نویسنده: تیم زومجی
// یکشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: راس‌الغول در مقابل لوکی

در مرحله‌ای دیگر از نبرد ابرقهرمانان،‌ شاهد رقابت راس الغول در مقابل لوکی هستیم.

در مسابقه بعد شرکت کنید

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت راس الغول از دنیای دی‌سی با لوکی از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، یک‌شنبه ۵ اسفند فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

لوکی

لوکی

لوکی، خدای شرارت و شاهزاده دروغ‌ها، علاوه‌بر ثور، برادر ناتنی عضو سابق تیم نگهبانان کهکشان یعنی آنجلا هم به حساب می‌آید. لوکی، پسر واقعی یک غول یخی به نام «لافی» به حساب می‌آید؛ پادشاه سابق عالم یخی. لوکی بزرگترین دشمن ثور محسوب می‌شود و بارها و بارها تلاش کرده تا برادر خود و همچنین آزگارد را به خاک سیاه بنشاند. یکی از برجسته‌ترین اتفاقات زندگی لوکی این بوده که او بدون اینکه بداند و کاملا اتفاقی، باعث تشکیل شدن تیم انتقام جویان شد. لوکی از همان زمان کودکی نشان داده بود که یک بچه موزی و شیطان است. او از همان زمان و سنین نسبتا کم، مطالعه‌ی سحر و جادو و همچنین علم آزگاردی را آغاز کرد. بعد از اینکار، او در نهایت تبدیل به یکی از قوی‌ترین جادوگران در سرزمین آزگارد شد.

یکی از اتفاقات جالبی که در زندگی لوکی رخ داد، این بود که در برهه‌ای از زمان بر اثر اتفاقاتی که در یک خط داستانی رخ داده بود، او تبدیل به یک زن شد. لوکی که از دوران کودکی عقده‌های زیادی داشت، تلاش می‌کرد تا ثور یا آزگارد را نابود کند و خودش در نهایت بتواند تخت و جایگاه پادشاهی را به دست بیاورد. از طرف دیگر هم که اودین شاهد تمام این ماجراها بود، به شدت خسته شد و از طریق جادو، لوکی را داخل یک درخت زندانی کرد. علاوه‌بر این، او چندین بار هم از سرزمین خود تبعید شده بود. با اینکه شرارت بسیار زیادی در لوکی وجود داشت، اما در یک خط داستانی خاص، او تبدیل به یک انسان خوب شد و دیگر لیاقت بلند کردن چکش ثور یا همان میولنیر را به‌دست آورده بود و می‌توانست از آن استفاده کند.

از همان ابتدا، اینگونه در سرنوشت لوکی نوشته شده بود که او باعث به وجود آوردن رویداد وحشتناک راگناروک می‌شود و سرزمین آزگارد را به طور کامل نابود می‌کند؛ اتفاقی که در نهایت به واقعیت تبدیل شد اما هزینه‌هایی را هم در بر داشت. از آنجایی که لوکی از لحاظ فیزیکی و توانایی با دشمنان خود در یک سطح قرار نداشت (دلیل اصلی‌ای که باعث شد تا او به جادوگری روی بیاورد)، در طی یکی از مبارزه‌هایش، بدن خود را رادیو اکتیوی کرد تا اعضای تیم اونجرز به او نزدیک نشوند. لوکی یکی از قدرتمندترین جادوگران جهان محسوب می‌شود، از همین رو او به راحتی می‌تواند خودش را به شکل هر چیزی حتی حیوانات هم در بیاورد. او حتی می‌تواند نسخه‌های کپی زیادی از جسم خود تولید کند و دشمن خود را به اشتباه بیاندازد.

از جمله توانایی‌های دیگر لوکی می‌توان به تغییر اندازه و سایز هم اشاره کرد؛ او می‌تواند خودش را خیلی کوچک یا به اندازه یک غول بزرگ کند. همین که لوکی فرزند یک غول یخی است باعث شده که او قدرت، سرعت، چاپکی، سرعت واکنش، استقامت و دوام ابرانسانی بالایی داشته باشد. لوکی می‌تواند به راحتی و بدون اینکه از طریق جادو قدرت طبیعی خود را افزایش دهد، چیزی در حدود ۵۰ تن را بلند کند یا فشار دهد. علی رغم اینکه او معمولا تلاش نمی‌کند تا دشمنان خود را از لحاظ فیزیکی به چالش بکشد، اما می‌تواند بر دشمنان بسیار قوی‌ای غلبه کند یا ضربه‌ی بسیار قدرتمندی را به یک ساختمان وارد و باعث نابود شدن آن بشود؛ آن هم تنها با یک ضربه. او حتی اخیرا قدرت جاودانگی را هم به‌دست آورده است اما این دلیل نمی‌شود که در برابر آسیب مصون است.

راس الغول

راس الغول

مردی که Green Arrow را به قتل رساند، شوالیه‌ی تاریکی را آموزش داد و در طول عمر بلند و چندقرنه‌ی خود، برای پاک‌سازی جهان ابایی از انجام هیچ‌گونه جنایتی نداشت. او گروه «شیاطین» یا همان «لیگ قاتلان» را به وجود آورد و با ریاست آن تبدیل به «سر غول یا سر شیطان» شد. موجودی همزمان انسانی و ماورایی که هفتصد سال قبل از آشنایی با دیگر قهرمان‌ها و ابرشرورهای دی‌سی وی را در دل صحرا و همراه با جنازه‌ی همسرش در یک قفس زندانی کردند. به این هدف که درد بکشد، ذره‌ذره نابود شود و در نهایت جان بدهد. اما او خود را به درون گودال لازاروس انداخت و این‌گونه بارها و بارها طول عمر خویش را افزایش داد؛ گودالی که خیلی‌ها را مطلقا دیوانه و از حالت انسانی‌شان خارج می‌کرد اما هرگز روی او کم‌وبیش تاثیری مشابه نداشت. Ra's al Ghoul انسانی در نوع خود مذهبی هم به شمار می‌رفت و دائما باور داشت باید در مسیر تبدیل کردن جهان به دنیایی بهتر گام بردارد.

او که در طول صدها سال سرتاسر زمین را زیر پا گذاشت و انواع‌واقسام علوم و هنرهای رزمی را آموخت، هرگز در مسیر ساختن جهان ایده‌آلی که آن را تصور می‌کرد، ابایی از انجام شیطانی‌ترین کارها نداشت. راس‌الغول باور دارد که هدف وسیله را توجیه می‌کند و «خوبی» عنصری نیست که بتوان به سادگی آن را به جوهره‌ی انسان‌هایی پست‌فطرت و فاسد تزریق کرد. از کشتار جمعی با استفاده از سلاح شیمیایی تا مدیریت چندین و چند گروه از آدم‌کش‌های حرفه‌ای، مواردی هستند که راس‌الغول را تعریف می‌کنند. هرچند که باید پذیرفت او شاید استاد فوق‌العاده‌ای نباشد، اما بدون شک تاثیر زیادی روی شکل‌گیری بتمن داشته است. مخصوصا آن نسخه از بتمن که برخی از مخاطبان بی‌اندازه او را دوست دارند.

اوج شخصیت‌پردازی راس‌الغول به عنوان یک ابرشرور خاکستری و عجیب‌وغریب در نقطه‌ای به چشم می‌آید که وی در نبردی کاملا عادلانه، شمشیر را در قلب الیور کوئین فرو می‌برد. آن‌جا رئیس لیگ قاتلان بدون خشم و در نهایت آرامش، به الیور می‌گوید که باید به خود افتخار کند. چرا که بیشتر دیگر از دیگران زنده مانده است. او الیور را به نترسیدن از مرگ دعوت می‌کند و از قطعیت نازل شدن آن بر سر تمامی انسان‌ها می‌گوید. از این که چه‌قدر می‌توان مرگ را عقب انداخت و در نهایت نمی‌شود از آن جلوگیری کرد. تازه او همه‌ی این حرف‌ها را قبل از دعا کردن به زبان‌های عربی و عبری برای دور ماندن الیور از آتش جهنم به زبان می‌آورد؛ تا مخاطب درک کند که هدف او نه‌تنها زندگی طولانی‌مدت یا رسیدن به جاه‌ومقام نیست، بلکه به عقب انداختن مرگ به هدف کشتن انسان‌هایی است که لیاقت مرگ دردناک‌تر و سریع‌تر را دارند.

البته او را با یک قهرمان خوش‌قلب هم اشتباه نگیرید. بالاخره داریم درباره‌ی کسی صحبت می‌کنیم که برای شکست دادن بتمن، جنازه‌ی پدر و مادر او را از گور بیرون آورد و به بالای گودال لازاروس برد و به بروس وین گفت که اگر در مقابلش سر خم کند، آن‌ها را زنده می‌کند و این‌چنین بزرگ‌ترین شکست و حسرت زندگی او را از صحنه‌ی روزگار محو خواهد کرد.

حال نوبت شما است تا از طریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین لوکی و راس الغول انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده