نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

کریگ مازن از دلایل تولید یک سریال به جای فیلم از The Last of Us می‌گوید

کریگ مازن، خالق سریال «چرنوبیل» توضیح داد که چرا اقتباس سینمایی The Last of Us به خوبی اقتباس تلویزیونی آن نخواهد بود.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، کریگ مازن، خالق و نویسنده‌ی سریال Chernobyl (چرنوبیل) توضیح داد که چرا به‌جای یک اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی محبوب The Last of Us که پیش‌تر در حال توسعه بود، یک اقتباس تلویزیونی از آن ساخته می‌شود. مازن در جریان صحبت‌های خود درباره‌ی این پروژه که شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ از آن رونمایی کرد و اخیراً به سریالی برای شبکه‌ی HBO تبدیل شد، اظهار داشت که «برای مدت‌ها قرار بود که این اثر یک فیلم سینمایی باشد». بااین‌حال، کریگ مازن که از بازی The Last of Us به‌عنوان «بازی محبوب خود» یاد می‌کند، در جلسه با نیل دراکمن از استودیوی ناتی داگ با این مورد موافق نبود و افکار دیگری در سر داشت. او در این‌باره گفت:

احساس من این بود که نباید از The Last of Us یک فیلم ساخته شود، بلکه آن باید به یک سریال تبدیل شود. این نمایش به زمان نیاز دارد و باید طولانی باشد. بحث توسعه‌ی یک رابطه در طول یک ماجراجویی طولانی مطرح است، بنابراین این باید یک برنامه‌ی تلویزیونی باشد؛ من این‌طور فکر می‌کنم و دیگر حرفی ندارم. خوشبختانه نیل دراکمن موافقت کرد و شبکه‌ی اچ‌بی‌او از این ایده خوشش آمد. بنابراین به تولید یک اقتباس تلویزیونی از آن رسیدیم.

The Last of Us / آخرین بازمانده از ما

براین‌اساس به‌جای یک فیلم سینمایی که ماجراهای آن پس از یک قسمت به پایان می‌رسد، شاهد یک سریال چند قسمتی خواهیم بود که نویسنده‌ی سریال «چرنوبیل» روی آن کار می‌کند. البته نباید انتظار داشت که تولید این سریال پیش از عرضه‌ی بازی بسیار مورد انتظار The Last of Us Part II در تاریخ ۹ خرداد ۱۳۹۹ (۲۹ مِه ۲۰۲۰) آغاز شود. مازن در این خصوص توضیح داد:

ما نمی‌توانیم بلافاصله کار تولید سریال The Last of Us را آغاز کنیم؛ زیرا آن‌ها هنوز مشغول کار روی قسمت دوم بازی هستند. ما از ماه‌ها پیش در حال صحبت درباره‌ی آن هستیم و برنامه‌ها و کارهایی برای انجام داریم. زمانی که توسعه‌ی بازی The Last of Us Part II به پایان برسد، کار روی سریال را به‌صورت جدی آغاز می‌کنیم. می‌توان اظهار امیدواری کرد که خبرهای هیجان‌انگیزتری در راه است؛ چرا که هر دو ما انگیزه‌ی زیادی برای تماشای این سریال در تلویزیون داریم.

اگر عرضه‌ی بازی The Last of Us Part II طبق برنامه پیش برود، احتمالاً پس از خردادماه سال آینده خبرهای بیشتری درباره‌ی سریال «آخرین بازمانده از ما» به گوش‌مان خواهد رسید. بازی The Last of Us Part II پس از انتشار اطلاعیه‌ای که به تاخیر آن اشاره داشت، دوباره در سکوت خبری فرو رفت. بااین‌حال، مدتی پیش سازمان ESRB این بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 را رده‌بندی سنی کرد و رده‌ی سنی M یا جوانان را برای آن در نظر گرفت. همچنین اخیراً آنتونی نیومن، یکی از کارگردان‌های بازی اعلام کرد که بازی The Last of Us Part II آثار AAA را از نو تعریف خواهد کرد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده