نویسنده: تیم زومجی
// پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: تو فیس در مقابل رد اسکال

در آخرین نبرد از مرحله اول مسابقه نبرد ابرقهرمانان،‌ شاهد رقابت تو فیس با رد اسکال هستیم.

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت تو فیس از دنیای دی‌سی با رد اسکال از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

تو فیس

لوکیهاروی دنت که همه او را با نام مستعار دو چهره یا تو فیس می‌شناسند، در گذشته دوست و متحد بتمن و کمیسر گوردن محسوب می‌شد. با اینکه هاروی کودکی بسیار سختی داشت، اما به خوبی تحصیلات خود را پشت سر گذاشت و در نهایت در رشته وکالت مدرک خود را گرفت. او همیشه دوست داشت که کارهای خوبی برای گاتهام انجام دهد و شهرش را به محل عالی‌ای برای زندگی تبدیل کند؛ به همین دلیل هم برای دادستانی گاتهام اقدام کرد و این جایگاه را به دست آورد. از آنجایی که او خیلی قانونمند بود و به شهرش علاقه زیادی داشت، به دوستان خود یعنی بتمن و گوردن کمک می‌کرد تا کارهای خیلی خوبی را برای گاتهام انجام دهند؛ اما این روند خیلی ادامه‌دار نشد و یکی از پرونده‌هایش، گریبان او را گرفت.

یکی از جنایتکارانی که هاروی بر روی پرونده او کار می‌کرد، در طی اقدامی وحشیانه مقداری اسید بر روی صورت دنت ریخت و تقریبا نصف صورتش را از بین برد. همین اتفاق باعث شد که هاروی عقل و هوش خود را از دست بدهد و به طرز عجیبی نسبت به دوگانگی و دو شخصیتی علاقه پیدا کند. او حتی همانند پدرش، برای اینکه یک تصمیم مهم را بگیرد، از یک سکه استفاده می‌کرد و به همین سکه اجازه می‌داد تا تصمیم‌ها را برایش بگیرد. هاروی که در ابتدا تخصص زیادی در استفاده از سلاح نداشت، به دث استروک پول داده بود تا نحوه استفاده از انواع مختلف سلاح را به او آموزش دهد. با اینکه او اغلب از یک جفت سلاح جیبی استفاده می‌کند، اما به خوبی می‌تواند با اسنایپر هم تیراندازی کند. البته علاوه‌بر دث استروک، هارول دنت برای مدت زمان خاصی هم زیر نظر بتمن آموزش می‌دید تا نحوه مبارزه تن به تن را هم یاد بگیرد.

جالب است بدانید که صورت هاروی برای همیشه به این شکل باقی نماند؛ در خط داستانی Hush، صورت هاروی دنت توسط دکتر توماس الیوت دوباره به همان حالت قبل بازگشت و به نظر می‌رسید که دو چهره برای همیشه رفته است. تخصص هاروی در زمینه وکالت و مسائل حقوقی باعث شده که او تبدیل به یکی از بهترین افراد در رشته و زمینه کاری خودش شود. مواردی که هاروی زیر نظر بتمن آموزش دیده بود، باعث شد تا بتواند در مبارزه با کیلر کراک، دشمن خود را شکست دهد و حتی چندین ضربه نایت وینگ را هم مسدود کند. البته لازم به ذکر است که پیش از تمام این دوره‌های آموزشی، هاروی به خودیِ خود یک مبارز خیلی خوب به حساب می‌آمد. هاروی دنت پیش از تبدیل شدن به دو چهره یک فرد خیلی باهوش و نابغه بود؛ از همین رو بعد از اینکه تبدیل شد، تمام چارچوب‌های اخلاقی خود را کنار گذاشت و خطرناک‌تر از قبل شد. با استفاده از همین هوش خود، دو چهره خودش را تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین و مورد احترام‌ترین ابرشرورهای گاتهام کرده است که اغلب اوقات افراد زیادی را زیر دست خود دارد.

رد اسکال

گرین ارو

یوهان اشمیت که با عملکرد درخشان خود در طول جنگ جهانی نظر شخص آدولف هیتلر را جلب کرد و توانست به عنوان یک دانشمند و برنامه‌ریز حرفه‌ای جنگی تبدیل به ابرسربازی خاص و رئیس سازمان Hydra شود، اصلی‌ترین دشمن شخصیِ کاپیتان آمریکا یعنی استیو راجرز خودمان است. کسی که میل او به قدرت حد و اندازه‌ای نداشت و کودکی سختش در یتیم‌خانه عقده‌ی سنگینی را در قلب او قرار داد. همین هم کاری کرد که او یک روز سِرُمی مشابه با سِرُم ساخته‌شده برای تبدیل کردن کاپیتان آمریکا به یک ابرسرباز را به خود تزریق کند و تبدیل به موجود کریه و صورت‌قرمزی بشود که در کامیک‌ها آن‌قدرها او را با نیروهای عجیب‌وغریبش به یاد نمی‌آورند، اما همیشه به خاطر ذهن کثیف و فعالش در ایده‌پردازی برای نابود کردن دشمنان Hydra ستایش می‌کنند.

Red Skull تصویری مطلق از تنفر قرارگرفته در وجود بسیاری از انسان‌ها است. تصویری از زیادی‌خواهی‌های بی‌پایان آن‌ها که نخست تبدیل به نماد قتل و غارت نازی‌ها در جنگ می‌شود و بعد با سازمان کاملا جداگانه‌ی خود، در مقابل افرادی همچون کاپیتان آمریکا می‌ایستد. او حتی دقیقا به مانند استیو راجرز، سال‌ها از مقابل چشم همگان محو می‌شود و فقط به عنوان نوعی نماد در ذهن سربازان به زندگی خود ادامه می‌دهد. به عنوان تصویری ایده‌آل برای سربازان و نیروهای سازمان که باید سعی کنند مثل او آن‌قدر دشمنان Hydra را بکشند و در خون آن‌ها حمام بگیرند که صورتی به این قرمزی داشته باشند.

نقطه‌ی اوج ماجرا اما در لحظه‌ای مشخص می‌شود که Red Skull حکم نگهبان ابدی سنگ «روح» یعنی یکی از سنگ‌های بی‌نهایت را پیدا می‌کند. نه به این خاطر که موجود خاصی است و نه به این خاطر که توانایی خاصی دارد. حتی نه به این خاطر که تسراکت را در دست خود می‌فشارد و می‌خواهد علی‌رغم ناتوانی، به قدرتی مافوق تصور گونه‌ی خود برسد. Red Skull به این دلیل در آن جایگاه قرار می‌گیرد که به معنای واقعی کلمه در زندگی کسی را دوست نداشته است. به همین خاطر هرگز برخلاف اشخاصی همچون تانوس یا یکی از اعضای انتقام‌جویان نمی‌تواند شخص مورد علاقه‌اش را فدای گرفتن سنگ روح کند. او تا ابد مشغول راهنمایی موجوداتی خوب و بد به سمت قدرت عظیمی خواهد بود که جهان داشتن آن را برای خودش منع کرده است.

پس اگر به درستی به این بخش از شخصیت‌پردازی Red Skull فکر کنید، به خوبی هم متوجه می‌شوید که چرا باید از او ترسید. چون وقتی یک نفر به چیزی جز قدرت بیشتر علاقه‌ای ندارد، یعنی هرگز ترس از دست دادن اشخاص یا مواردی متعلق به خود را نیز در وجود خویش پرورش نداده است و وقتی کسی هیچ‌چیزی برای از دست دادن ندارد، نترسیدن از او احمقانه‌ترین کار ممکن به نظر می‌آید.

حال نوبت شما است تا از طریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین تو فیس و رد اسکال انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده