نویسنده: تیم زومجی
// جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: دارک‌ساید در مقابل دکتر استرنج

اولین نبرد از دور دوم مسابقه نبرد ابرقهرمانان، رقابتی بین دکتر استرنج و دارک‌ساید است. 

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. با تمام شدن دور نخست، از امروز دور دوم این مسابقه آغاز می‌شود و در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت دارک‌ساید از دنیای دی‌سی با دکتر استرنج از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

دکتر استرنج

لوکی

دکتر استیون وینسنت استرنج جراح مشهوری بود که به‌لطف مهارت‌هایی که داشت به ثروت زیادی دست پیدا کرده بود، اما خیلی زود غرور و طمع در او رخنه کرد تا در یک حادثه رانندگی، رشته‌های عصب در دستانش از بین می‌روند و او دیگر نمی‌توانست جراحی انجام دهد. استیون پس از آن با کمک جادوگری به نام انشنت وان درمان و دارای قدرت‌هایی شد که با اینکه در ابتدا مقاومت کرد، اما درنهایت پذیرفت که توسط انشنت وان آموزش ببینند و به یک جادوگر عالی رتبه تبدیل شود که درواقع سال‌ها وعده حضور او داده شده بود. دکتر استرنج جادوگری عالی‌رتبه در دنیای کامیک مارول است که او محاظ اصلی سیاره زمین دربرابر تهدیدهای جادویی و عرفانی است. استرنج تسلط بالایی به سحر و جادو دارد و با آن می‌تواند پرواز یا به محیط‌های مختلف با استفاده از قدرتش سفر کند و حتی قابلیت استتار و مخفی شدن را هم دارد و می‌تواند باعث تبعید مردم شود. او می‌تواند در زمان انحراف ایجاد یا در آن سفر کند و همچنین قابلیت ایجاد تغییر واقعیت و همچنین سفر در دنیاهای موازی را نیز دارد.

استرنج همچنین محافظ سنگ زمان نیز است که باید از آن دربرابر کسانی که به‌دنبال سو استفاده از آن هستند، دفاع کند. استرنج شاید زمانی زندگی اشرافی داشت، اما امروز به شخصیتی ساده زیست تبدیل شده است. استرنج قابلیت سفر به قلمروهای مختلف را دارد که باید با اربابان زیادی مثل ارباب ترس یا نایتمر تا دورمامو روبهرو شود و از زمین دربرابر آن‌ها دفاع کند. استرنج شاید شخص پر قدرتی باشد، اما میداند که نباید در بسیاری از اتفاقات جهان دخالت کند و او وظیفه دارد تا تنها نظارهگر آن باشد و به همین دلیل او هیچ دخالتی در اتفاقات فیلم جنگ داخلی نکرد. با مرگ انشنت وان، دکتر استرنج درنهایت به قویترین جادوگر تبدیل می‌شود و زمانی‌که به‌دنبال متوقف کردن دورمامو و جلوگیری از دنیای تاریکی، با کلیا، خواهرزاده دورمامو آشنا می‌شود که به استرنج برای شکست فرمانروای خودکامه بعد تاریکی کمک می‌کند و درنهایت استرنج و کلیا با یکدیگر ازدواج می‌کنند که حاصل این ازدواج یک دختر به نام صوفیا بود که سال‌ها بعد دوشادوش پدرش دربرابر تاریکی خواهد جنگید.

استرنج شخصیتی متفاوت و قدرتمند در دنیای کامیک مارول بوده که حاضر است حتی جان خود را فدا کند، اما مانع نفوذ موجودات تاریکی به زمین شود. او بخشی از اونجرز و گروه دیفندرز است که از زمین دربرابر هر نوع تهدیدی دفاع کرده است و همچنین پس از بازگشت از مرگ استیو راجرز، استرنج باعث شد تا او دوباره جوانی و قدرت سابق خود را به‌دست بیاورد. سرانجام در رویداد جنگ‌های پنهان، استرنج توسط دکتر دووم کشته می‌شود.

دارک‌ساید

گرین ارو

دو شرکت بزرگ خلق داستان‌های کامیک یعنی مارول و دی‌سی کامیکس در جهان‌هایی که خلق می‌کنند، کنار موجودات شروری که طی داستان‌های این دنیاها مردم و قهرمانان را به‌دردسر می‌اندازند، چند موجود پلیدِ ایزدوار را هم پدید می‌آورند که برای شکست دادن آن‌ها، ایستادگی یک ابرقهرمان کافی نیست و نابودی او به اتحاد قهرمانان با یکدیگر (حتی قهرمانان با ضدقهرمانان!) وابسته است.

برای درک بهتر این موضوع می‌توان تانوس از دنیای مارول را مثال زد. در دنیای دی‌سی اما یک موجود خدامانند و به‌شدت قدرتمند با نام دارک‌ساید وجود دارد که مثل تانوس، می‌خواهد جهانی که دوست دارد را بسازد و هدفی عظیم، کلان و کهکشانی را در سر خود پرورش می‌دهد.

دارک‌ساید از نژاد خدایان جدید است. او که قبل از قدرت‌یافتن و غرق شدن در پلشتی و تیرگی، با نام «Uxas» در سیاره‌ی خود زندگی می‌کرد، شغل سختی داشت و زندگی‌اش به‌درستی پیش نمی‌رفت، او از دست خدایان قدیم به‌تنگ می‌آید و تصمیم می‌گیرد که آن‌ها را نابود کند. در روزی از روزها، Uxas به‌کوه محل زندگی خدایان می‌رود و با زمزمه کردن جملاتی به‌خصوص در گوش آن‌ها، شرایط جنگ داخلی بین خدایان را فراهم می‌آورد. پس از پایان جنگ خدایان و ضعیف شدن آن‌ها، Uxas تک‌تک آن‌ها را نابود می‌کند، قدرت‌شان را جذب می‌کند و درحالی که اندامش کاملا از جنس سنگ شده و قدرت‌های مافوق‌ باور را به‌دست آورده، نام دارک‌ساید را برای خودش برمی‌گزیند. به موازات تمامی این اتفاقات، برادر دارک‌ساید نیز قدرت‌های ماورایی پیدا می‌کند و درگیری این دو نفر وارد فازهایی جدی و ویران‌کننده می‌شود. جایی که دارک‌ساید از سیاره‌ی اپوکالیپس، با های‌فادر (برادرش) از سیاره‌ی نئوجنسیس وارد نبردی کهکشانی می‌شود؛ نبردی که سرنوشت جهان را تعیین می‌کند.

دارک‌ساید در ادامه و درپی یافتن یکی از دشمنان خود با نام کایو، به‌جهان‌های مختلفی سفر می‌کند و تصمیم می‌گیرد که وارد هر جهانی که می‌شود، آن دنیا را ویران کند و به‌راه خود ادامه بدهد. او در سفرهای مرگ‌بارش به‌جهان‌های مختلف به‌زمین هم رسید و توانست زمین ۲ و زمین ۳ را تسخیر کند و از این گزاره می‌توان چنین نتیجه‌ گرفت که بله، دارک‌ساید بارها توانسته لیگ عدالت یعنی بتمن، سوپرمن، واندروومن، آکوامن، گرین‌لنترن، سایبورگ و فلش را شکست دهد و آن‌ها را از میان بردارد.

نبردهای سوپرمن، لیگ عدالت با دارک‌ساید از جمله نقاط اوج و حساس جهان دی‌سی کامیکس است. قسمت‌هایی که در آن‌ها شاهد گردهم‌آیی قهرمانان مختلف حتی قهرمانان مارول‌کامیکس و دی‌سی کامیکس هستیم! شاید برای‌ شما جالب باشد که بدانید دارک‌ساید حتی توانست به دست‌کش بی‌نهایت تانوس هم دست پیدا کند اما وقتی متوجه شد که این دست‌کش در دنیای او کاربرد ندارد، از خیرش گذشت!

دارک‌ساید از آن ابرشرورهایی است که امثال سوپرمن و واندروومن یا هال جوردن (گرین لنترن) که از نظر قوای جسمانی توانایی‌های ماورایی دارند، شاید بتوانند جلوی او را بگیرند که با یاری دیگر اعضای جاستیس لیگ، این هدف به‌نتیجه می‌رسد. لیزرهای امگای چشمان دارک‌ساید و قدرت‌ بدنی فوق‌العاده‌ی او، هر جنبنده از قوی‌ترین تا سریع‌ترین را به‌زانو درمی‌آورد. با اینکه دارک‌ساید چند بار توانست جاستیس لیگ را شکست دهد اما، اعضای لیگ عدالت نیز همیشه دربرابر اوضعیف نبوده‌اند و آن‌ها هم بارها دارک‌ساید را شکست دادند، او را تا مرز نابودی همیشگی پیش بردند و کاری کردند که به‌سیاره‌ی خودش برگردد و با کمک نیروی هسته‌ی این سیاره، خودش را ترمیم کند.

حال نوبت شما است تا ازطریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین دکتر استرنج و دارک‌ساید انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده