نویسنده: تیم زومجی
// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: ریدلر در مقابل دکتر دووم

در مرحله‌ای دیگر از مسابقه نبرد ابرقهرمانان، ریدلر به مصاف دکتر دووم خواهد رفت. همراه زومجی باشید.

برای شرکت در مسابقه بعدی کلیک کنید

همان‌طور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در پنجمین نبرد، شاهد رقابت دکتر دووم از دنیای مارول با ریدلر از دنیای دی‌سی خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، سه‌شنبه ۲۹ بهمن فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

ریدلر

ریدلردنیای ابرقهرمانان مملو از افراد باهوش و نخبه‌ است. افرادی مثل بروس وین، کلارک کنت، پیتر پارکر، تونی استارک، بری آلن و یک‌عالمه نام دیگر که از بهره‌ی هوشی به‌شدت بالای خود در جهت کمک به‌نوع بشر استفاده می‌کنند. حالا بایید به‌این فکر کنیم که چه می‌شود یک فرد باهوش از قدرت بالای مغز خود در رسیدن به اهداف شوم و نامشروع استفاده کنند. اینجاست که شاهد خودنمایی ابرشرورهای بسیار زیادی هستیم.

بله دنیای ابرشرورها هم مثل دنیای ابرقهرمان‌ها، مملو از افراد باهوش و نخبه‌ است. از اوزیماندیاز، دکتر اختاپوس، لکس لوثر، تانوس و دارک‌ساید گرفته تا افرادی مثل جوکر، دکتر دووم و یک‌عالمه نام بیشتر را می‌توانیم به‌عنوان نخبه‌های شرور دنیای کامیک نام ببریم. از این میان اما یک نام وجود دارد که بر خلاف اسامی که بایکدیگر آن‌ها را مرور کردیم، نه اندام ورزیده‌ای دارد و نه جرئت مبارزه‌ی تن‌به‌تن را. بلکه قدرت ذهن و زیرکی او هستند که جرئت شاخ‌وشانه کشیدن برای قهرمانان را به‌او می‌دهند. او ادوارد نیگما، ریدلر یا معماگو‌ی داستان‌های بتمن است.

ادوارد نشتون (که بعدها نام خانوادگی خود را به‌نیگما تغییر داد) در شهر واتربری متولد شد. ادوارد از بهره‌ی هوشی شدیدا بالایی برخوردار بود و از همان دوران کودکی به‌دنبال حل معماهای مختلف می‌رفت. در روزی از روزها، یک مسابقه‌ی عملی در مدرسه برگزار شد که در آن، یک معما مطرح می‌شد و پاسخ‌دهنده‌ای که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن معما را حل کند، برنده می‌شد. ادوارد پس از تمرینات بسیار توانست معما را سریع‌تر از بقیه حل کند و جایزه را برنده شود. جایزه یک کتاب پر از معماهای مختلف و جالب بود که ادوارد جوان را سرگرم می‌کرد.

ادوارد بعدها که بزرگ‌تر و زندگی‌اش که در یک محله‌ی فقیر جریان داشت سخت‌تر شد، تصمیم گرفت از محل زندگی‌اش که به‌آن «جهنم» می‌گفت، بیرون بزند و به‌جرم و جنایت روی آورد. جرم و جنایت ابتدا برای ادوارد سرگرمی بودند اما بعدها، او طعمه‌هایی بزرگ‌تر و کلان‌تر را انتخاب کرد و درحالی که نام خانوادگی «انیگما» را برای خودش برگزیده بود، با لقب «ریدلر یا معماگو» پابه‌دنیای خلاف‌کارهای گاتهام سیتی گذاشت و با شوالیه‌ی تاریکی پنجه‌درپنجه شد. انیگما آن اوایل فکر می‌کرد که بتمن در حد و اندازه‌های بهره‌ی هوشی او قرار ندارد و از پس او برنخواهد آمد اما بعدها که با چالاک‌ترین و باهوش‌ترین کاراگاه جهان ملاقات کرد، دریافت که دست بالای دست بسیار است!

ریدلر قطره‌ای از دریای دشمنان بتمن و خلاف‌کاران گاتهام سیتی است. او در هشتمین قسمت از سری داستان‌های Detective Comics به‌خوانندگان و دنبال‌کنندگان داستان‌های بتمن معرفی شد و آنقدر ظرفیت شخصیتی او بالا و داستان‌هایش با بتمن جذاب از آب درآمدند که او را می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دشمنان شوالیه‌ی تاریکی نامید. ریدلر این اواخر در سه‌گانه‌ی بتمن استودیو راک‌استدی به‌جهان گیمرها آمد و در میان این دسته از بتمن‌دوستان هم برای خودش نامی دست و پا کرد. ریدلر همیشه با معماهای مختلف سعی می‌کند که بتمن را سرگرم کند تا خودش بتواند به‌جنایت‌هایش برسد! به‌همین دلیل، همیشه به‌صورت پنهایی با بتمن درگیر می‌شود و از نبرد فیزیکی اجتناب می‌کند. ریدلر گروهی بزرگ از دنبال‌کنندگان و سربازان مختلف دارد و همیشه‌ در پی این است که برتری هوشی خودش نسبت به‌بتمن را به‌هر قیمتی که شده، اثبات کند.

دکتر دووم

دکتر دووم

دکتر دووم در جایگاه چهارم فهرستِ ۱۰۱ تبهکارِ برتر تاریخ از نظر مجله‌ی معتبر «ویزارد»، جایگاه سوم فهرستِ ۱۰۰ تبهکارِ کامیک‌بوکی برترِ تاریخ و جایگاه اول بزرگ‌ترین تبهکارِ دنیای مارول از نگاه وبسایت آی‌جی‌ان قرار دارد. دکتر دووم به عنوانِ دشمنِ اصلی گروه فنتستیک فور همان وضعیتی را در دنیای مارول دارد که جوکر به عنوان دشمنِ اصلی بتمن در دنیای دی‌سی دارد: تبهکاری محبوب‌تر از قهرمانان که احتمالا اگر در دنیای واقعی‌ بهش برمی‌خوردیم، فرمانبرداری از او را به جای گروهِ فنتستیک فور انتخاب می‌کردیم. ویکتور ون دام ترکیبی از جاه‌طلبی تونی استارک، هوش و ذکاوتِ رید ریچاردز، کشورِ فوق‌پیشرفته‌ی بلک پنتر، قدرتِ بالای کنترل و تحمل انرژی کاپیتان مارول و غرور و اخلاقِ حق‌به‌جانبِ لکس لوثر است. کسی است که حتی به زبان آوردنِ اسمش هم لرزه بر اندامِ انسان‌های معمولی می‌اندازد. دانشمندِ نابغه‌ای با نقابی آهنین که صورتِ زخمی‌اش که زمانی زیبا بود را می‌پوشاند.

او استادِ علم و جادوگری و فرمانروا و دیکتاتور کشورِ خیالی لاتوریا است و به دنبالِ بهتر کردنِ وضعیتِ بشریت از طریقِ فتحِ دنیاست. اگرچه او در ظاهر شبیه دیگر فاتحانِ دیوانه می‌ماند، اما موفقیتِ او در تبدیل کردنِ کشورش به یک کشور یوتوپیایی که از بیماری و جرم رنج نمی‌برد ثابت کرده که او بی‌دلیل ادعای فرمانروایی بر دنیا را نمی‌کند. ویکتور بعد از مرگِ مادر و پدر، زندگی بدی داشته است و هدفش علاوه‌بر نجاتِ دادنِ مادرش از دستِ شکنجه‌ی بی‌انتهایش توسط شیطان، تبدیل کردنِ دنیا به جای خوبی که دیگر هیچکس مثل او بزرگ نشود است. دکتر دوم در زمینه‌ی علم و تکنولوژی با مرد آهنی رقابت می‌کند. او هر چیزی از سلاح‌های کشتارجمعی تا رُبات‌های اتوماتیک را ساخته است. تونی استارک بعضی‌وقت‌ها سلاح کافی برای مراقبت از برجِ انتقام‌جویان را هم ندارد، اما دووم قادر به محافظت از یک کشورِ کوچک است. ولی از طرف دیگر دکتر دووم یک جادوگرِ درجه‌یک در حد دکتر استرنج هم است. دکتر دووم در برابر هیچکس زانو نمی‌زد. می‌خواهد هالک باشد یا سنتری با قدرتِ میلیون‌ها خورشیدِ در حال انفجار یا خودِ شخصِ شیطان. سلستیال‌ها هم با سرازیر کردنِ قدرتشان روی سر او موفق نمی‌شوند تا طعمِ لذت‌بخش آخ گفتنِ دکتر دووم را بچشند.

حتی گالاکتوس هم در برخورد با دکتر دووم چشمانش از ترس دُرشت می‌شود و اعتراف می‌کند که حس‌های ستاره‌ای‌اش در حضورِ دکتر دووم شروع به جیغ و فریاد زدن برای هشدار دادنِ به او می‌کنند. او قدرت‌های گالاکتوس و موج‌سوارِ نقره‌ای را دزدیده است و از شلیکِ انرژی دستکشِ اینفینیتی جان سالم به در بُرده است. دکتر دووم نماینده‌ی اراده‌‌ای آهنین است. او وقتی می‌خواهد چیزی را به دست بیاورد، هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی او را برای به دست آوردن آن بگیرد و اگر کسی جلوی او بیاستد قیامت می‌کند. راستی، او یکی از منابعِ الهامِ خلقِ دارث ویدر بوده است!

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده