نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: ولورین در مقابل مگنیتو

رقابت امروز مسابقه نبرد ابرقهرمانان، بین ولورین و مگنیتو است. برای رای دادن به قهرمان محبوب خودتان همراه زومجی باشید.

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت بتمن از دنیای دی‌سی با دکتر دووم از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

ولورین

لوکی

جیمز هاولتِ کانادایی که او را باتوجه‌به نام خانوادگی پدر بیولوژیکی‌اش لوگان هم صدا می‌زنند، بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین فرد جهش‌یافته و ابرقهرمان حاضر در گروه «افراد ایکس» (X-MEN) در نگاه حجم قابل توجهی از مخاطبان است. کسی که مدت‌ها با کاپیتان آمریکا و باکی به مأموریت‌های به‌خصوص رفت و در اولین حضور خود در جهان کتاب‌های کامیک توانست هالک را طی نبردی تن به تن از پا دربیاورد. او پس از فاجعه‌ی اتفاق‌افتاده برای والدینش برای اولین‌بار قدرت‌های خود را کشف کرد و درحالی‌که تیغه‌هایی تیز و از جنس استخوان از دستانش خارج شده بودند، دشمنانش را نابود کرد. سال‌ها بعد البته لوگان تمام استخوان‌بندی بدن خود را با فلزی خاص و شدیدا قدرتمند جایگزین کرد تا دیگر پنجه‌های تیزی که از دستان او خارج می‌شدند، توانایی شکافتن هر چیزی را داشته باشند؛ از قلب دشمنان بی‌شمار او گرفته تا دیوارهایی که اصولا هیچ سلاحی نمی‌توانست طول و عرض و ارتفاع آن‌ها را پشت سر بگذارد.

ولورین که توسط چارلز اگزاویر یا همان پروفسور ایکس کشف شد و به گروه X-MEN پیوست، نقش قابل توجهی در بسیاری از رخدادهای کلیدی دنیای کامیک‌های مارول داشته است. به‌گونه‌ای که کمتر کاراکتری را می‌شود یافت که به اندازه‌ی او در تیم‌های مختلف ابرقهرمان‌ها که برای نبرد با ابرشرورهایی متفاوت تشکیل می‌شدند حضور داشته باشد و کمتر فردی را می‌توان یافت که از قدرت بدنی خاص او بهره ببرد. البته قدرت لوگان فقط در توانایی‌های جسمی او نفهته نیست و برخی خطوط داستانی مهم این شخصیت از جمله ماجراهای اتفاق‌افتاده در فیلم تحسین‌شده‌ی X-Men: Days of Future Past نشان می‌دهند که چرا او از نظر ذهنی هم یکی از مقاوم‌ترین ابرقهرمان‌های کل جهانِ کامیک‌های مارول به حساب می‌آید.

تک‌تک بافت‌های استخوانی لوگان حداقل تا پیش از رسیدن او به دوران پیری و سال‌های آخر زندگی، با فلز ادامنتیوم پوشیده شده بودند. اما حتی این جایگزینی هم نتوانست مرگ او را تا ابد به تعویق بیاندازد و روزی رسید که بدن انسانی لوگان، قدرت‌های او را برای همیشه پس زد. انگار شدت توانایی‌های او به قدری زیاد بودند که یک جسم عادی نمی‌توانست چنین قدرتی را تحمل کند. به همین خاطر هم او در پایان از نسخه‌ی ایده‌آل خود شکست می‌خورد و تنها با کمک دختربچه‌ای که توانست او را دوست داشته باشد، به سختی در این نبرد پیروزی می‌شود. تازه در دنیای کامیک‌ها لوگان بارها و بارها حتی توسط موجودات فضایی به مرگ قطعی می‌رسد و دوباره به زندگی بازمی‌گردد. البته طوری که با هر برگشت، بیش‌ازپیش در نگاه مخاطبان ارزشمند، قدرتمند و دوست‌داشتنی به نظر بیاید.

در بهترین فیلم ساخته‌شده با محوریت لوگان به نظر حجم قابل توجهی از منتقدان و بیننده‌ها، او دیالوگ جالبی را به زبان می‌آورد و می‌گوید شاید انسان‌های مثل او نه معجزه‌های آفرینش که اشتباهات آن بوده‌اند. نقطه‌ی اوج نمایش تصویری این دیالوگ برای مخاطب اما در پایان فیلم رقم می‌خورد. جایی که این ابرقهرمان، دخترِ شاید ناتنی خود را با باور کردن قصه‌های ابرقهرمانان نجات می‌دهد و دختربچه صلیب قرارگرفته در بالای قبر او را کج می‌کند تا به شکل X دربیاید. چون ابرقهرمان بودن برای این موجودِ طراحی‌شده با ترکیب جلوه‌ی انسان‌ها و ظاهر موجودات ترسناکِ برخی افسانه‌ها و سر و شکل حیوانات واقعی، هرگز یک تفریح نیست. جیمز هاولت، لوگان و ولورین را به‌عنوان عقیده و سبک زندگی خود می‌شناخت. به همین خاطر هم تبدیل به یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین ابرقهرمان‌ها شد و به همین خاطر می‌توان ظاهر صلیب قرارگرفته بر سر قبر بی‌آلایش او را به شکلی معنی‌دار، به نماد گروه X-MEN تغییر داد.

مگنیتو

گرین ارو

اریک لنشر یا مکس آیزنهارت که نام واقعی مگنیتو بود، در کودکی به‌همراه خانواده‌اش به اشارت آلمان نازی درآمد و در اردوگاههای کار اجباری زندگی می‌کرد. برخلاف خانواده‌اش، او به‌دلیل داشتن قدرت‌های ویژه زنده بماند و این تنها شروع زندگی بسیار سخت و تلخ این میتونت بود. اریک می‌توانست هر نوع فلزی را کنترل و با آن هرکاری که فکرش را کنید، انجام دهد. با بزرگتر شدن اریک، قدرت او نیز افزایش پیدا کرد و در هر چیزی که ذره‌ای فلز وجود داشت، او می‌توانست آن را کنترل کند. بااین‌حال، کودکی سخت اریک باعث تنفر شدید او از انسان‌ها شده بود و با بزرگتر شدنش این موضوع تغییری نکرد و از آن زمان مگنیتو با تفکراتی که بی‌شباهت به آلمان نازی نبود، به‌دنبال ایجاد یک کشور یا دنیای آزاد برای میتونت‌ها بود. او اعتقاد داشت که میتونت‌ها به علت اینکه دارای قدرت ویژه‌ای هستند، در دنیا حکومت کنند و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از میتونت‌ها به‌جای پیروی از او در مقابلش بایستند و او را متوقف کنند.

اریک اعتقاد داشت که تنها راه بقای میتونت‌ها، حکومت بر انسان‌ها است و همین تفکر باعث جدا شدن راه او از چارلز اگزاویر، بهترین دوستش شد. مگنیتو همچنین تلاش کرد تا دنیایی آزاد برای میتونت‌ها خلق کند که در آن ترسی از استفاده از قدرت‌های خود نداشته باشند. اریک شاید دارای قدرت فوق العاده‌ای بود، اما هوش زیادی هم دارد و او یک رهبر و استراتژیست فوق‌العاده است که میتونت‌های زیادی به پیروی از او برخواستند و در جبهه او مبارزه کردند. شاید مگنیتو دشمن اصلی X-Men و پروفسور ایکس باشد، اما اتفاقاتی مثل ظهور آپوکالیپس یا نبرد بین اونجرز با ایکس من، باعث اتحاد او با این گروه هم شده و حتی رهبری این گروه را نیز بر عهده گرفته است. بااین‌حال، غرور مگنیتو بارها باعث شکست و متوقف شدن او شده و طمع او بارها مگنیتو را در رسیدن به اهدافش متوقف کرده است.

مگنیتو هیچگاه پدر خوبی نبود و درواقع او اصلا نمی‌دانست صاحبه سه فرزند است و هیچگاه پدری هم نکرده، اما زمانی‌که متوجه شد دارای ۲ دختر و یک پسر است و اکنون نیز بزرگ شده‌اند، به‌دنبال جبران گذشته بوده و حتی حاضر شد که اهداف خود را حداقل موقتا را برای بخشیده شدن توسط فرزندانش کنار بگذارد. مگنیتو شاید پدری مهربان باشد، اما در مقابل شخصیت سنگ دل و بی رحمی باشد که در تمام عمر خود به‌دنبال گرفتن انتقام کودکی خود از انسان‌ها و تنفر به آن‌ها گذشته باشد و میتونت‌ها را تنها موجودات مشروع در زمین می‌داند که حق فرمانروایی بر آن را دارند.

حال نوبت شما است تا ازطریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین مگنیتو و ولورین انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده