نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

اسکوئر انیکس فعلا بازی انحصاری برای کنسول‌های نسل نهم عرضه نخواهد کرد

یوسوکه ماتسودا، مدیر Square Enix، در گزارش مالی خود اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های انحصاری نسل نهم ندارد و آثار این استودیو به‌صورت مشترک برای هر دو نسل منتشر می‌شوند.

با نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، اکثر توسعه دهندگان و بازیسازها به‌منظور نمایش قدرت خود و همچنین این دستگاه‌ها، مشغول تولید محتوا و بازی‌های انحصاری برای نسل نهم کنسل‌های خانگی هستند. اما به‌نظر می‌رسد قضیه برای استودیوی Square Enix کمی متفاوت است؛ چراکه در جدیدترین اخبار بازی، یوسوکه ماتسودا، مدیر این استودیوی ژاپنی، در گزارش مالی سه‌ماه اخیر خود اعلام کرد که اسکوئر انیکس فعلا آثاری تولید خواهد کرد که بتوان با استفاده از قابلیت Backward Compatibility به‌صورت مشترک برای نسل هشتم و نهم منتشر کرد. او تاکید کرد که در ابتدای عرضه کنسول‌های جدید، برنامه‌ای برای انتشار بازی‌های انحصاری برای آنها نیست.

باتوجه به گزارش منتشر شده، به‌نظر می‌رسد استودیوی اسکوئر انیکس به لطف انتشار آثاری چون Dragon Quest Walk، بازی موبایل Romancing SaGa re; univerSe، بازی Dragon Quest X و همچنین Final Fantasy XIV از نظر سود مالی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، پیشرفت زیادی داشته و همین امر نیز باعث رضایت مدیران و اعضای این استودیو شده است.

ماتسودا در ادامه، شک و تردیدهایی درمورد اینکه احتمال تاثیر به‌تعویق افتادن زمان عرضه نسخه بازسازی شده بازی Final Fantasy VII در برنامه زمانی تولید و انتشار سایر پروژه‌ها را به صراحت رد کرد.

بازی Final Fantasy VII Remake براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده قرار است در تاریخ ۲۲ فروردین ماه به‌صورت انحصار زمانی یک ساله برای کنسول پلی استیشن 4 روانه بازار می‌شود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا خبر دارید که چندی پیش تصویری از پشت قاب آن منتشر شد که نشان می‌دهد این بازی به ۱۰۰ گیگابایت فضای خالی روی کنسول نیاز دارد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده