نویسنده: تیم زومجی
// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: کت‌وومن در مقابل ولورین

در مرحله‌ای دیگر از مسابقه نبرد ابرقهرمانان، کت‌وومن به مصاف ولورین خواهد رفت. همراه زومجی باشید.

برای شرکت در مسابقه بعدی کلیک کنید

همان‌طور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در شِشُمین نبرد، شاهد رقابت ولورین از دنیای مارول با کت‌وومن از دنیای دی‌سی خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، چهار‌شنبه ۳۰ بهمن فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

ولورین

ولورین

جیمز هاولتِ کانادایی که او را با توجه به نام خانوادگی پدر بیولوژیکی‌اش لوگان هم صدا می‌زنند، بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین فرد جهش‌یافته و ابرقهرمان حاضر در گروه «افراد ایکس» (X-MEN) در نگاه حجم قابل توجهی از مخاطبان است. کسی که مدت‌ها با کاپیتان آمریکا و باکی به ماموریت‌های به‌خصوص رفت و در اولین حضور خود در جهان کتاب‌های کامیک توانست هالک را طی نبردی تن به تن از پا دربیاورد. او پس از فاجعه‌ی اتفاق‌افتاده برای والدینش برای اولین بار قدرت‌های خود را کشف کرد و در حالی که تیغه‌هایی تیز و از جنس استخوان از دستانش خارج شده بودند، دشمنانش را نابود کرد. سال‌ها بعد البته لوگان تمام استخوان‌بندی بدن خود را با فلزی خاص و شدیدا قدرتمند جایگزین کرد تا دیگر پنجه‌های تیزی که از دستان او خارج می‌شدند، توانایی شکافتن هر چیزی را داشته باشند؛ از قلب دشمنان بی‌شمار او گرفته تا دیوارهایی که اصولا هیچ سلاحی نمی‌توانست طول و عرض و ارتفاع آن‌ها را پشت سر بگذارد.

ولورین که توسط چارلز اگزاویر یا همان پروفسور ایکس کشف شد و به گروه X-MEN پیوست، نقش قابل توجهی در بسیاری از رخدادهای کلیدی دنیای کامیک‌های مارول داشته است. به گونه‌ای که کمتر کاراکتری را می‌شود یافت که به اندازه‌ی او در تیم‌های مختلف ابرقهرمان‌ها که برای نبرد با ابرشرورهایی متفاوت تشکیل می‌شدند حضور داشته باشد و کمتر فردی را می‌توان یافت که از قدرت بدنی خاص او بهره ببرد. البته قدرت لوگان فقط در توانایی‌های جسمی او نفهته نیست و برخی خطوط داستانی مهم این شخصیت از جمله ماجراهای اتفاق‌افتاده در فیلم تحسین‌شده‌ی X-Men: Days of Future Past نشان می‌دهند که چرا او از نظر ذهنی هم یکی از مقاوم‌ترین ابرقهرمان‌های کل جهانِ کامیک‌های مارول به حساب می‌آید.

تک‌تک بافت‌های استخوانی لوگان حداقل تا پیش از رسیدن او به دوران پیری و سال‌های آخر زندگی، با فلز ادامنتیوم پوشیده شده بودند. اما حتی این جایگزینی هم نتوانست مرگ او را تا ابد به تعویق بیاندازد و روزی رسید که بدن انسانی لوگان، قدرت‌های او را برای همیشه پس زد. انگار شدت توانایی‌های او به قدری زیاد بودند که یک جسم عادی نمی‌توانست چنین قدرتی را تحمل کند. به همین خاطر هم او در پایان از نسخه‌ی ایده‌آل خود شکست می‌خورد و تنها با کمک دختربچه‌ای که توانست او را دوست داشته باشد، به سختی در این نبرد پیروزی می‌شود. تازه در دنیای کامیک‌ها لوگان بارها و بارها حتی توسط موجودات فضایی به مرگ قطعی می‌رسد و دوباره به زندگی بازمی‌گردد. البته طوری که با هر برگشت، بیش از پیش در نگاه مخاطبان ارزشمند، قدرتمند و دوست‌داشتنی به نظر بیاید.

در بهترین فیلم ساخته‌شده با محوریت لوگان به نظر حجم قابل توجهی از منتقدان و بیننده‌ها، او دیالوگ جالبی را به زبان می‌آورد و می‌گوید شاید انسان‌های مثل او نه معجزه‌های آفرینش که اشتباهات آن بوده‌اند. نقطه‌ی اوج نمایش تصویری این دیالوگ برای مخاطب اما در پایان فیلم رقم می‌خورد. جایی که این ابرقهرمان، دخترِ شاید ناتنی خود را با باور کردن قصه‌های ابرقهرمانان نجات می‌دهد و دختربچه صلیب قرارگرفته در بالای قبر او را کج می‌کند تا به شکل X دربیاید. چون ابرقهرمان بودن برای این موجودِ طراحی‌شده با ترکیب جلوه‌ی انسان‌ها و ظاهر موجودات ترسناکِ برخی افسانه‌ها و سر و شکل حیوانات واقعی، هرگز یک تفریح نیست. جیمز هاولت، لوگان و ولورین را به عنوان عقیده و سبک زندگی خود می‌شناخت. به همین خاطر هم تبدیل به یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین ابرقهرمان‌ها شد و به همین خاطر می‌توان ظاهر صلیب قرارگرفته بر سر قبر بی‌آلایش او را به شکلی معنی‌دار، به نماد گروه X-MEN تغییر داد.

کت وومن

کت وومن

زن گربهای یا کتوومن شخصیتی بود که در ابتدا برای جلب خوانندگان زن به کامیکهای بتمن خلق شد که برای خلق آن، از جین هارلو، بازیگر فیلمهای دهه ۳۰ میلادی الهام گرفته شده بود. او در ابتدا با نام گربه شناخته میشود و در ادامه به زن گربهای تغییر نام پیدا کرد. سلینا کایل دوران کودکی تلخ و غم انیگزی داشت. مادرش پس از یک اتفاق وحشتناک خودکشی کرد و پدرش نیز پس از این اتفاق به علت مصرف بالای مشروبات الکلی نیز به مادر سلینا پیوست و حال سلینا در این دنیای تاریک تنها و بدون پدر و مادر شده است. او به مرکز بازپروری نوجوانان بزهکار و یتیم فرستاده شد تا در آنجا بزرگ شود. سلینا از محله فقیرنشین شهر گاتهام بود و برای اینکه بتواند زنده بماند، مجبور بود دزدی کند. زندگی و گذشته سلینا شباهت زیادی به بروس وین داشت و هر دو در کودکی پدر و مادر خود را از دست دادهند، اما سلینا آلفرد و ثروتی نداشت و باید در تاریکترین بخش شهر گاتهام برای بقا تلاش کند.

سلینا دختری باهوش و تیزهوش بود که مهارت بالایی در ژیمناستیک نیز داشت که همین ویژگیها باعث شد تا او به ماهرترین و بهترین سارق شهر گاتهام تبدیل شود. علاوه بر توانایی ژیمناستیک، سلینا دارای مهارت مخفی کاری بالا و انجام حرکات آکروباتیک بود و همچنین توانایی بالایی در دزدیدن سنگها و جواهرات قیمی نیز داشت. او در مبارزات تن به تن نیز دارای مهارت بسیار بالایی بود و برای ضربه زدن به دشمنان خود از پنجه و شلاق استفاده میکرد و حتی با آن میتوانست از ساختمانها بالا برود یا با استفاده از پنجه هر شیشهای را بدون اینکه کسی متوجه شود، باز کند. سلینا همچنین میتوانست با گربهها نیز ارتباط برقرار کند و در واقع همین موضوع باعث الهام او برای طرحی لباسش نیز شده بود.

با این حال، سلینا شخصیتی شیطانی نداشت و هر از گاهی به مردم فقیر و نیازمند نیز کمک میکرد، اما به سختی کسی میتوانست اعتماد او را جلب کند و او در واقع همیشه تلاش کرده تا به کسی احتیاج پیدا نکند و همیشه مستقل باقی بماند. با اینکه سلینا کایل هیچگاه یک ابرقهرمان نبوده، اما بارها به بتمن برای شکست دشمنانش و دفاع از شهر گاتهام کمک کرده، اما او در نهایت در اکثر مواقع تنها برای خود و به نفع خودش کار کرده است و حتی برای مجرمین مشهور شهر گاتهام نیز کار کرده و با آنها همکاری کرده بود. در هر حال، بروس وین یا بتمن عشق او در زندگی بوده و در نهایت و با وجود کشمکشها و درگیریهای بسیار، سرانجام با بروس وین ازدواج کرد.

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده