نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

احتمال تاخیر دوباره در اکران فیلم Indiana Jones 5

در پی تغییر نویسنده فیلم Indiana Jones 5، خبرهایی مبنی بر عقب افتادن ساخت و اکران دوباره این فیلم شنیده می‌شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی از مراحل ساخت و تولید قسمت پنجم فیلم Indiana Jones (ایندیانا جونز) منتشر شده است. در ابتدا و‌ب‌سایت کولایدر اعلام کرد که جاناتان کاسدان، نویسنده فیلمنامه فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان)، جانشین دیوید کپ، فیلمنامه‌نویس چهار قسمت قبلی فیلم Indiana Jones، شده و در حال حاضر وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Indiana Jones 5 (ایندیانا جونز ۵) را بر عهده گرفته است. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که فیلمنامه کپ کنار گذاشته می‌شود و کاسدان قرار است روی یک فیلمنامه جدید کار کند یا اینکه کاسدان برای سرعت دادن به کار قرار است نوشتن فیلمنامه قبلی را با انجام چند اصلاح ادامه دهد. حال وب‌سایت ورایتی از عقب افتادن دوباره اکران این فیلم خبر داده است.

Lawrence and Jonathan Kasdan

ورایتی ضمن اعلام عقب افتادن زمان فیلمبرداری و تولید فیلم Indiana Jones 5 تا یک زمان نامشخص، اعلام کرد بسیار بعید است که این فیلم در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ۱۳۹۹)‌ اکران شود. پیش از این اعلام شده بود که فیلمبرداری و تولید این فیلم از ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین یا اردیبهشت ۱۳۹۸) در بریتانیا آغاز خواهد شد، اما فیلمبرداری آن تا ماه‌ها حتی یک سال یا بیشتر ممکن است عقب بیفتد. گفته می‌شود دلیل این تاخیر تغییر نویسنده فیلم بوده تا جاناتان کاسدان اکنون زمان بیشتری را برای نوشتن فیلمنامه این فیلم در اختیار داشته باشد. همچنین خبرهایی مبنی بر احتمال تغییرات بیشتر در قسمت پنجم فیلم Indiana Jones نیز شنیده می‌شود.

با این حال، تاکنون لوکاس فیلم یا والت دیزنی واکنشی به این خبرها نداشته‌اند. استیون اسپیلبرگ، کارگردان چهار قسمت اول فیلم Indiana Jones، قرار است کارگردانی قسمت پنجم این مجموعه را نیز بر عهده داشته باشد. هریسون فورد قرار است برای نقش‌آفرینی دوباره در نقش ایندیانا جونز در این فیلم بازگردد. علاوه بر این، جان ویلیامز نیز بار دیگر برای ساخت و نوشتن موسیقی متن فیلم Indiana Jones 5 باز خواهد گشت. جاناتان کاسدان پسر لارنس کاسدان، نویسنده افسانه‌ای مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) است. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده