نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

اید سافتور کنسول پلی استیشن 5 را «فوق‌العاده» توصیف می‌کند

دانسته‌های قبلی توسعه دهندگان id Software نشان می‌دهد که نسل جدید کنسول‌ سونی یعنی پلی استیشن 5 ارزش هیجان زده شدن را دارد.

بعد از سکوت طولانی مدت سونی درباره انتشار جزئیات کنسول جدید پلی استیشن، بالاخره دیروز اعلام شد که سونی امروز، چهارشنبه رأس ساعت ۱۹:۳۰ اطلاعاتی از پلی استیشن 5 به اشتراک خواهد گذاشت. در استریم زنده سونی، طراح ارشد کنسول‌های پلی استیشن، مارک سرنی «نگاه عمیقی به ساختار کنسول پلی استیشن 5 داشته و به چگونگی شکل گیری آینده‌ی بازی‌های به وسیله‌ی آن خواهد پرداخت.» اما قبل از این که همه‌ی نگاه‌ها به پلتفرم جدید سونی معطوف شوند، یکی از توسعه دهندگان برجسته‌ی صنعت گیم درباره نظر شخصی خود از این کنسول صحبت‌هایی را به میان آورده که نشان می‌دهد PS5 ارزش هیجان‌زده شدن را داشته است.

برنامه نویس ارشد موتور گرافیکی استودیوی id Software، بیلی کان (Billy Khan) امروز و از طریق اکانت توییتر خود نظر خود را درباره چیزهایی که تاکنون از پلی استیشن 5 می‌داند منتشر کرده و آن را «بسیار جذاب» خطاب کرده است. بیلی کان نیز مانند بسیاری از توسعه دهندگان بزرگ صنعت بازی از مدت‌ها قبل با پلتفرم جدید سونی آشنایی داشته اما تصمیم گرفته تا از ارائه‌ی هرگونه اطلاعات در این خصوص خودداری کرده و این جزئیات را تا زمان رونمایی رسمی از آن پیش خود نگه دارد.

Billy Khan

چیزی که احتمالاً موجب تحت تأثیر قرار گرفتن کان و سایر توسعه دهندگان هم‌رده‌ی خود شده است، حوزه‌ی کاری آن‌ها در زمینه ساخت و طراحی بازی‌های ویدیویی است. همانطور که اشاره شد، کان سرپرست برنامه نویسان موتور گرافیکی استودیوی id Software است و چیزی که محدوده‌ی کاری او را تشکیل می‌دهد، معماری ساختار سیستم‌های به کار رفته در کنسول‌های بازی است. در واقع کان و همکاران او بیشترین دانش و اطلاعات مرتبط با سخت افزار و نرم افزار به کار رفته در سیستم پلی استیشن 5 را دارند و این که می‌بینیم چنین افرادی هیجان خود را نسبت به کنسول جدید سونی ابراز می‌کنند، نشان از توانایی‌های چشم‌گیر این سیستم در مقایسه با چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم.

امروز و با رونمایی از اطلاعاتی جدید از کنسول پلی استیشن 5 حتماً با زومجی همراه باشید. ضمن این که استودیوی id Software نیز انتشار بازی مورد انتظار DOOM Eternal را برای اواخر این هفته روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و استیدیا برنامه ریزی کرده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده