نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

پلی استیشن 5 احتمالا از بازی‌ های تمامی پلی استیشن های قبلی پشتیبانی می‌کند

پلی استیشن 5 ممکن است با پشتیبانی از بازی‌های تمامی کنسول‌های خانگی قبلی شرکت سونی، طرفداران را شگفت‌زده کند.

یکی از پرتقاضاترین ویژگی‌هایی که طرفداران خواهان وجود آن در پلی استیشن 5 هستند، پشتیبانی کامل از تمامی بازی‌های نسل قبلی یعنی پلی استیشن 4 است. چندی پیش نام پلی‌استیشن 5 به صورت رسمی همراه با بازه‌ی انتشار آن رونمایی شد. با این حال طبق خبری که منتشر شد به نظر می‌رسید که سونی با قراردادن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل (یا همان Backward Compatibility) در این کنسول به مشکل برخورده است. حال طبق آخرین اخبار کنسول های بازی و بنا بر شایعه‌ای جدید، به نظر می‌رسد که نه تنها این مشکل به‌ وجود آمده برطرف شده است، بلکه سونی چشم‌انداز این ویژگی را نیز بزرگتر کرده و ممکن است که پلی‌استیشن 5 از بازی‌های کنسول‌های نسل اول، دوم‌، سوم و چهارم پلی‌استیشن نیز پشتیبانی کند.

مایکروسافت در نسل فعلی کنسول‌های خانگی، با معرفی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های Xbox 360 رو برخی از بازی‌های نخستین ایکس باکس در کنسول‌ ایکس باکس وان، قدمی بسیار مثبت در جهت رضایت مشتریان خود برداشت. حال به نظر می‌رسد که این روند توسط سونی نیز دنبال شود و پلی‌استیشن 5 نیز از تمامی نسل‌های پیشین خود پشتیبانی کند.

این شایعه توسط کاربری در توییتر به نام PSErebus در پایان ماه سپتامبر (اوایل مهر) مطرح شد. این کاربر در توییتی اعلام کرد که دارندگان بازی‌های کنسول‌های شرکت سونی شامل کنسول‌های پلی‌ استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 به هیچ عنوان بازی‌های خود را نفروشند. بسیاری این توییت را به معنی پشتبیانی پلی‌استیشن 5 از بازی‌های تمامی نسل‌های پیشین خود ترجمه کردند. با اینکه توییت یک کاربر ممکن است چندان منبع معتبری برای استناد نباشد،‌ اما ذکر این نکته لازم است که این کاربر در گذشته اطلاعات درست زیادی را درباره‌ی پلی‌استیشن منتشر کرده بود که یکی از آن‌ها اعلام تاریخ عرضه‌ی بازی The Last of Us Part 2 است. 

PS5

یکی دیگر از مواردی که با آتش این شایعه دامن می‌زند، سخنان پاتریک کلپک، یکی از ژورنالیست‌های مطرح حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی است. او در یکی از پادکست‌های رادیویی به نام Waypoint در مورد قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل کنسول پلی‌استیشن 5 لب به سخن گشود. در برنامه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی این پادکست (با نام بلیزارد و اعتراضات هنگ کنک)، کلپک این گونه بیان کرد که: 

در هر موردی که من راجع به پلی‌استیشن 5 شنیده‌ام - که مربوط به دو سال اخیر می‌شود - تاکید زیادی روی تاریخ شده است و این به مسائلی اشاره می‌کند که صرفا مربوط به آینده نیستند، بلکه با گذشته در ارتباط هستند. به این معنی که شما می‌توانید بسیاری از آن‌ها [بازی‌های قدیمی] را بازی کنید.

با تمام آن چه که گفته شد، اگر پلی‌استیشن 5 تا این میزان در اجرای بازی‌های نسل‌های پیشین خود قوی ظاهر شود، هنوز معلوم نیست که این ویژگی‌ چگونه خواهد بود. آیا بازیکنان قدر خواهند بود که دیسک‌های قدیمی خود را مانند آنچه که در ایکس باکس وان مشاهده می‌شود، وارد دستگاه کرده و به بازی کردن بپردازند؟ یا اینکه بازی‌ها باید به صورت دیجیتالی تهیه شوند و مخاطبان باری دیگر برای آن‌ها پول پرداخت کنند؟ حتی این احتمال وجود دارد که پشتبیانی از بازی‌های نسل پیشین در پلی‌استیشن 5 توسط سرویس PS Now صورت گیرد. هنوز پاسخ مشخصی برای این پرسش‌ها در دسترس نیست اما آنچه که واضح است، این قضیه است که تا قبل از انتشار کنسول پلی‌استیشن 5 در تعطیلات کریسمس سال آینده‌ی میلادی، اطلاعات زیادی از این کنسول منتشر خواهد شد. به احتمال قوی، جواب این پرسش‌ها و بسیاری از مسائل دیگر را تا قبل از انتشار این کنسول خواهیم گرفت. 

نظر شما راجع به پشتیبانی پلی‌استیشن 5 از بازی‌های تمامی نسل‌های پیشین خود چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده