نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

طرح‌های اولیه Parasite پیچش‌های داستانی فیلم را نشان می‌دهند

بونگ جون-هو طرح‌های اولیه‌ی فیلم Parasite را به اشتراک گذاشت که پیچش‌های داستانی فیلم را با جزئیات فراوان نشان می‌دهند.

[هشدار: این مطلب بخش‌هایی از داستان فیلم Parasite را فاش می‌کند و حاوی اسپویل است؛ بنابراین اگر این فیلم را تماشا نکرده‌اید، پس از مشاهده‌ی آن به مطالعه‌ی این مطلب بپردازید]

.

.

.

.

مطابقِ تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، بونگ جون-هو طرح‌های اولیه‌ی فیلم Parasite (انگل) را به اشتراک گذاشت که طرح‌ریزی دقیق او برای این فیلم مهیج را نشان می‌دهند. این کارگردان بزرگ درباره‌ی طرح زیر اظهار داشت:

کسانی که فیلم را تماشا کرده‌اند، فوراً متوجه می‌شوند که جریان این تصویر چیست. زمان مواجهه با این تصویر حین نگارش فیلم بسیار حیرت‌زده شدم.

طرح اولیه فیلم Parasite

این طرحِ اولیه به بزرگ‌ترین پیچش داستانی فیلم «انگل» مربوط می‌شود که چانگ-سوک، مادر خانواده‌ی کیم برای سردرآوردن از کار مون-گوانگ، خانه‌دار سابق، به طبقه‌ی پایین می‌رود و او را در حال تلاش برای ورود به یک زیرزمین مخفی پیدا می‌کند. کارگردان فیلم «انگل» درباره‌ی طرح بعدی می‌گوید:

این تصویر، میزِ فقیرترین مرد دنیای Parasite و وسایلش را نشان می‌دهد. چهار سال از زندگی او روی این میز جمع شده است.

طرح اولیه فیلم Parasite

زمانی‌که خانواده‌ی فقیر کیم در سطح زمین مشغول نفوذ به خانواده‌ی ساده و پولدار پارک هستند، گون-سا، شوهرِ خانه‌دار سابق خانواده‌ی کیم، در مخفی‌گاه زیرزمینی خود زندگی می‌گذراند. بونگ جون-هو در مورد تصویر بعدی گفت:

بگذارید فعلاً بگوییم که رنگ قرمز روی صورت او سس تند است.

طرح اولیه فیلم Parasite

با اینکه بونگ محتاطانه درباره‌ی این تصویر صحبت می‌کند، اما بینندگان فیلم قطعاً می‌دانند که جریان این لکه‌ی قرمز چیست. کارگردان فیلم Parasite درباره‌ی آخرین طرح نیز اظهار داشت:

این طرح مربوط‌به همان مراحل اولیه‌ی فیلمنامه‌نویسی است. من حتی نمی‌دانستم که بعداً چه اتفاقی در آن باغ رخ خواهد داد.

طرح اولیه فیلم Parasite

این یک طرح رعب‌آور از کاراکتری با یک کلنگ است که سر از فیلم در نمی‌آورد، ولی با‌این‌حال نشان می‌دهد که بونگ از اول می‌دانست که حیاط خلوتِ به‌ظاهر آرام خانواده‌ی پارک نهایتاً غرق در آشوب و خون‌ریزی می‌شود.

فیلم Parasite بزرگ‌ترین برنده‌ی مراسم اسکار ۲۰۲۰ بود که با کسب جایزه‌ی «بهترین فیلم سال» تاریخ‌ساز شد. این فیلم در شاخه‌های «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلمنامه‌ی اورجینال» و «بهترین فیلم خارجی زبان» نیز برنده‌ی جایزه شد و با دریافت ۴ اسکار مراسم امسال را ترک کرد. فیلم «انگل» در زمینه‌ی فروش هم بسیار موفق ظاهر شد و با بودجه‌ی ۱۱ میلیون دلاری توانست ۱۶۷ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد و این موضوع شبکه‌ی HBO را به تولید یک مینی سریال از آن ترغیب کرد. درحال‌حاضر اطلاعات زیادی از سریال Parasite در دست نیست و تنها می‌دانیم که بونگ جون-هو و آدام مک‌کی وظیفه‌ی تولید آن را برعهده دارند. همچنین شبکه‌ی اچ‌بی‌او نیز در گفت‌وگویی با کولایدر تایید کرد که سریال «انگل» در «مراحل اولیه‌ی توسعه» قرار دارد و از حالا نمی‌توان در مورد کاراکترها و بازیگران آن گمانه‌زنی کرد. بونگ جون-هو نیز مدتی قبل درباره‌ی این سریال گفت:

زمانی که نگارش فیلمنامه را شروع کردم، همه‌ی این ایده‌ها را در ذهن داشتم، ولی نمی‌توانستم آن‌ها را در یک فیلم دوساعته پیاده کنم؛ بنابراین این ایده‌ها در آی‌پد من ذخیره شد تا بعداً به سراغِ تولید مینی سریال ۶ ساعته از آن بروم. برای روایت داستان خود در سینما با محدودیت زمانی روبه‌رو هستید و باید آن را در عرض دو ساعت به پایان برسانید. این در حالی است که داستان‌های ناگفته‌ی بسیاری بین سکانس‌های فیلم وجود دارند که حالا با مینی سریال «انگل» می‌توانم آن‌ها را بازگو کنم.

سونگ کانگ-هو، لی سون-کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو-شیک، پارک سو-دام، جانگ زیسو، لی جانگ-ایان و جانگ هیه-جین از بازیگرانی هستند که در فیلم Parasite نقش‌آفرینی کردند. همچنین بونگ جون-هو وظیفه‌ی کارگردانی و نویسندگی فیلم را برعهده داشت و درکنار کواک سین-آئه، مون یانگ کوون و جانگ یانگ هوان به‌عنوانِ تهیه‌کننده فعالیت کرد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده