نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

سازندگان Metro برای ویژگی‌ های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هیجان زده هستند

مدیرفنی استودیوی 4A Games از هیجان خود برای ویژگی‌های معرفی‌نشده‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و آمادگی این استودیو برای پشتیبانی کامل از تکنولوژی رهگیری پرتو می‌گوید.

درحالی که هردو شرکت سونی و مایکروسافت مشخصات اولیه‌ی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را با مخاطبان و علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته‌اند، به نظر می‌رسد که هنوز چیزهای زیادی درباره سخت‌افزار و قابلیت‌های آن‌ها وجود دارد که اکثراً از آن‌ها بی‌خبریم. توسعه‌دهندگان استودیوهای مختلف بازی‌سازی درباره مشخصات و ویژگی‌های فاش شده‌ی این کنسول‌ها مانند حافظه‌های سریع SSD، پردازنده‌های قدرتمند و پشتیبانی از فناوری Ray-Tracing نیز هیجان و اشتیاق زیادی را از خود نشان می‌دهند، اما براساس ادعای توسعه‌دهندگان استودیوی 4A Games که مجموعه‌ی مشهور Metro را در کارنامه دارند، ویژگی‌های ناشناخته و معرفی نشده‌ی کنسول‌های نسل جدید بسیار هیجان‌انگیزتر از موارد مشخص شده هستند.

اولس شیشکوفستوف (Oles Shishkovstov) مدیر فنی استودیوی 4A Games در مصاحبه با وبسایت Digital Foundry اظهار می‌کند که باوجود این که مشخصاتی که تاکنون از کنسول‌های نسل بعد می‌دانیم نیز بسیار جذاب محسوب می‌شوند، او برای چیزهایی که سونی و مایکروسافت تاکنون به صورت عمومی اعلام نکرده‌اند، بیشتر هیجان‌زده است:

من برای چیزهایی که هنوز به صورت عمومی رونمایی نشده‌اند، بیشتر هیجان‌زده هستم.

Shishkovstov درمیان صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره می‌کند که استودیوی 4A Games در استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو در بازی‌های خود کاملاً آمادگی داشته و بازی بعدی این استودیو به طور کامل از آن پشتیبانی خواهد کرد. باتوجه به این که در آینده‌ی نزدیک و تقریباً در تمامی سخت‌افزارهای مرتبط شاهد پشتیبانی عمومی از تکنولوژی Ray-Tracing خواهیم بود، این تصمیم کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

ما برای کنار گذاشتن تکنیک‌های سنتی و استفاده از تکنولوژی Ray-Tracing در بازی‌های جدید خود، از آمادگی کامل برخورداریم. آزمایش‌ها و تجربیات داخلی ما تاکنون نتایج خیره‌کننده‌ای را در این زمینه نشان می‌دهند و توصیه می‌کنیم حتماً منتظر مشاهده‌ی نتیجه‌ی نهایی پروژه‌های آینده‌ی ما باشید.

PS5 و Xbox Series X در تعطیلات آخر سال جاری میلادی به صورت رسمی عرضه خواهند شد. جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که استودیوی 4A Games هم‌اکنون مشغول ساخت نسخه جدیدی از مجموعه‌ی Metro است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده