// شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قادر به اجرای Baldur's Gate 3 نخواهند بود

دیوید والگریو، تهیه کننده اجرایی Baldur's Gate 3، اعلام کرده است که کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قدرت کافی برای اجرای بازی را ندارند.

زمانی‌که بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای نینتندو سوییچ تایید شد، تمامی کاربران بر این عقیده بودند که این کنسول توانایی اجرای ویچر 3 را ندارد، اما تیم سازنده با کاهش جزئیات و تکسچرها توانست The Witcher 3 را در اختیار کاربران قرار دهد. بااین‌حال، از نظر بصری این بازی تجربه‌ی خوبی را ارائه نمی‌کرد. البته همچنان اجرای ویچر 3 روی یک صفحه نمایش کوچک، کار خارق‌العاده‌ای بود. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیو لرین (Larian Studios)، سازنده و ناشر Baldur's Gate 3، اعلام کرده است که اگر بخواهند این بازی را در اختیار کاربران ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قرار دهند، باید جزئیات گرافیکی آن را به‌شدت کاهش دهند. دیوید والگریو، تهیه کننده اجرایی Baldur's Gate III در مصاحبه خود با یوروگیمر گفته است: 

من فکر نمی‌کنم که کنسول‌های نسل فعلی قادر به اجرای این بازی باشند. آپدیت‌های فنی و به‌روزرسانی‌های مختلفی را روی موتور گرافیکی خود انجام داده‌ایم و مطمئن نیستم که بازی آیا روی آن کنسول‌ها قابل اجرا باشد یا خیر. شاید بتوان این بازی را روی کنسول‌های نسل فعلی پورت کرد، ولی باید بافت‌های گرافیکی را کاهش دهیم و بازی از نظر بصری قابل قبول نخواهد بود. 

در ادامه اعلام شده که هنوز کار ساخت بازی تمام نشده است و باید روی جزئیات آن کار کنند. ‌Baldur's Gate 3 به‌واسطه‌ی المان‌هایی مثل تغییر زاویه دوربین در طول مکالمات باعث شده تا سبک CPRG (یکی از سبک‌های بازی‌های نقش آفرینی مخصوص به کامپیوتر در غرب) مدرن‌تر از قبل شود. این نوع زاویه دوربین موشن کپچر کامل دیالوگ‌ها و عملکرد کاراکترها را به‌دنبال دارد که باعث می‌شود مخاطب به‌خوبی واکنش چهره شخصیت‌های بازی در شرایط مختلف را مشاهده کند. 

دیوید والگریو دراین‌باره افزود: 

ما افراد با استعدادی را به تیم خود اضافه کرده‌ایم. تهیه کننده و کارگردانی سینمایی توسط تل‌تیل انجام می‌شود. آن‌ها طی ۵ یا ۶ سال اخیر مشغول انجام این کار بودند. آن‌ها می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند و چه درخواست‌هایی از تیم دارند؛ مواردی که تابه‌امروز نظیر آن‌ها توسط این تیم انجام نشده است. ازاین‌رو اگر تمامی تغییرات فنی و بصری اعمال شده روی موتور گرافیکی ما را ببینید، می‌توانم بگویم که Baldur's Gate 3 یک بازی AAA است. همچنین بازی دارای بودجه‌ای به اندازه پروژه‌های AAA است و یک به اندازه تیم توسعه بازی‌های AAA هم روی آن کار می‌کند. 

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نسخه دسترسی زودهنگام Baldur's Gate 3 در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۰ برای کامپیوتر و گوگل استیدیا عرضه می‌شود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده