نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

نبرد ابرقهرمانان: جوکر در مقابل گالاکتوس

در چهارمین نبرد از مسابقه نبرد ابرقهرمانان، شاهد رویارویی جوکر با گالاکتوس هستیم. همراه زومجی باشید.

برای شرکت در مسابقه بعدی کلیک کنید

همان‌طور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در چهارمین نبرد، شاهد رقابت گالاکتوس از دنیای مارول با جوکر از دنیای دی‌سی خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، یک‌شنبه ۲۷ بهمن فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

جوکر

جوکر

جوکر برای اولین‌بار در اولینِ شماره‌ی سری کامیک‌ِ «بتمن» در سالِ ۱۹۳۹ با هدفِ معرفی آنتاگونیستی متفاوت خلق شد. در جریانِ دورانِ نقره‌ای کامیک‌بوک‌ها، اکثرِ شخصیت‌های شروری که قهرمانان با آنها درگیر می‌شدند دزدانِ بانک و خلافکارانِ خرده‌پا و گردن‌کلفت‌ها بودند. بنابراین جوکر با این هدف خلق شد تا بتمن را حسابی به چالش بکشد و خفاشِ گاتهام را چه از لحاظ هوشی و چه از لحاظِ احساسی تحتِ فشار قرار بدهد و با کشیدنِ او تا مرزِ توانایی‌هایش، عاصی‌اش کند. جوکر هم که با الهام از شخصیتِ اصلی فیلم «مردی که می‌خندد» خلق شده بود، چه از لحاظ ظاهرش به عنوان یک دلقک و چه از لحاظ راه‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و زیرکانه‌اش برای رودست زدن به بتمن، به این هدف رسید و در کنار بتمن و رابین، مثلثِ کاملی را تشکیل داد که کامیک‌های بتمن را در آن دوران به اوج شهرت رساند. و این موضوع از آن زمان تاکنون ادامه پیدا کرده است.

حالا جوکر به عنوانِ مامور هرج و مرج به نقطه‌ی متضادِ بتمن به عنوان مامورِ نظم تبدیل شده است و به حدی حکمِ کاراکترِ کامل‌کننده‌ی بتمن را دارد که بتمن بخشِ قابل‌توجه‌ای از محبوبیت و شکوفایی پتانسیل‌هایش را به او مدیون است و دقیقا این همان چیزی است که جوکر را به یکی از مشهورترین کاراکترهای تمامِ فرهنگ عامه تبدیل کرده که اگر نه بیشتر از قهرمانان، به اندازه‌ی آنها محبوب است. اگرچه در تاریخِ کامیک‌های دی‌سی، هر از گاهی داستان‌هایی درباره‌ی اورجین استوری جوکر روایت شده، اما این اورجین استوری‌ها یا توسط خودِ جوکر نقض می‌شوند یا با اورجینِ جدیدی جایگزین می‌شوند. به عبارت دیگر، جوکر کاراکتری است که با گذشته‌ی مبهمش شناخته می‌شود و راستش طرفدارانش هم همین را می‌پسندند. چون گذشته‌ی مبهم جوکر یکی از دو قوانینِ دنیای بتمن را تشکیل می‌دهد: (۱) بتمن نباید دست به آدمکشی بزند و (۲) جوکر هم نباید گذشته‌‌ی مشخصی داشته باشد. به محض اینکه بتمن آدم بکشد، کُد اخلاقی‌اش را زیر پا می‌گذارد و فرقی با دشمنانش ندارد و به محض اینکه گذشته‌ی جوکر فاش شود، او ناشناختگی‌اش را که منبع اصلی ترس و اضطرابی که از خود ساتع می‌کند است از دست می‌دهد. با این وجود، فلش‌بک‌های کامیکِ افسانه‌ای «جوکِ کشنده» به قلمِ آلن مور که جوکر را به عنوان یک کمدینِ شکست‌خورده که درون استخر موادِ شیمیایی می‌افتد و بعد از مرگ زن و بچه‌اش، دیوانه می‌شود به تصویر می کشد، به عنوان نزدیک‌ترین چیزی که به اورجین استوری رسمی او داریم می‌شناسیم.

اورجینی که تقارنش با اورجین استوری بروس وین، جوکر را در پایانِ آن کامیک به کاراکتر پیچیده‌تری تبدیل می‌کند و او و بروس وین را به عنوان دیوانگانی که راه‌های مختلفی را برای کنار آمدن با تراژدی زندگی انتخاب کرده‌اند شبیه‌تر از چیزی که فکر می‌کردیم به تصویر می‌کشد. جوکر هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. جنایت‌های وحشتناکِ او حتی دل و روده‌ی قهرمانِ کارکشته‌ای مثل بتمن را نیز به‌هم گره می‌زند، چه برسد به دیگران. داریم درباره‌ی کسی حرف می‌زنیم که حتی به خودش هم رحم نمی‌کند. جوکر در جریانِ ریبوتِ کامیک‌های شماره ۵۲ دنیای دی‌سی، صورتِ خودش را می‌بُرد و با میخ از دیوار آویزان می‌کند و بعد از چند وقت غیبت، در حالی برمی‌گردد که پوستِ صورتِ پوسیده‌ی خودش را همچون نقاب به صورتش زده است. اما صحنه‌ی هولناک‌تر جایی است که جوکر صورتِ تجزیه‌شده‌اش که مگس و کرم و سوسک و حشرات در همه‌جای آن می‌لولند را برمی‌دارد و آن را به‌گونه‌ای ۱۸۰ درجه تغییر زاویه می‌دهد که چشمانش از سوراخِ دهانش مشخص است و دندان‌هایش از سوراخ‌های چشمانش. وقتی جوکر قادر به مثله کردنِ خودش است، دیگر خودتان تصور کنید که با دیگران چه کارهایی که نمی‌کند. اگر بگویید او نتیجه‌ی این مسابقه را از قبل به نفعِ خودش مشخص نکرده باور نمی‌کنم. ایستادگی مردمِ گاتهام در برابر نقشه‌ی جوکر در «شوالیه‌ی تاریکی» برای منفجر کردنِ کشتی‌ها را فراموش کنید. این قهرمان‌بازی‌ها برای فیلم‌هاست. پس، همان‌طور که زمانی طرفداران برای کشته شدنِ رابین به دست جوکر رای دادند، حالا مسئولیت دیگری برعهده‌ی ما گذاشته شده است: نشاندنِ شاهزاده‌ی جرم و جنایتِ بر تختِ پادشاهی این مسابقه.

گالاکتوس

گالاکتوس

تا دل‌تان بخواهد می‌توانیم درباره‌ی وحشتناک‌ترین کارهای آنتاگونیست‌های مختلف صحبت کنیم، ولی هیچکدام در برابر گلاکتوس حرفی برای گفتن ندارند. چون گلاکتوس بلعنده‌ی دنیاهاست. جمع کردنِ سنگ‌های اینفینیتی و چسابندنِ آنها به یکدیگر برای نابودی ۵۰ درصد از جانوران دنیا برای گلاکتوس حکمِ بچه‌بازی را دارد. گلاکتوس به عبارت بهتر، فکِ بالایی و فکِ پایینی‌اش را باز می‌کند و دنیاها را مثل همبرگر گاز می‌زند و قورت می‌دهد و پشتِ سرش آروغ می‌زند. گلاکتوس تنها بازمانده‌ی کیهانی است که قبل از بیگ بنگ وجود داشته است. گلاکتوس که اسم واقعی‌اش گِی‌لان است، میلیون‌ها سال پیش در دنیای یوتوپیایی و بسیار پیشرفته‌ای از لحاظ تکنولوژیک به اسم «تـا» به دنیا آمده بود. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که گِی‌لان متوجه می‌شود که فاجعه‌ی کیهانی گسترده‌ای در حال از بین بردن تمام انواع زندگی در هستی‌اش است. در حالی که مردمِ سرزمینش در حال مُردن بر اثر آلودگی رادیواکتیو هستند، او به‌طرز شجاعانه‌ای تصمیم می‌گیرد تا سوارِ فضاپیمایش شود و با هدفِ جلوگیری از وقوعِ بیگ بنگ، به مرکزِ افقِ رویدادِ بیگ بنگ سفر کند و جانِ خودش را فدای نجاتِ هستی‌اش است. اما به محض اینکه گلاکتوس به مرکزِ انفجار می‌رسد، متوجه می‌شود که موجودی به اسمِ «اِترنیتی» که حکمِ یکی از خدایانِ دنیای مارول را دارد با او ترکیب می‌شود و در همین حین بیگ بنگ، هستی را نابود کرده و دوباره از نو متولد می‌کند.

سپس گالاکتوس در حالتی ساکن برای میلیون‌ها سال در فضا غوطه‌ور می‌شود تا اینکه با یک «نظاره‌گر» (عضو یک جامعه‌ی بیگانه‌ی پیشرفته که کیهان را مطالعه می‌کنند و در هیچ چیزی دخالت نمی‌کنند) برخورد می‌کند. اگرچه نظاره‌گرها به عدمِ دخالتشان در جریانِ هستی مشهور هستند، اما نظاره‌گری که گلاکتوس را پیدا کرده آن‌قدر برای سر در آوردن از ماهیتِ او کنجکاو می‌شود که قانونشان را زیر پا می‌گذارد و در تلاش برای آزمایشِ او باعثِ بیدار شدنِ گالاکتوس می‌شود. گالاکتوس که حالا به موجودی ساخته‌شده از انرژی خالص تبدیل شده، لباسی برای محفوظ نگه داشتنِ انرژی‌اش می‌سازد و بعد واردِ خوابِ زمستانی دیگری می‌شود که او را قادر به متحول شدن به فرمِ نهایی‌اش می‌سازد. در ادامه گالاکتوس برای زنده ماندن، از انرژی یک سیاره تغذیه می‌کند و آن را نابود می‌کند و بعد برای زنده نگه داشتنِ خاطره‌ی دنیای نابود شده‌اش، یک ایستگاه فضایی جدید به اسم «تـا ۲» می‌سازد. از اینجا به بعد گلاکتوس به خوردنِ سیاره‌های متروکه ادامه می‌دهد و بالاخره کارش به خلق کردنِ موج‌سوار نقره‌ای به عنوانِ مامور جستجوگرش برای یافتنِ سیاره‌های مسکونی کشیده می‌شود. گالاکتوس حکم یک هیولای لاوکرفتی را در دنیای مارول دارد که چنان ظاهر غیرقابل‌تصوری دارد که کسی نمی‌تواند ظاهرِ واقعی‌اش را ببیند و از نگاه هرکدام از نژادها و گونه‌های جانوری که بهشان حمله می‌کند، شبیه به چیزی که آنها قادر به تصور کردنش هستند پدیدار می‌شود.

گالاکتوس آن‌قدر قوی است که از برخوردِ ماه بدون به او برداشتنِ خراش جان سالم به در می‌برد. از ضرباتِ انرژی دکتر استرنج و طوفان‌های ثور که هر ابرقهرمان دیگری را نابود می‌کند به راحتی جان سالم به در می‌برد. مورد ضربه‌ قرار گرفتن توسط تانوس هیچ اثری به جز عصبانی کردن او در پی نداشته است. بدون اینکه آخ بگوید مورد حمله‌ی ارتشی از تمام ابرقهرمانان زمین قرار گرفته است. حتی گالاکتوس با وارد شدن به درون یک سیاه‌چاله، خودِ سیاه‌چاله را نابود کرده است. گالاکتوس بدون اینکه کوچک‌ترین گرما و سرمایی احساس کند، به مرکزِ ستاره‌های در حال انفجار وارد شده است و به مرکزِ منجمدکننده‌ی هستی قدم گذاشته است. مگنیتو و پروفسور ایکس قادر به تحمل کردنِ قدرت‌های دفاعی ذهنِ گالاکتوس حتی در زمان استراحتش هم نیستند. او می‌تواند به اندازه‌ی یک ستاره بزرگ شود. قهرمانان زمین فقط در زمانی موفق به شکست دادن او می‌شوند که او حسابی گرسنه بوده و در اوجِ قدرتش نبوده است. خلاصه اگر صحبت درباره‌ی قدرتِ خالص است، گالاکتوس کسی است که برای نابود کردن سیاره‌ها به دستکش و شش‌تا سنگ نیاز ندارد.

 

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده