نویسنده: تیم زومجی
// چهار شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: پنگوئن در مقابل مگنیتو

در رقابتی هیجان‌انگیز از نبرد ابرقهرمانان، شاهد نبرد پنگوئن با مگنیتو خواهیم بود. همراه زومجی باشید.

همان‌طور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در شِشُمین نبرد، شاهد رقابت مگنتو از دنیای مارول با پنگوئن از دنیای دی‌سی خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، پنج‌شنبه ۱ اسفند فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

پنگوئن

پنگوئن

در جهان دی‌سی، ضدقهرمان‌های زیادی بتمن را اذیت کرده‌اند، اما پنگوئن را می‌‌توان یکی از اصلی‌ترین و باهوش‌ترین شخصیت‌های شرور گاتهام و جهان دی‌سی دانست. یکی از ویژگی‌هایی که ازوالد کابلپات یا همان پنگوئن را از سایر کاراکترهای دی‌سی کامیکس متمایز می‌کند، هوش و ذکاوت او است. ازوالد کابلپات در ظاهر یک شخصیت خوب و بامحبت است، اما در پشت پرده دست به کارهای شرور و مخفیانه‌ای می‌زند. ذهن چند لایه و مرموز او باعث می‌شود تا همه او را دست کم بگیرند، اما این پنگوئن است که در انتها نقشه‌های خود را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی می‌کند. معمولا شخصیت‌های شرور و قهرمان در زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته‌اند و باتوجه‌به نوع دیدگاه و نوع کنار آمدن با اتفاق رخ داده، شخصیت نهایی خود را شکل داده‌اند.

ازوالد از همان بدو تولد به‌خاطر چهره‌اش مورد تنفر پدرش قرار گرفت. با بزرگ‌تر شدن ازوالد این تنفر به برادر و هم‌مدرسه‌ای‌های او هم سرایت کرد. آن‌ها مدام ازوالد را مسخره می‌کردند و با اذیت و آزارشان، تنفر خود را به‌نمایش می‌گذاشتند. در ادامه ازوالد به‌سراغ پرنده‌ها و حیوانات رفت و سعی کرد مهر و محبت خود را برای آن‌ها خرج کند. ازاین‌رو تصمیم گرفت اسم مستعار خود را به پنگوئن تغییر داد، زیرا معتقد بود آن‌ها هم همانند او زشت هستند. زمانی‌که پنگوئن در گاتهام به یک خلافکار واقعی تبدیل شد، مدیریت کلوب آیس‌برگ را برعهده گرفت. وی سعی داشت مدتی از جرم و جنایت دوری کند، اما رفته رفته به خلاف‌های خود در پشت پرده کلوب آیس‌برگ ادامه داد. درواقع پنگوئن سعی کرد از آیس‌برگ به‌عنوان یک ظاهر برای انجام خلاف‌های خود در جهان زیرزمینی گاتهام استفاده کند.

همچنین پنگوئن جزو آن دسته از کاراکترهایی است که دوست ندارد به‌صورت مستقیم در جنگ‌ها و نبردها حضور داشته باشد، بلکه با فروش اسلحه به طرفین، آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند. از نظر زندگی عاطفی، پنگوئن یک روز در بازار سیاه گاتهام با ویولت آشنا شد و با دیدن شرایط دردناک و ناراحت کننده او، تصمیم گرفت ویولت را حمایت کند و در انتها به او علاقه‌مند شد. بااین‌حال همه چیز مطابق میل پنگوئن پیش نرفت، زیرا ویولت به مرور زمان متوجه شد که پنگوئن شخصی مغرور است که از روی حسادت و خشم چند نفر را کشته است. ازاین‌رو تنفر از ازوالد، سبب شد یک بار دیگر خشم وی برانگیخته شود. در نتیجه او ویولت را به همان بازار سیاه و شرایط دردناکی که در آن قرار داشت، بازگرداند.

از نظر مبارزات، پنگوئن مثل اکثر شخصیت‌های شرور گاتهام و دشمنان بتمن دارای سلاح مبارزه‌ای نیست، بلکه به‌واسطه‌ی هوش و ذکاوتی که دارد، همه را به جان هم می‌اندازد و اختشاش به‌پا می‌کند. این در حالی است که پنگوئن در ورزش جودو بسیار ماهر است و در بعضی از کتاب‌های کامیک، او به نبرد تن‌به‌تن با بتمن رفته است، اما در بعضی دیگر تنها با یک مشت نقش بر زمین شده است. همچنین چتر معروف پنگوئن هم دارای یک نیزه است که در مواقع حساس، پنگوئن آن را از غلاف خارج می‌کند تا به دشمنان خود آسیب برساند.

مگنیتو

کت وومن

اریک لنشر یا مکس آیزنهارت که نام واقعی مگنیتو بود، در کودکی بههمراه خانوادهاش به اشارت آلمان نازی درآمد و در اردوگاههای کار اجباری زندگی میکرد. برخلاف خانوادهاش، او به دلیل داشتن قدرتهای ویژه زنده بماند و این تنها شروع زندگی بسیار سخت و تلخ این میتونت بود. اریک میتوانست هر نوع فلزی را کنترل و با آن هرکاری که فکرش را کنید، انجام دهد. با بزرگتر شدن اریک، قدرت او نیز افزایش پیدا کرد و در هر چیزی که ذرهای فلز وجود داشت، او میتوانست آن را کنترل کند. با این حال، کودکی سخت اریک باعث تنفر شدید او از انسانها شده بود و با بزرگتر شدنش این موضوع تغییری نکرد و از آن زمان مگنیتو با تفکراتی که بیشباهت به آلمان نازی نبود، به دنبال ایجاد یک کشور یا دنیای آزاد برای میتونتها بود. او اعتقاد داشت که میتونتها به علت اینکه دارای قدرت ویژهای هستند، در دنیا حکومت کنند و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از میتونتها بهجای پیروی از او در مقابلش بایستند و او را متوقف کنند.

اریک اعتقاد داشت که تنها راه بقای میتونتها، حکومت بر انسانها است و همین تفکر باعث جدا شدن راه او از چارلز اگزاویر، بهترین دوستش شد. مگنیتو همچنین تلاش کرد تا دنیایی آزاد برای میتونتها خلق کند که در آن ترسی از استفاده از قدرتهای خود نداشته باشند. اریک شاید دارای قدرت فوق العادهای بود، اما هوش زیادی هم دارد و او یک رهبر و استراتژیست فوق العاده است که میتونتهای زیادی به پیروی از او برخواستند و در جبهه او مبارزه کردند. شاید مگنیتو دشمن اصلی X-Men و پروفسور ایکس باشد، اما اتفاقاتی مثل ظهور آپوکالیپس یا نبرد بین اونجرز با ایکس من، باعث اتحاد او با این گروه هم شده و حتی رهبری این گروه را نیز بر عهده گرفته است. با این حال، غرور مگنیتو بارها باعث شکست و متوقف شدن او شده و طمع او بارها مگنیتو را در رسیدن به اهدافش متوقف کرده است.

مگنیتو هیچگاه پدر خوبی نبود و در واقع او اصلا نمیدانست صاحبه سه فرزند است و هیچگاه پدری هم نکرده، اما زمانی که متوجه شد دارای ۲ دختر و یک پسر است و اکنون نیز بزرگ شدهاند، به دنبال جبران گذشته بوده و حتی حاضر شد که اهداف خود حداقل موقتا را برای بخشیده شدن توسط فرزندانش کنار بگذارد. مگنیتو شاید پدری مهربان باشد، اما در مقابل شخصیتی سنگ دل و بی رحمی باشد که در تمام عمر خود به دنبال گرفتن انتقام کودکی خود از انسانها و تنفر به آنها گذشته باشد و میتونتها را تنها موجودات مشروع در زمین میداند که حق فرمانروایی بر آن را دارند.

حال نوبت شما است تا از طریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین پنگوئن و مگنیتو انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده