بررسی گوشی هواوی Y9 پرایم 2019

بررسی گوشی هواوی Y9 پرایم 2019

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

گوشی اقتصادی وای 9 پرایم درکنار دوربین سه‌گانه و طراحی مدرن، توانایی اجرای تمام بازی‌های اندروید حال حاضر روی گوگل پلی را با تنظیمات گرافیکی مشخصی دارد.

ظهور پردازنده‌‌‌های کرین ۷۱۰ و ۷۱۰اف و جایگزینی آن‌ها با کرین ۶۵۹ در گوشی‌های هواوی نوید بهبود عملکرد بازی‌ها در محصولات آینده هواوی را می‌داد. Y9 Prime 2019 یکی از گوشی‌هایی است که مجهز به پردازنده‌های‌سیلیکون کرین ۷۱۰اف شده و به‌لطف معماری big.LITTLE قادر است تا حتی بازی‌های پرجزئیات گوگل پلی را هرچند روزی تنظیمات Low بدون افت فریم محسوس اجرا کند. اواخر آذر ۱۳۹۸ هواوی به‌صورت رسمی از گوشی‌های Y9s و Y9 Prime 2019 در ایران رونمایی کرد. به‌ویژه وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ طراحی مدرنی دارد و به‌لطف استفاده از مکانیزم دوربین سلفی پاپ-آپ، بازیکنان می‌توانند بدون نگرانی از وجود زبانه در بالای نمایشگر و از دست رفتن بخشی از رابط کاربری، به تجربه بازی‌های مختلف بپردازند.

باتوجه‌به پیشرفت هرچه سریع‌تر بازار بازی‌های باکیفیت موبایل، آنچه برای بازیکنان اهمیت دارد، عملکرد گوشی در اجرای بازی‌های مختلف است. اینکه در زمان تجربه بازی با یک دست چه حسی داشته باشید یا اسپیکر گوشی پاسخگوی موسیقی باکیفیت بازی‌های متفاوت است یا خیر، سوالاتی‌ هستند که می‌توانید در ادامه پاسخی برای آن‌ها پیدا کنید. در صورتی که به‌دنبال بررسی کامل هواوی Y9 پرایم 2019 از همه جوانب از جمله دوربین هستید، می‌توانید با ورود به سایت زومیت، بررسی کامل را مطالعه کنید.

مشخصات فنی Huawei Y9 Prime:

  • پردازنده‌ کرین ۷۱۰اف دوازده نانومتری به همراه ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۶۴ گیگابایت
  • نمایشگر ۶.۵۹ اینچی LTPS IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 MP4
  • دارای سه دوربین؛ یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.4 و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و دوربین پاپ-آپ ۱۶ مگاپیکس با دیافرام f/2.0
  • اندروید نسخه‌ی ۹.۰ (پای) قابل ارتقا به اندروید ۱۰.۰
  • ابعاد ۱۶۳.۵ در ۷۷.۳ در ۸.۹ میلی‌متر با وزن ۱۹۶.۸ گرم 
  • باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • بلوتوث نسخه‌ی 5.0
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

گوشی هوشمند Y9 Prime توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است. برای مشاهده‌ و مقایسه مشخصات فنی و قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید: به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و قیمت موبایل های هواوی در این بخش در کنار تصاویر رسمی، بررسی کاربران و پرسش‌های متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

هواوی Y9 پرایم 2019

طراحی

استفاده از دوربین سلفی پاپ-آپ باعث شده تا امکان دسترسی به نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۳ درصدی فراهم شود

افزایش مرحله به مرحله نسبت نمایشگر به بدنه به‌ویژه بعد از رونمایی اپل از گوشی آیفون ۱۰ سرعت قابل توجهی را به خود گرفت و شرکت‌های چینی نیز پرچم‌داران تغییر این روند بودند. بعد از کوچک‌تر شدن زبانه بالای گوشی‌ها و درنهایت طراحی قطره‌ای برای جای‌گیری دوربین سلفی، این‌روزها شاهد دوربین‌های سلفی به اصطلاح پاپ‌آپ در بازار موبایل هستیم. شرکت‌ها دیگر برخلاف گذشته بهترین زبان طراحی را برای پرچم‌داران خود نگه نمی‌دارند و حتی در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی نیز شاهد طراحی مدرن هستیم. هواوی در وای ۹ پرایم با کنار گذاشتن طراحی قطره‌ای، نمایشگری تمام صفحه‌ را در اختیار کاربران می‌گذارد. استفاده از دوربین سلفی پاپ-آپ باعث شده تا امکان دسترسی به نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۳ درصدی فراهم شود.

به‌ویژه در بازی‌های موبایل کنار گذاشته شدن زبانه‌ی بالای نمایشگر تجربه‌ای فراگیر را در اختیار کاربر می‌گذارد. پیش از این به‌دلیل حضور زبانه‌ها بخشی از رابط کاربری از دست می‌رفت و در مواردی کاربر مجبور می‌شد تا برای جلوگیری از این اتفاق، بخشی از نمایشگر را با استفاده از تنظیمات مشکی کند. این اتفاق در گوشی وای ۹ پرایم به‌دلیل بهره‌مندی از دوربین سلفی پاپ‌آپ رخ نمی‌دهد و کاربر می‌تواند بدون نگرانی برای از دست رفتن بخشی از رابط کاربری به تجربه بازی‌ها بپردازد. هواوی وان ۹ پرایم تنها در بخش جلو از شیشه بهره می‌برد و هواوی برای تولید بدنه این گوشی به سراغ پلاستیک رفته است. با نگاهی به پشت گوشی شاهد جایگیری عمودی سه دوربین وای ۹ پرایم هستیم. باتوجه‌به شباهت وای ۹ پرایم با آنر ۹‌ایکس تنها تفاوت این دو گوشی را می‌توانیم در همین چینیش دوربین‌ها و فلش بدانیم.

برای بررسی راحتی گوشی در زمان تجربه بازی‌های موبایل اقدام به نصب بازی‌های عمودی و افقی از جمله Call of Duty: Mobile و Hawk: Freedom Squadron کردیم. ابعاد بزرگ وای ۹ پرایم باعث می‌شود تا در زمان استفاده از گوشی با یک دست احساس راحتی نداشته باشید و توصیه می‌کنیم تا همواره در استفاده از این گوشی از هر دو دست خود بهره ببرید. به‌ویژه در زمان تجربه بازی Hawk: Freedom Squadron باید به سرعت با استفاده از انگشت خود جنگنده را به گوشه‌های نمایشگر حرکت دهید تا درکنار ممانعت از برخورد با حملات دشمنان، آن‌ها را نیز از ببرید. نمایشگرهای بزرگ در این بازی باعث می‌شود تا سرعت واکنش کاربر در زمان هدایت جنگنده کاهش یابد.

اما بزرگ بودن نمایشگر در بازی‌هایی مانند آسفالت ۹ و کال اف دیوتی موبایل به نفع کاربر است. به‌لطف نمایشگر تمام صفحه وای ۹ پرایم در بازی کال اف دیوتی بدون نگرانی از، از دست رفتن رابط کاربری توانستیم به تجربه بازی بپردازیم. در زمان استفاده از هر دو دست، وای ۹ پرایم جایگیری مناسبی در دستان‌مان داشت و هیچگونه احساس لغزش نداشتیم. طراحی مدرن وای ۹ پرایم این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی با بودجه پایین تبدیل کرده است تا درکنار بهره‌مندی از امکاناتی مانند دوربین، قادر به تجربه بازی‌های موبایل نیز باشند.

صفحه‌نمایش

باتوجه‌به روشنایی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹، تجربه بازی‌ها با محیط تاریک زیر نور مستقیم آفتاب پیشنهاد نمی‌شود

وای ۹ پرایم از یک نمایشگر ۶.۵۹ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بهره می‌برد که دارای تراکم ۳۹۱ در هر اینچ است. هواوی همچنان ترجیح می‌دهد از پنل‌های IPS LCD به‌جای پنل‌ها اولد استفاده کند. استفاده از پنل‌های اولد باعث می‌شود تا با نمایشگری با روشنایی بیشتر، مصرف انرژی کمتر و طیف رنگی بهتر و زنده‌تری روبه‌رو باشیم و باید هواوی نیز به مرور به سمت استفاده از پنل‌های اولد حرکت کند.

در ارزیابی انجام شده در آزمایش ما، نمایشگر هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ در تنظیمات خودکار به حداکثر روشنایی ۳۷۱ نیت دست یافت. برای تجربه بازی‌های با پس زمینه روشن در طی روز مشکلی نخواهید داشت بااین‌حال تجربه بازی‌ها با محیط تاریک زیر نور مستقیم خورشید پیشنهاد نمی‌شود. هواوی از نمایشگر ۶.۵۹ اینچی بدون بریدگی بهره برده است که باعث داشتن تجربه‌ای خوب در زمان اجرای بازی‌ها شده است. حضور بریدیگی در بالای نمایشگر همواره باعث از دست رفتن بخشی از رابط کاربری می‌شود که بسیار آزاردهنده است. رنگ مشکی در نمایشگر هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ به‌ویژه در محیط‌‌های تاریک روشنایی بالای ۴.۴ نیتی دارد.

اسپیکر

هواوی Y9 Prime از یک اسپیکر تک کاناله در پایین بدنه بهره می‌برد. برای بررسی عملکرد اسپیکر در پخش موسیقی‌های کلاسیک ابتدا اقدام به اجرای بازی Piano Tiles 2 کردیم. اسپیکر تک کاناله وای ۹ پرایم توانست به‌لطف حجم صدای مناسبی که دارد صدای نوت‌های پیانو را در بازی پیانو تایلز ۲ به خوبی پخش کند. با وجود پخش خوب صدا در پیانو تایلز ۲ در بازی آسفالت ۹ شفافیت صدای کمتری را شاهد بودیم. به‌دلیل پخش موسیقی الکترونیک در این بازی، وجود یک اسپیکر استودیو امری ضروری برای جلوگیری از کاهش شفافیت صدا است که باتوجه‌به اقتصادی بودن وای ۹ پرایم، شاهد این موضوع نیستیم.

هواوی Y9 پرایم 2019

اسپیکر هواوی وای ۹ پرایم با درنظرگرفتن قیمت و بازار هدف این محصول در حجم خروجی صدا مناسب ارزیابی می‌شود. بااین‌حال نمی‌توانید شفافیت و وضوح صدای اسپیکر را خوب ارزیابی کنیم. هواوی همچنین از جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدفون در این گوشی بهره برده است.

عملکرد در بازی

به گوشی هواوی وای ۹ پرایم باید به چشم یک محصول اقتصادی نگاه کرد و عملکردی در خور قیمت را را از این محصول داشت. به‌ویژه در زمینه اجرای بازی‌ها پردازنده کرین 710F و تراشه گرافیکی قادر است تا تمام بازی‌های حال حاضر فروشگاه گوگل پلی را اجرا کند. دلیل این عملکرد بهبودیافته نسبت به پردازنده کرین 659 نیز استفاده از معماری big.LITTLE در این پردازنده است. در این معماری درکنار چهار هسته کورتکس A53، از چهار هسته قدرتمندتر کورتکس A73 نیز بهره برده شده تا در پردازش‌های سنگین‌تر به کمک هسته‌های ضعیف‌تر بیاید.

البته کیفیت اجرا به جزئیات بافت گرافیکی هریک از بازی‌ها مرتبط است. برای بررسی عملکرد بازی‌ها در وای ۹ پرایم به سراغ سه بازی اندروید جدید Call of Duty: Mobile ،Black Desert: Mobile و همچین بازی شوت ام آپ HAWK: Freedom Squadron رفتیم تا در عمل توان گرافیکی تراشه گرافیکی وای ۹ پرایم را بسنجیم. به‌طور خاص در بازی کال اف دیوتی موبایل بازی روی تنظیمات Low اجرا می‌شود اما در این تنظیمات گرافیکی به هیچ عنوان شاهد افت فریم محسوس که مانع تجربه روان بازی شود نبود. اینکه یک گوشی اقتصادی بتواند بازی کال اف دیوتی موبایل را اجرا کند امری مثبت ارزیابی می‌شود. بازی کال اف دیوتی موبایل در گوشی‌های میان‌رده روی تنظیمات مدیوم و در موارد High و در گوشی‌های پرچم‌دار روی تنظیمات Ultra High با قابلیت تنظیم نرخ فریم اجرا می‌شود. بااین‌حال در گوشی اقتصادی وای ۹ پرایم با طراحی مدرن، تنها شاهد حضور تنظیمات Low هستیم.

از طرفی در بازی Hawk حتی در برخی صحنه‌های شلوغ وای ۹ پرایم به‌خوبی از اجرای روان بازی سربلند بیرون می‌آید. در این بازی باید سعی کنید تا دشمنان را با جابه‌جا کردن به موقع جنگنده از بین ببرید. در برخی موارد تعداد زیاد دشمنان باعث فشار به تراشه گرافیکی می‌شود که خوشبختانه گوشی وای ۹ پرایم مشکلی در این مورد نداشت.

 

باید توجه داشت که نمی‌توانیم به وای ۹ پرایم به‌عنوان یک گوشی گیمینگ نگاه کنیم اما ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که وای ۹ پرایم می‌تواند تمام بازی‌ها را اجرا کند. به‌عنوان مثال بازی بلک دیزرت موبایل به‌طور خاص به‌دلیل بافت‌های با کیفیت و محیط‌های شلوغ با حضور ان‌پی‌سی‌ها (شخصیت‌های غیرقابل بازی) شناخته می‌شود. خوشبختانه وای ۹ پرایم در ارزیابی زومجی توانست بازی Black Desert را روی تنظیمات Low اجرا کند، هرچند در صحنه‌های خیلی شلوغ سیاه‌چاله‌ها و به‌ویژه به‌دلیل افکت‌های ضربات شخصیت اصلی شاهد افت فریم بودیم. گوشی‌ وای ۹ پرایم هواوی باتوجه‌به قیمتی که دارد از عهده اجرای بازی‌های چالش برانگیز روی تنظیمات پایین گرافیکی به خوبی برمی‌آید. این در حالی است که بازی‌های کژوال شناخته شده از جمله کلش آف کلنز، کلش رویال یا بازی‌های دیگر مانند Crossy Road بدون هیچ مشکلی روی Y9 Prime اجرا می‌شوند.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل میان‌رده و پایین‌رده
محصول / بنچمارکAnTutu 83DMark

PCMark
Work 2.0

GeekBench 5GFXBench
IceStorm
Unlimited
Sling Shot Extreme Overall / Web Browsing Single / MultiAztec Ruins Vulkan - Normal TierManhattan 3.1 Car ChaseT-Rex
Unlimited(Onscreen / Offscreen (FPS
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹
Perf. mode
۱۷۵۵۶۷۲۱۳۱۱۹۹۴۷۰۰۸
۷۳۹۴
۳۳۳
۱۴۱۵
۴.۵
۵.۶
۱۲
۱۴
۶.۲
۷.۷
۳۴
۳۹
وای ۹ پرایم ۲۰۱۹۱۵۸۹۲۹۱۶۶۲۵۹۶۷۵۹۶۰
۵۴۹۳
۳۰۶
۱۳۹۰
۴.۵
۵.۶
۱۲
۱۴
۶.۲
۷.۷
۳۴
۳۹
موتورولا وان اکشن۱۸۵۸۲۶۲۳۴۸۲۱۳۵۴۶۶۵۱
۶۴۵۸
۳۴۱
۱۳۶۱
۷.۳
۹.۷
۱۳
۱۴
۷.۹
۹.۳
۳۶
۴۰
می ۹ لایت۱۹۵۶۴۰۲۹۲۲۳۱۹۴۵۶۷۶۳
۶۴۱۱
۳۴۴
۱۴۰۷
۱۱
۱۲‍
۲۱
۲۳
۱۲
۱۳
۵۶
۶۵
شیائومی Mi 9 SE۲۱۹۹۷۱۳۱۶۵۳۲۲۰۹۶۸۷۵
۶۴۷۰
۳۹۴
۱۵۱۵
۱۳
۱۴
۲۴
۲۶
۱۳
۱۵
۵۸
۷۴
شیائومی Mi 9T۲۵۱۳۷۷۳۲۷۵۴۲۳۳۸۷۵۰۸
۷۲۰۴
۵۴۵
۱۷۲۰
۱۳
۱۶
۲۳
۲۷
۱۳
۱۶
۵۸
۷۷
ردمی 8AFailed۱۳۲۰۴Failed۴۶۱۱
۵۰۷۶
Not Installed۶/۱
۳/۳
۱۴
۶/۴
۷/۱
۳/۵
۳۴
۲۲
شاهین ۲۱۵۵۶۹۸۱۹۰۸۷۱۱۵۳۸۰۵۶
۸۷۱۹
۲۸۵
۱۴۳۲
۶/۹
۷/۵
۱۱
۱۲
۶/۷
۷/۴
۳۳
۳۹
گلکسی A70۱۹۹۶۸۲۲۴۵۲۰۱۱۱۸۷۳۳۷
۶۷۳۴
۵۰۷
۱۶۰۶
Failed۱۳
۱۵
۶/۹
۸/۱
۳۷
۴۱
ردمی نوت ۸ پرو۲۸۱۴۶۷۳۴۰۹۰۲۰۳۸۱۰۲۰۲
۹۵۵۷
۴۹۸
۱۶۴۰
۱۳
۱۳
۱۶
۱۹
۱۱
۱۱
۴۵
۵۲
ردمی نوت ۸ ۱۶۵۶۱۹۲۳۷۸۱۱۱۲۴۶۷۱۹
۶۵۸۳
۳۱۳
۱۳۸۹
Failed۱۲
۱۳
۶/۲
۷/۰
۳۳
۳۶
شیائومی می ای ۳۱۷۳۲۵۲۲۳۶۶۰۱۱۳۲۶۶۲۶
۶۱۶۲
--Failed۲۶
۱۳
۱۳
۷/۲
۵۲
۳۶
ردمی نوت ۷۱۷۲۹۷۴۲۶۲۵۷۱۴۱۰۶۳۴۱
۵۹۰۱
--۷
۸
۱۳
۱۵
۷/۷
۹/۱
۴۴
۵۰
گلکسی A80--۳۷۷۶۲۲۳۹۳۷۰۹۹
--
--۱۵
۱۸
۲۴
۲۵
۱۴
۱۷
۵۹
۸۴
گلکسی A50۱۷۲۷۶۳۱۶۵۲۰۱۳۴۹۵۸۳۹
۵۲۶۹
--۷/۹
۹/۷
۱۳
۱۴
۸/۳
۹/۱
۳۷
۴۱
گلکسی M30--۱۳۲۲۸۵۸۴۵۱۴۲
۵۳۳۵
--۴/۳
۴/۸
۴/۳
۴/۹
۷
۷/۹
۲۲
۲۵
گلکسی M20--۱۳۲۴۸۵۸۱۵۱۲۰
۵۳۴۰
--۲/۳
۲/۶
۲/۴
۲/۶
۳/۸
۴/۳
۱۲
۱۴
هواوی پی ۳۰ لایت
(Performance)
--۲۲۰۶۶۹۷۵۷۰۷۳
۷۶۶۹
--۵/۰
۵/۷
۱۳
۱۴
۶/۹
۷/۷
۳۷
۳۵
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

هواوی Y9 پرایم 2019


به‌طور خاص برای داشتن بهترین عملکرد در اجرای بازی‌ها می‌توانید به سراغ تنظیمات Performance در این گوشی بروید. برخلاف پرچمداران باتوجه به متفاوت بودن بازار هدف گوشی‌های اقتصادی، این گوشی‌ها تنظیمات ویژه‌ای را برای بازی‌ها در نظر نمی‌گیرند و وای ۹ پرایم هم مانند سایر شرکت‌ها این‌چنین تنظیماتی را در اختیار کاربر نگذاشته است. هرچند لازم است به ویژگی نرم‌افزاری گیم‌توربو نیز اشاره کنیم که هواوی برای بهبود اجرای بازی‌ها به‌صورت Passive در محصولات خود در دسترس قرار داده است. در حال حاضر تعداد محدودی از بازی‌ها از ویژگی گیم توربو پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی باعث کاهش لیتنسی و بهبود نرخ فریم بازی‌ها می‌شود.

باتری

به‌ویژه در گوشی‌های اقتصادی میزان شارژدهی گوشی می‌تواند نکته‌ای حائز اهمیت برای کاربران باشد. اینکه گوشی بتواند در استفاده‌ی روزمره شارژدهی مناسبی داشته باشد، موضوعی است که بسیاری از شرکت‌ها برای جلب نظر کاربران به‌دنبال آن هستند. هواوی ادعا دارد که وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ به‌لطف باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و سیستم بهینه مصرف انرژی نر‌م‌افزاری می‌تواند یک روز کامل همراه کاربر باشد. برای بررسی باتری مانند گذشته ابتدا گوشی روشنایی نمایشگر را روی ۲۰۰ نیت تنظیم کردیم و سپس با فعال کردن حالت پرواز ویدیویی 720p را به‌صورت متوالی تا زمان تمام شدن شارژ گوشی پخش کردیم. در این آزمون هواوی وای 9 پرایم 2019 توانست به مدت ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه شارژدهی داشته باشد. این میزان شارژدهی برای یک گوشی اقتصادی مناسب ارزیابی می‌شود هرچند با گشتی در بازی و حتی در میان محصولات هواوی نیز می‌توانید گوشی‌هایی با شارژدهی بیشتر را پیدا کنید.

زمانی‌که بحث بازی‌های موبایل می‌شود همیشه پارامترهای مختلفی را در میزان شارژدهی باتری دخیلی می‌دانیم. اینکه بازی شما آنلاین یا آفلاین باشد یا از در زمان تجربه بازی از دیتای موبایل استفاده کنید یا اینترنت خانگی، موضوعاتی هستند که تاثیر مستقیمی را در سرعت کاهش شارژ گوشی می‌گذارند. در تجربه‌ای که ما از اجرای بازی‌ها روی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ داشتیم، این گوشی بدون مشکل جدید گرما توانست بازی‌ها را اجرا کند. اگر می‌خواهید گوشی شما به‌صورت کامل در طول روز شارژدهی داشته باشد باید کمتر به سراغ بازی‌های سنگینی مانند کال آف دیوتی موبایل در طول روز بروید.

بررسی گوشی هواوی Y9 پرایم

جمع‌بندی

هواوی Y9 Prime 2019 به‌عنوان یک گوشی اقتصادی طراحی مدرن و زیبایی را با نمایشگری ۶.۵۹ اینچی دارد. خوشبختانه به‌لطف پردازنده 710F و تراشه گرافیکی Mali-G51 MP4، وای ۹ پرایم می‌تواند بازی‌های بزرگ را هرچند روی تنظیمات گرافیکی Low اجرا کند که برای یک گوشی اقتصادی خوب ارزیابی می‌شود. چینی‌ها برای دستیابی به یک نمایشگر بدون ناچ و بزرگ به تکنولوژی دوربین سلفی پاپ-آپ روی آورده‌اند که با ورود به تنظیمات دوربین دردسترس قرار می‌گیرد. دوربین سلفی وای ۹ پرایم کیفیت خوبی دارد و نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. اسپیکر این گوشی هرچند در موسیقی‌های کلاسیک و نه‌چندان شلوغ عملکرد خوبی دارد، اما در بازی‌هایی با موسیقی الکترونیک شفافیت خوبی ندارد. در مجموع وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ را به‌عنوان یک گوشی اقتصادی گزینه مناسبی ارزیابی می‌کنیم زیرا کاربران می‌توانند درکنار استفاده روزمره از این گوشی، نیم نگاهی را نیز به بازی موبایل بزرگ نیز داشته باشند. خوشبختانه به‌لطف حضور باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در وای ۹ پرایم ۲۰۱۹، باتری این محصول قادر است تا شارژدهی مورد نیاز برای یک روز کامل را در استفاده روزمره ارائه دهد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده