نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵

معاون رئیس استودیوی راک‌ استار گیمز از این شرکت جدا می‌شود

دن هاوزر، معاون رئیس بخش خلاقیت استودیوی راک‌استار گیمز، توسعه‌دهنده مجموعه بازی‌های GTA و Red Dead Redemption از این‌شرکت کناره‌گیری می‌کند.

این‌خبر، در خلال ارائه‌ی گزارش مالی شرکت مادر استودیوی راک‌استار، یعنی Take-Two به کمیسیون امنیت تبادلات مالی آمریکا و در فاصله‌ی چند روز مانده به ارائه‌ی عمومی گزارش عملکرد مالی این‌شرکت منتشر شده است. در این‌بیانیه اعلام شده که دن هاوزر بعد از «یک استراحت طولانی مدت» که از بهار سال گذشته میلادی آغاز شد، نهایتاً در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۰ (یا ۲۱ اسفند سال جاری) از این‌استودیو جدا خواهد شد.

در بیانیه Take-Two می‌خوانیم:

ما شدیداً قدردان همکاری او با استودیوی راک‌استار هستیم. این‌استودیو، با تیم خلاق و بااستعداد توسعه‌دهندگان خود، شماری از موفق‌ترین بازی‌هایی که مورد تحسین منتقدان و طرفداران سرتاسر جهان قرار داشته را تولید کرده و در این مدت، جامعه‌ی جهانی بزرگی از طرفدارن پرشور خود را تشکیل داده است. توجه راک‌استار همچنان روی پروژه‌های فعلی و آینده‌ی این شرکت متمرکز خواهد ماند.

دن هاوزر به همراه برادرش سم، بنیانگذاران استودیوی راک‌استار بودند که بعدها با انتشار مجموعه بازی‌های بزرگی مانند Grand Theft Auto و Red Dead Redemption به یکی از بزرگترین استودیوهای بازی‌سازی جهان تبدیل شد. راک‌استار به تازگی اعلام کرده بود که بازی  جی تی ای 5 به عنوان پرفروش‌ترین بازی یک دهه‌ی اخیر کشور آمریکا لقب گرفته است. بااین که این‌بازی اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است، به لطف انتشار پورت آن برای پلتفرم‌های پی‌سی و کنسول‌های نسل فعلی و همچنین پشتیبانی و توسعه‌ی مداوم بازی GTA Online همچنان در میان پرفروش‌ترین بازی‌های حال حاضر جهان قرار گرفته است. در همین گزارش اعلام می‌شود که بازی Red Dead Redemption 2، به عنوان جدیدترین محصول استودیوی راک‌استار، از نظر فروش دلاری، پرفروش‌ترین بازی چهار سال اخیر ایالات متحده بوده است.

سخنگوی استودیوی راک‌استار در ادامه تأیید کرده که سم هاوزر، برادر دن، همچنان در پست ریاست این استودیو به فعالیت خود ادامه خواهد داد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده