نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

موتور گرافیکی DOOM Eternal امکان اجرای بازی با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند

قدرت موتور گرفیکی id Tech 7 به قدری بالاست که در صورت کشش سخت افزار سیستم، می‌تواند بازی DOOM Eternal را با نرخ ۱۰۰۰ فرم بر ثانیه اجرا کند.

DOOM Eternal بازی جذاب و چشم‌گیری به نظر می‌رسد. شاید تاکنون صحبت‌های زیادی مبنی بر تجربه‌ی کاربری عالی و ارتقاء گیم‌پلی آن نسبت به قسمت قبلی این بازی مطرح شده باشد، اما یکی دیگر از برتری‌های این بازی، به جنبه‌ی فنی و قابلیت‌های موتور گرافیکی استودیوی id Software مربوط می‌شود. باتوجه به به‌کارگیری موتور گرافیکی جدید و ارتقاء یافته‌ی id Tech 7 در طراحی و ساخت بازی‌های جدید این استودیو، این امر تا حد زیادی ممکن به نظر می‌رسد. توسعه‌دهندگان استودیوی اید سافتور نیز به تازگی جزئیات جدیدی از قابلیت‌های این موتور گرافیکی را با طرفداران و علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته‌اند.

بیلی کان (Billy Kahn)، سرپرست برنامه‌نویسان موتور گرافیکی id Software در مصاحبه اخیر خود با وبسایت IGN درباره سطوح جدیدی از جلوه‌های گرافیکی بازی DOOM Eternal از قبیل جلوه‌های بصری انفجارها و جزئیات بهتر ذرات و قطعات ریز محیط بازی، که به لطف به کارگیری موتور گرافیکی جدید id Tech 7 ممکن شده، صحبت‌هایی را مطرح کرده است. اما یکی از نکات قابل توجه این مصاحبه، اشاره‌ی بیلی کان به قابلیت ارائه‌ی بالاترین نرخ فریم تصاویر در میان تمامی بازی‌هایی است که تاکنون در این استودیو ساخته شده است. به ادعای بیلی کان، قدرت بالای موتور گرافیکی جدید اید سافتور به حدی است که در صورت فراهم شدن سخت‌افزار مورد نیاز، می‌تواند بازی جدید DOOM را با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. این موضوع، برای گیم‌پلی بسیار سریع بازی‌های DOOM از اهمیت بالایی برخوردار است.

با موتور گرافیکی id Tech 6 ما نهایتاً به نرخ فریم ۲۵۰ می‌رسیدیم؛ اما این بازی در صورتی که سخت افزار مورد نیاز آن فراهم شود، قابلیت اجرا تا نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. در حال حاضر این حداکثر میزانی است که تاکنون به آن دست پیدا کرده‌ایم.

Doom Eternal

او در ادامه می‌گوید:

واقعاً حد بالاتری وجود ندارد. ما داخل استودیو یک سخت افزار آزمایشی را جمع آوری کردیم و نهایتاً به نرخ فریم ۴۰۰ رسیدیم. لذا برای اکثر کاربرانی که از مانیتورهای ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کنند یا حتی افرادی که به نمایشگرهای جدید با نرخ نوسازی بیشتر دسترسی دارند، این بازی تا چندین سال کاملاً پاسخگوی نیازهای آن‌ها خواهد بود. ضمن این که این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای بهره‌گیری حداکثری از سخت افزار سیستم‌های قدرتمند باشد.

بازی DOOM Eternal قرار است در تاریخ یک فروردین ۹۹ برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و همینطور گوگل استیدیا منتشر شود. id Software درباره احتمال عرضه این بازی روی کنسول‌های جدید پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز صحبت‌هایی را مطرح کرده که هنوز هیچ چیز به تأیید رسمی نرسیده است. ضمن این که نسخه نینتندو سوییچ این بازی که هنوز تاریخ مشخصی برای انتشار آن تعیین نشده است، DOOM Eternal را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد کرد. شما می‌توایند در ادامه به ویدیو مصاحبه مذکور نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده