نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰

جنیفر لارنس در فیلم Don’t Look Up نقش‌آفرینی می‌کند

جنیفر لارنس، بازیگر فیلم «گنجشک سرخ» برای ایفای نقش در فیلم Don’t Look Up به کارگردانی آدام مک‌کی انتخاب شد.

مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، جنیفر لارنس، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، برای نقش‌آفرینی در فیلم Don’t Look Up (به بالا نگاه نکن) به کارگردانی آدام مک‌کی انتخاب شد که در اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد پخش آن از شبکه‌ی نتفلیکس خواهیم بود. نگارش فیلمنامه‌ی این فیلم کمدی برعهده‌ی مک‌کی بوده است و داستان دو ستاره‌شناس معمولی را روایت می‌کند که متوجه می‌شوند شهاب سنگی تا شش ماه آینده به زمین برخورد خواهد کرد و باید با برگزاری تور رسانه‌ای بشریت را از این خطر آگاه کنند. آدام مک‌کی درباره‌ی فیلم «به بالا نگاه نکن» اظهار داشت:

برای ساخت این فیلم با جنیفر لارنس بسیار هیجان‌زده‌ام. لارنس کسی است که مردم قرن هفدهم استعدادش را مشابه دینامیت می‌دانند. با‌توجه‌به اینکه نتفلیکس به چشم یک کمدی جهانی به این فیلم نگاه می‌کند، انتظارات از من و تیم سازنده به‌شکل انگیزه‌بخش و هیجان‌انگیزی بالا می‌رود.

انتظار می‌رود که فیلمبرداری فیلم Don’t Look Up از ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین یا اردیبهشت ۱۳۹۹) آغاز شود. آدام مک‌کی از شرکت هایپرآبجکت اینداستریز و کوین مسیک تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود. اسکات استابر، مدیر ارشد فیلمسازی Netflix نیز درباره‌ی همکاری با مک‌کی برای تولید فیلم «به بالا نگاه نکن» اظهار داشت:

وقتی بحث تولید فیلم‌های امروزی برای نمایش فرهنگ و تمدن به میان می‌آید، آدام همیشه عالی عمل می‌کند. حتی اگر او به‌نحوی نابودی قریب‌الوقوع سیاره‌ی زمین را پیش‌بینی کند، خوشحال می‌شویم که پیش از پایان دنیا آن را به فهرست محصولات‌مان اضافه کنیم.

Adam McKay / آدام مک‌کی

آدام مک‌کی اخیراً فیلم Vice (وایس) را کارگردانی کرد که در هفتادوششمین مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت شش جایزه از جمله جایزه‌ی «بهترین فیلم موزیکال یا کمدی» شد و نهایتاً کریستین بیل، بازیگر نقش اول آن جایزه‌ی «بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی» را دریافت کرد. فیلم Vice که کریستین بیل، الکس مک‌نیکول، ایدن گیل، ایمی آدامز، کیلی اسپینی، کارولینا کندی دورنس، استیو کارل، سم راکول، الیسون پیل، لیلی ریب، وایولت هیکس، تایلر پری، جیسی پلمونز و جاستین کرک را در گروه بازیگرانش داشت، با بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری توانست ۷۶.۱ میلیون دلار در گیشه بفروشد. مک‌کی کارگردانی فیلم The Big Short (رکود بزرگ) را هم برعهده داشت که جایزه‌ی «بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی» را در اسکار به‌دست آورد. این فیلم که کریستین بیل، استیو کارل، رایان گاسلینگ، برد پیت، کارن گیلان، مریسا تومی در آن نقش‌آفرینی کردند، نگاهی به بحران مالی سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ آمریکا دارد و داستان معامله‌ی گرانی با نام «شورت» را بیان می‌کند. این فیلم نهایتاْ به فروش ۱۳۳.۴ میلیون دلار در سراسر جهان دست پیدا کرد. 

جنیفر لارنس چهاربار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و نهایتاً برای بازی در فیلم Silver Linings Playbook (دفترچه‌ی امیدبخش) جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول زن» را در اسکار ۲۰۱۳ به دست آورد. لارنس در طول سال‌های فعالیتش موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی گزینش منتقدان فیلم، جایز‌ی گلدن گلوب و جایزه‌ی بفتا اشاره کرد. این ستاره‌ی آمریکایی اخیراً از فیلم بدون عنوان لیلا نوگباور فارغ شد که به‌عنوانِ بازیگر و تهیه‌کننده‌ی آن فعالیت می‌کند. لارنس پس از فیلم «به بالا نگاه نکن» قرار است در فیلم Mob Girl (دختر تبهکار) به کارگردانی پائولو سورنتینو نقش‌آفرینی کند که شرکت یونیوسال تولید آن را برعهده دارد. در کارنامه‌ی جنیفر لارنس فیلم‌هایی نظیر Dark Phoenix (دارک فینکس)، Red Sparrow (گنجشک سرخ)، Mother (مادر)، The Hunger Games (بازی‌های گرسنگی) و Winter's Bone (زمستان استخوان‌سوز) دیده می‌شود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده