نویسنده: تیم زومجی
// چهار شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶

نبرد ابرقهرمانان: فلش در مقابل دکتر استرنج

در اولین مرحله از مسابقه نبرد ابرقهرمانان، فلش به نبرد دکتر استرنج خواهد رفت. همراه زومجی باشید.

همانطور که چند روز پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد قهرمان‌ها خواندید، از امروز چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز می‌شود. در اولین نبرد، شاهد رقابت فلش، قهرمان سریع دنیای DC با دکتر استرنج، شخصیت محبوب دنیای مارول که قدرت‌های جادویی شگفت‌انگیزی دارید، خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، پنج‌شنبه ۲۴ بهمن فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه دوم خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی، از طریق کلیک روی نوشته زیر، به صفحه اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمانان مراجعه و فرم شرکت در قرعه‌کشی را پُر کنید تا شانس دریافت جوایز این مسابقه را داشته باشید.

فلش

hitman

بری آلن که دانشمند جوانی بود، در نیروی پلیس سنترال سیتی شروع به فعالیت کرد که به شخصیتی کند که همیشه دیر میرسد، توصیف شده است. در یک شب که مشغول به کار در آزمایشگاه خود بود، یک صاعقه به شیشه مواد شیمیایی خورده و روی او ریخت که باعث شد همان قدرتهای شخصیت جی گریک، اولین فلش را دریافت کند. حال بری آلن دارای قدرتهای فرابشری بهدست آورده و اکنون سریعترین مرد روی زمین است و او از این قدرت برای کمک به مردم و دفاع از آنها استفاده کرد. او با کمک دانشگاه سنترال سیتی لباسی برای خود طراحی کرد و شروع به مبارزه با مجرمین خیابانی کرد، اما کم کم کسانی با قدرتهای مشابه فلش مثل فلش معکوس و زوم نیز پدیدار شدند. بری آلن شاید سریعترین شخص روی کره زمین باشد که سرعت او هر روز بیشتر میشود، اما او قابلیتهای بیشتری مثل درمان سریع، ایجاد گردباد سرعت، توانایی سفر بین نسخههای متفاوت زمین (دنیای موازی)، پرتاب صاعقه و حتی سفر در زمان است که باعث شده به یکی از مهمترین و قدرتمندترین اعضای لیگ عدالت تبدیل شود.

بری آلن همیشه به آیریس وست وفادار بود و در نهایت نیز با او ازدواج کرد و در مقابل روابط دوستی خوبی با بیشتر اعضای لیگ عدالت نیز دارد. فلش داستان و ماجراجوییهای متفاوت و بسیاری دارد که قدرت سفر در زمان او باعث شده تا شاهد خلق رویداد بسیار محبوب Flashpoint باشیم که در آن اتفاقات دنیا به شکل دیگری رخ داده که از جمله آن این بود که توماس وین به بتمن تبدیل شده و بروس وین دیگر بتمن نبود. فلش همواره به دنبال کمک به مردم عادی بوده، اما نبرد او با دیگر شخصیتهای سریع بدون عواقب هم نبوده است. پس از ازدواج با آیریس، بری متوجه میشود که او از گذشته است و به آینده فرستاده شده و در ادامه توسط پروفسور زوم کشته میشود، اما در ادامه مشخص شد که هریسون ولز زمین ۱۹ام بهجای آیریس کشته شده، اما در آن زمان بری از آن خبر نداشت. سالها بعد بری آلن تصمیم به ازدواج با شخص دیگری گرفت که شوک مرگ آیریس باعث شد تا زوم را به قتل برساند و توسط لیگ عدالت محاکمه شد.

با این حال، بری آلن پس از اینکه متوجه شد آیریس زنده است، بازنشست شد و با او به دهه ۳۰ بازگشت، اما این زندگی خوب و آرام دوامی نداشت و در رویداد Crisis on Infinite Earths، بری آلن خودش را فدا کرد تا از نابودی دنیاهای موازی جلوگیری کند و همین موضوع باعث مرگ او شد و با اینکه راهی برای دوباره زنده کردن او وجود داشت، اما ۲۰ سال طول کشید تا بری آلن به دنیای کامیک بازگردد. بری آلن در نهایت به دنیای کامیک DC بازگشت که والی وست نیز اکنون به یکی از شخصیتهای تندرو تبدیل شده بود.

دکتر استرنج

دکتر استرنج

دکتر استیون وینسنت استرنج جراح مشهوری بود که به لطف مهارتهایی که داشت به ثروت زیادی دست پیدا کرده بود، اما خیلی زود غرور و طمع در او رخنه کرد تا در یک حادثه رانندگی، رشتههای عصب در دستانش از بین میروند و او دیگر نمیتوانست جراحی انجام دهد. استیون پس از آن با کمک جادوگری به نام انشنت وان درمان و دارای قدرتهایی شد که با اینکه در ابتدا مقاومت کرد، اما در نهایت پذیرفت که توسط انشنت وان آموزش ببینند و به یک جادوگر عالی رتبه تبدیل شود که در واقع سالها وعده حضور او داده شده بود. دکتر استرنج جادوگری عالیرتبه در دنیای کامیک مارول است که او محاظ اصلی سیاره زمین در برابر تهدیدهای جادویی و عرفانی است. استرنج تسلط بالایی به سحر و جادو دارد و با آن میتواند پرواز یا به محیطهای مختلف با استفاده از قدرتش سفر کند و حتی قابلیت استتار و مخفی شدن را هم دارد و میتواند باعث تبعید مردم شود. او میتواند در زمان انحراف ایجاد یا در آن سفر کند و همچنین قابلیت ایجاد تغییر واقعیت و همچنین سفر در دنیاهای موازی را نیز دارد.

استرنج همچنین محافظ سنگ زمان نیز است که باید از آن در برابر کسانی که به دنبال سو استفاده از آن هستند، دفاع کند. استرنج شاید زمانی زندگی اشرافی داشت، اما امروز به شخصیتی ساده زیست تبدیل شده است. استرنج قابلیت سفر به قلمروهای مختلف را دارد که باید با اربابان زیادی مثل ارباب ترس یا نایتمر تا دورمامو روبهرو شود و از زمین در برابر آنها دفاع کند. استرنج شاید شخص پر قدرتی باشد، اما میداند که نباید در بسیاری از اتفاقات جهان دخالت کند و او وظیفه دارد تا تنها نظارهگر آن باشد و به همین دلیل او هیچ دخالتی در اتفاقات فیلم جنگ داخلی نکرد. با مرگ انشنت وان، دکتر استرنج در نهایت به قویترین جادوگر تبدیل میشود و زمانی که به دنبال متوقف کردن دورمامو و جلوگیری از دنیای تاریکی، با کلیا، خواهرزاده دورمامو آشنا میشود که به استرنج برای شکست فرمانروای خودکامه بعد تاریکی کمک میکند و در نهایت استرنج و کلیا با یکدیگر ازدواج میکنند که حاصل این ازدواج یک دختر به نام صوفیا بود که سالها بعد دوشادوش پدرش در برابر تاریکی خواهد جنگید.

استرنج شخصیتی متفاوت و قدرتمند در دنیای کامیک مارول بوده که حاضر است حتی جان خود را فدا کند، اما مانع نفوذ موجودات تاریکی به زمین شود. او بخشی از اونجرز و گروه دیفندرز است که از زمین در برابر هر نوع تهدیدی دفاع کرده است و همچنین پس از بازگشت از مرگ استیو راجرز، استرنج باعث شد تا او دوباره جوانی و قدرت سابق خود را بهدست بیاورد. سرانجام در رویداد جنگهای پنهان، استرنج توسط دکتر دووم کشته میشود.

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم در برابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده