// جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

گیم استاپ: سخت افزار پلی استیشن 5 رقیبی برای ایکس باکس سری ایکس خواهد بود

فروشگاه گیم‌استاپ به‌تازگی مشخصاتی از سخت‌افزار پلی استیشن 5 را تایید کرده است که خبر از رزولوشن 8K و Backward Compatibility برای بازی‌های پلی استیشن 4 می‌دهد.

چندی پیش بود که لری هرب (میجر نلسون)، مدیر بخش برنامه‌ریزی ایکس باکس، به‌همراه جیسون رونالد، مدیر بخش مدیریت برنامه‌های ایکس‌باکس، در مورد ایکس باکس سری ایکس صحبت کردند و اطلاعات مختلفی نظیر ردیابی پیشرفته صدا، SSD شخصی‌سازی شده و همچنین ویژگی ادامه دادن بازی حتی در زمان ری‌استارت شدن کنسول را در اختیار کاربران قرار دادند. 

طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی، گیم‌استاپ به‌دنبال راه‌اندازی شدن صفحه پیش‌ ثبت نام برای پلی استیشن 5، اطلاعاتی را از سخت‌افزار این کنسول تایید کرده است. گیم‌استاپ اعلام کرده که کنسول نسل نهم سونی از رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند و پردازنده سفارشی شده هشت هسته‌ای ای‌ام‌دی، پشتیبانی از صدای سه‌بعدی، SSD شخصی‌سازی شده، ویژگی ری تریسینگ از دیگر ویژگی‌های پلی‌استیشن 5 است. نکته‌ی قابل توجه، این است که گیم‌استاپ اعلام کرده که ویژگی Backward Compatibility پلی‌استیشن 5 تنها برای بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن VR است.

این در حالی است که در گذشته، شایعات منتشر شده خبر از Backward Compatibility برای تمامی کنسول‌های سونی می‌داد. اگر ادعای گیم‌استاپ درست باشد، به‌نظر می‌رسد کاربران باید بازی‌های پلی استیشن 2 و پلی استیشن را به‌صورت جداگانه خریداری یا ازطریق سرویس استریم پلی استیشن Now آن‌ها را تجربه کنند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ همچنین به‌تازگی اطلاعات جدیدی از پردازنده گرافیکی ای‌ام‌دی پلی‌استیشن 5 منتشر شده که نشان می‌دهد قدرت این کنسول ۹.۲ ترافلاپس است. 


منبع Windowscentral
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده