نویسنده: Mehdi Rh
// شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Murder in the Alps؛ تفکر به سبک یک کارآگاه

Murder in the Alps یک بازی معمایی و با حال و هوای داستان‌های کارآگاهی معروف است که شما را به حل یک پرونده قتل، دعوت می‌کند.

 استودیو Nordcurrent که قبلا توانسته بود با بازی موفق Cooking Fever گیمرها را سرگرم نگه دارد، این بار با یک بازی جنایی و معمایی برگشته تا بار دیگر توجه‌ها را به خود جلب کند.

بازی اندروید و آیفون Murder in the Alps با الگو برداری از داستان‌های کارآگاهایی و جنایی معروف و ترکیب آن‌ها با محیطی جذاب، یک تجربه لذت بخش را ارائه می‌دهد و شما را به درون رمز و رازهای بازی غرق می‌کند. Murder in the Alps برخلاف بازی‌های قبلی استودیو Nordcurrent که صرفا بازی‌هایی سرگرم کننده بودند، دارای داستانی غنی و پر محتوا است. داستانی که با تمام پیچ و تاب‌های خود آماده است تا شما را به یک پرونده قتل در رشته کوه‌های آلپ دعوت کند. 

murder in alps

بازی در یک هتل‌ در میان رشته کوه‌های آلپ آغاز می‌شود و شما  را در نقش یک خبرنگار مسافر قرار دارید. پس از اینکه به مقصد رسیدید، به هتلی می‌روید تا شب را در آن‌جا سپری کنید.

در طول مقدمه بازی با نحوه حرکت در محیط و مکانیزم‌های گیم‌پلی آشنا می‌شوید.

در این هتل مرموز با شخصیتی آشنا می‌شوید که ظاهرا منتظر شما بوده و توضیحات لازم را در رابطه با هتل و اتاق خواب شما ارائه می‌دهد. قبل از اینکه به سمت اتاق خواب بروید، این شخص به شما می‌گوید که حوادث عجیبی در این هتل اتفاق افتاده و وسایل هتل به طرز مرموزی گم می‌شوند. بعد از اینکه در پیدا کردن وسایل به او کمک کردید، به سمت اتاق خواب خود می‌روید. در طول این اتفاقات که زیاد هم طول نمی‌کشد، با نحوه حرکت در محیط و مکانیزم‌های گیم‌پلی آشنا می‌شوید. سیستم گیم‌پلی بازی پیچیده نیست و باید علاوه‌بر حرکت در محیط‌های مختلف، به جست و جوی وسایل و سر نخ‌ها بپردازید.

murder in alps

 پس از اینکه آموزش‌های لازم و مقدمه را پشت سر گذاشتید، با قسمت اصلی داستان مواجه می‌شوید. در یک روز عادی، حادثه عجیبی در هتل اتفاق می افتد و باید برای پی بردن به موضوع، سرنخ‌ها را پیدا کنید و به‌واسطه آن‌ها پاسخ معمای بزرگ بازی را به‌دست بیاورید.

در میان مراحل بازی، کات‌سین‌هایی جذاب قرار داده شده است که در آن‌ها می‌توانید مکالمه‌هایی پر محتوا و روایت داستانی را مشاهده کنید.

در میان مراحل، کات‌سین‌هایی جذاب قرار داده شده است که مکالمه‌هایی پر محتوا را در قالب روایت داستانی ارائه می‌کنند. اگر بازی مکس‌پین را تجربه کرده باشید، بدون شک این کات سین‌ها شما را به یاد کات سین‌های معروف مکس‌پین می‌اندازد. دیالوگ و بخش داستانی در کامیک‌هایی زیبا روایت می‌شود که در آن‌ها به خوبی با شخصیت‌های بازی آشنا می‌شوید. درواقع Murder in the Alps از حیث شخصیت پردازی کاراکتر‌ها در سطح بالایی قرار می‌گیرد. همچنین طراحی چهره‌ها و صداپردازی آن‌ها هم به خوبی کار شده است. موسیقی هم با سبک معمایی و جنایی آن ترکیب خوبی از آب درآمده تا حس مرموز داستان را به گیمر‌ها انتقال دهد.

murder in alps

در هر مرحله با شخصیت‌هایی آشنا می‌شوید که هر کدام از شما درخواست خاص خود را دارند. این درخواست‌ها در ابتدا بسیار ساده هستند. مثلا در قسمت اول باید به مهماندار هتل کمک کنید تا کلید گمشده خود را پیدا کند. اما هرچه به پیش‌روی در داستان بپردازید، درخواست‌ها و چالش‌های پیش رویتان به تدریج سخت‌تر می‌شوند. در محیط بازی می‌توانید به گشت‌و‌گذار مشغول شوید و با جست و جو در بخش‌های مختلف، معماها را حل کنید. همچنین چهار فضای خالی هم در نظر گرفته شده که می‌توانید وسایل مورد نیاز را در این قسمت قرار دهید تا در طول بازی از این وسایل برای حل معما‌ها استفاده کنید.

murder in alps

دو قسمت مهم که برای گیمر‌ها در نظر گرفته شده، قسمت‌ های نقشه و خاطرات بازی است.

دو قسمت مهم که برای گیمر‌ها در نظر گرفته شده، قسمت‌ نقشه و خاطرات است. در قسمت خاطرات می‌توانید هرچه را که پشت سرگذاشتید در قالب یک دفترچه خاطرات جذاب مشاهده کنید. درواقع این دفترچه علاوه‌بر دوره خاطرات کاراکتر اصلی، وظیفه کمک کردن به شما هم دارد. با مرور کردن خاطرات می‌توانید اطلاعاتی را به‌دست بیاورید که در حل معماها و پرونده‌های جنایی به کار خواهند آمد. قسمت مهم دیگر، نقشه بازی است. در قسمت نقشه می‌توانید در قالب عکسی کارتونی و جذاب محیطی را که در آن قرار دارید مشاهده کنید. همچنین نقشه به شما کمک می‌کند تا مسیرهایی که باید به آن‌ها مراجعه کنید را راحت‌تر پیدا کنید. مهم‌ترین قسمت بازی جست و جو کردن برای سرنخ‌ها یا وسایلی است که برای پشت سر گذاشتن مراحل به آن‌ها نیاز دارید. محیط‌های متنوعی وجود دارند که با مراجعه کردن به آن‌ها با انبوهی از وسایل مواجه می‌شوید و باید وسایل مورد نیاز را از میان آن‌ها پیدا کنید. همچنین راهنمایی‌هایی هم در نظر گرفته شده تا وسایل مورد نظر را راحت‌تر پیدا کنید.

murder in alps

Murder in the Alps با سبک کارآگاهی و روایت داستان جذاب خود، شما را حسابی سرگرم و در دنیای پر رمز و راز خود غرق می‌کند. اگر به بازی‌های کارآگاهی علاقه‌مند هستید و از حل کردن معما لذت می‌برید، بازی Murder in the Alps می‌تواند به یک تجربه لذت‌بخش و خاطره‌انگیز تبدیل شود. شما درکنار دانلود بازی می‌توانید از صفحه بهترین بازی های اندروید زومجی، فهرستی بلندبالا از بهترین بازی‌ها را مشاهده کنید.

دانلود بازی Murder in the Alps


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده