نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵

استودیو 4A Games روی بازی بعدی سری Metro کار می‌کند

به دنبال انتشار گزارش مالی شرکت THQ Nordic، مشخص شد که استودیو سازنده‌ی سری بازی‌های مترو یعنی 4A Games روی بازی بعدی از این سری کار می‌کند.

پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز بازی Metro Exodus در سال جاری، استودیوی سازنده‌ی بازی یعنی 4A Games و ناشر آن یعنی دیپ سیلور (Deep Silver) اعلام کردند که آن‌ها سخت مشغول توسعه‌ی پروژه‌ی بعدی خود هستند. آن‌ها در آن زمان اعلام نکردند که این پروژه چیست و اینکه آیا قرار است یکی از سری بازی‌های آشنای آن‌ها باشد یا قرار است بازی کاملا جدیدی ساخته شود. امروز بالاخره سکوت شکسته شد و مشخص شد آن‌ها روی نسخه‌ی تازه‌ای از سری بازی مترو کار می‌کنند.

با انتشار بیانیه‌های مالی شرکت THQ Nordic، اطلاعات زیادی از برنامه‌های این شرکت برای آینده مشخص شد که یکی از آن‌ها خبر ساخته شدن بازی جدیدی در سری مترو بود. طبق اطلاعات منتشر شده، پروژه‌ی بعدی استودیو 4A Games قرار است بازی دیگری از سری Metro باشد. این استودیو از زمان تاسیسش در سال ۲۰۰۶، روی سری مترو کار می‌کند و تاکنون بازی‌های Metro 2033 ،Metro Last Light و Metro Exodus را توسعه داده است. طبق بیانیه‌ی THQ Nordic:

بازی Saints Row استودیو Volition در مراحل خوبی از توسعه قرار دارد و 4A Games نیز مسلما مشغول ساخت نسخه‌ی بعدی از سری بازی‌های Metro است.

با توجه به موفقیت‌های مالی‌ای که بازی Metro Exodus برای THQ Nordic و Deep Silver به ارمغان آورد، چندان هم دور از ذهن نیست که آن‌ها سفارش ساخت نسخه‌ی بعدی سری را به 4A Games بدهند. بازی Metro Exodus بزرگ‌ترین اثری است که THQ Nordic تاکنون به عرضه‌ی آن پرداخته و خوشبختانه موفقیت‌های فراوانی نیز به دنبال آن حاصل شده. این سری بازی از زمان عرضه‌ی اولین نسخه، در حال بزرگ‌تر شدن است و با عرضه‌ی هر بازی، ابعاد آن گسترده‌تر می‌شود. این برای طرفداران بسیار هیجان‌انگیز است که بدانند استودیو 4A Games این بار قرار است با دنیای سری مترو چه کارهایی بکند و آن را به چه مکان‌هایی ببرد. با توجه به نزدیک بودن تاریخ عرضه کنسول‌های نسل آینده هیجان زیادی پیرامون پتانسیل‌های این بازی شکل گرفته؛ خصوصا با دانستن این مسئله که استودیوی سازنده‌ی بازی همواره در خلق جلوه‌های بصری عملکرد موفقی داشته.

بازی Metro Exodus که در سال جاری عرضه شد هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد و استودیوی سازنده‌ی آن هم‌اکنون روی محتوای پس از عرضه‌ و بسته‌های الحاقی آن کار می‌کند. این محتویات در سال آینده‌ی میلادی برای این بازی در دسترس قرار خواهند گرفت. افشین پیروزی در بررسی این بازی در زومجی، نمره‌ی ۷.۵ از ۱۰ را به آن اختصاص داد و درباره‌ی آن نوشت:

جدید‌ترین نسخه از سری مترو یا همان Metro Exodus، داستان یک سفر است؛ سفری برای پیدا کردن بهشتی عاری از اثرات جنگ. وقتی به صورت کلی به این سفر نگاه کنیم، در نهایت مزه‌ای دوست‌داشتنی از آن زیر زبان‌مان خواهد ماند اما در بررسی دقیق‌تر، بازی مشکلاتی چون هوش مصنوعی ضعیف، مسائل فنی آزاردهنده و ضعف اتمسفر در مقایسه با نسخه‌های قبلی را هم یدک می‌کشد اما در مجموع، اثری است که حداقل ارزش یک بار بازی کردن را دارد.

شما می‌توانید بررسی متنی و ویدیویی زومجی از این بازی و اخبار مرتبط با آن را در زومجی مطالعه کنید. نظر شما درباره‌ی جدیدترین نسخه از سری بازی‌های مترو چیست؟ از بازی جدید در حال ساخت این مجموعه چه انتظاراتی دارید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده