نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

یونیتی هم به خاطر ویروس کرونا از GDC 2020 کنار کشید

شرکت یونیتی به‌عنوان سازنده‌ی یکی از موتورهای مطرح صنعت بازی در GDC امسال شرکت نخواهد کرد.

بعد از انتشار اخباری در مورد عدم حضور شرکت‌های مختلف در کنفرانس توسعه دهندگان بازی امسال به خاطر ترس از ویروس کرونا، باز هم خبر جدیدی در این زمینه به‌گوش رسیده و این‌بار نوبت شرکت فناوری‌های یونیتی (Unity Technologies) است که از GDC 2020 کناره‌گیری کند.

شرکت سازنده‌ی موتور یونیتی که از سال‌ها قبل یکی از مهم‌ترین حاضران در این رویداد بوده و هر سال به بحث و ارائه‌ی اخبار جدید در مورد موتور خود می‌پرداخته است، به‌تازگی در بیانیه‌ای با اشاره به گسترش ویروس کرونا از عدم حضور فیزیکی در GDC امسال و انتشار محتوای آنلاین به‌جای برگزاری نشست خبری صحبت کرده است:

بعد از مدت‌ها بحث و هم‌فکری، متأسفانه مجبور شدیم تصمیم سختی بگیریم و در GDC 2020 شرکت نخواهیم کرد. هرچند اتخاذ این تصمیم برای ما کار ساده‌ای نبوده است، ولی شرایط فعلی پیرامون COVID-19 (اسم ویروس کرونای جدید) باعث شده است ریسک و خطرات فراوانی ایجاد شود. ما اهمیت زیادی برای سلامت کارکنان خود قائل هستیم و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم سلامتی اعضای یونیتی، همکاران شرکت و بازی‌سازها به خطر بیافتد.

به تمام کارمندان خود پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌وجه به سفر برای حضور در GDC فکر نکنند و یونیتی هم به‌جای برگزاری نشست حضوری، به‌طور آنلاین مخاطبان خود را در جریان دستاوردهای جدید شرکت قرار خواهد داد و طی هفته‌های آینده در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

یونیتی که بعد از شرکت‌هایی چون سونی، مایکروسافت، الکترونیک آرتز و کوجیما پروداکشنز به یکی دیگر از شرکت‌های مطرح صنعت بازی تبدیل شده است که در GDC امسال حضور ندارند، بیانیه‌ی خود را به این شکل پایان می‌دهد:

کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی همواره سهمی فوق‌العاده در متحد کردن شرکت‌های حاضر در این صنعت داشته است و ما هم سال آینده یک‌بار دیگر پشتیبانی خود را از این رویداد نشان خواهیم داد.

GDC 2020 درحالی قرار است از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مارس (۲۶ اسفند ۱۳۹۸ تا اول فروردین ۱۳۹۹) در سان‌فرانسیسکو برگزار شود که مقامات این شهر به‌تازگی به‌دلیل خطرات ناشی از ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرده‌اند و باید صبر کرد و دید که واکنش برگزارکنندگان GDC با توجه به کناره‌گیری تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای بازی چه خواهد بود و آیا همچنان تصمیم به برگزاری رویداد امسال دارند یا آن‌ را لغو خواهند کرد.


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده