نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

ویروس کرونا کارمندان استودیو راک استار را دورکار کرد

به‌دلیل نگرانی از شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا، استودیوی راک استار به کارمندان خود این امکان را داد که ادامه فعالیت‌های خود را در خانه و به دور از محیط کار انجام دهند.

از اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی ویروسی ناشناخته از خانواده کرونا در شهر ووهان چین پدیدار شد. ویروس کرونا (کووید ۱۹) نه‌تنها باعث مختل شدن زندگی عادی مردم چین گردید، بلکه به‌سرعت باورنکردنی به سایر کشورهای جهان نیز راه پیدا کرد. صنعت بازی‌های ویدیویی نیز مانند سایر کسب‌وکارها تحت تاثیر این ویروس عجیب و البته خطرناک قرار گرفت؛ تاجایی که چندین نمایشگاه مهم امسال ازجمله مراسم E3 2020 که قرار بود خرداد ماه در شهر لس آنجلس امریکا برگزار شود، لغو گردید. این اتفاق به‌نظر می‌رسد تا جایی جدی است که چند روز پیش گزارشی مبنی‌بر احتمال به‌تعویق افتادن عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز به گوش رسید.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید،‌ احتمالا اطلاع دارید که به‌دلیل نگرانی از همه‌گیر شدن ویروس کرونا، استودیوها و شرکت‌های بازی‌سازی مثل نینتندو این امکان را به کارمندان خود دادند که کارها و وظایف خود را در خانه و به‌دور از محیط کار انجام دهند. حال در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی Rockstar Games، سازنده بازی‌های Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 نیز در اقدامی تازه، به فهرست این استودیوها اضافه شد.

باتوجه به اینکه در چند هفته گذشته شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در شمال امریکا و اروپا اضافه شده است، دولت‌ها نیز محدودیت‌های جدید و سرسخت‌تری را اعمال کرده‌اند. در کشورهایی که هنوز به درجه هشدار و قرمز نرسیده‌اند، شرکت‌ها توصیه کردند که افراد شاغل و کارمندان خود به‌صورت دورکار و در خانه‌ وظایف خود را انجام دهند. در زمینه صنعت بازی‌های ویدیویی، استودیوی بانجی به‌عنوان اولین شرکتی است که از این قانون پیروی کرد و دفتر مرکزی خود را برای مدت محدودی تعطیل کرد تا کارمندان در خانه‌های خود فعالیت‌ها را انجام دهند.

اگرچه هنوز پروژه‌ها و بازی‌های آینده استودیوی راک استار به‌صورت رسمی معرفی نشده‌اند، اما این شرکت به تمام طرفداران بی‌شمار خود این نوید را داد که در طول مدت بسته بودن، از بازی‌های چندنفره آنلاین Grand Theft Auto Online و همچنین Red Dead Online پشتیبانی و حمایت کامل خواهد شد و از این بابت مردم نگرانی خاصی نداشته باشند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده