نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

جیمز منگولد در حال مذاکره برای کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 و جانشینی استیون اسپیلبرگ است

جیمز منگولد، کارگردان فیلم لوگان در حال مذاکره با والت دیزنی برای کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 است. منگولد قرار است جانشین استیون اسپیلبرگ شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شخص دیگری قرار است فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵) را کارگردانی کند. جیمز منگولد، کارگردانی آثاری چون فیلم Walk the Line (سربه‌راه باش)، فیلم Logan (لوگان) و فیلم Ford v Ferrari (فورد در برابر فراری)، در حال انجام مذاکرات اولیه برای کارگردانی قسمت پنجم فیلم Indiana Jones (ایندیانا جونز) است و او قرار است جانشین استیون اسپیلبرگ شود که پیش از این وظیفه کارگردانی هر چهار قسمت قبلی آن را بر عهده داشته بود. بااین‌حال، هریسون فورد همچنان قرار است برای بازی در نقش ایندیانا جونز در این قسمت بازگردد. در صورت حضور منگولد روی صندلی کارگردانی این فیلم، این برای اولین‌بار خواهد بود که شخص دیگری به جز استیون اسپیلبرگ قرار است یک فیلم از این مجموعه را کارگردانی کند.

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

فیلم Indiana Jones 5 در ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۹ (۲۸ تیر ۱۳۹۸)‌ اکران شود، اما در ابتدا اکران این فیلم تا ۱۰ جولای ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ۱۳۹۹)‌ عقب افتاد و پس از آن یکبار دیگر اکران این فیلم با تاخیر مواجه شد و در حال حاضر قسمت پنجم فیلم Indiana Jones برای اکران در تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۱ (۱۸ تیر ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. گفته می‌شود که جاناتان کاسدان، نویسنده فیلمنامه فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان)، وظیفه نوشتن فیلمنامه جدید این فیلم را بر عهده دارد، اما اخیرا اعلام شده که دیوید کپ، نویسنده چهار قسمت اول برای نوشتن فیلمنامه قسمت پنجم فیلم ایندیانا جونز نیز حضور خواهد داشت.

طبق گفته منابع نزدیک به اسپیلبرگ، او تصمیم گرفته تا از سمت کارگردانی فیلم Indiana Jones 5 کناره‌گیری کند تا نسل جدیدی از فیلمسازان بتوانند این مجموعه را ادامه دهند. اسپیلبرگ همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور خواهد داشت. اسپیلبرگ در حال حاضر وظیفه کارگردانی بازسازی فیلم West Side Story (داستان وست ساید) را بر عهده دارد که این فیلم برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. فیلم Ford v Ferrari جدیدترین فیلمی است که منگولد وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته و حال در همکاری دوباره با استودیوی قرن بیستم و والت دیزنی وظیفه کارگردانی فیلم The Force (نیرو) و فیلم Going Electric برای سرچلایت پیکچرز را نیز بر عهده گرفته است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده