نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰

بزرگ‌ترین شگفتی‌ها و شکست جایزه اسکار ۲۰۲۰

مراسم جایزه اسکار ۲۰۲۰، شگفتی‌های جالبی چون درخشش فیلم انگل و شکستی تلخ برای یک فیلم تحسین‌شده داشت؛ با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این اتفاقات جالب داشته باشیم.

نود و دومین دوره جوایز اسکار یا همان اسکار ۲۰۲۰، بامداد امروز به وقت ایران برگزار شد و برندگان جایزه اسکار ۲۰۲۰، در بخش‌های مختلف معرفی شدند. در این رویداد، فیلم انگل، ساخته بونگ جون هو، درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و در شاخه‌هایی چون بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم خارجی مجسمه طلایی اسکار را دریافت کرد. از طرف دیگر، واکین فینیکس هم با هنرنمایی‌اش در فیلم جوکر به جایزه بهترین بازیگر مرد سال دست یافت و بازیگران دیگری چون برد پیت برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود، رنی زلوگر برای فیلم جودی و لورا درن برای فیلم داستان ازدواج جایزه اسکار دریافت کردند. 

با این حال اسکار ۲۰۲۰، شگفتی‌ها و اتفاقات جالب هم کم نداشت و البته که برای برخی آثار، ناامید‌کننده هم بود. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این نکات جالب مراسم داشته باشیم. 

فیلم Parasite

شگفتی: انتخاب فیلم انگل به‌عنوان بهترین فیلم سال

فیلم انگل، ساخته بونگ جون هو، تا به امروز هم تاریخ‌سازی‌های جالبی داشته است؛ از انتخاب شدنش در جوایز انجمن بازیگران (SAG) که در واقع انگل، اولین فیلم خارجی‌زبان بود که به این جایزه دست یافت و همینطور تبدیل شدنش به اولین فیلم کره‌ای که توانست اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به‌دست بیاورد. با این حال موفقیت و شگفتی اصلی فیلم Parasite، زمانی بود که توانست جایزه بهترین فیلم سال را در اسکار ۲۰۲۰ کسب کند؛ اتفاقی که استقبال شدید افراد حاضر در مراسم را در پی داشت و حتی زمانی که نور صحنه در زمان اهدای جایزه به این فیلم کم شده بود، حاضرین یک صدا درخواست کردند تا دوباره نور به حالت قبلی برگردد و فضای جالبی در سالن برگزاری جایزه اسکار ۲۰۲۰ ایجاد شد. 

بونگ جون هو

شگفتی: انتخاب بونگ جون هو به‌عنوان بهترین کارگردان

هرچند فیلم انگل و بونگ جون هو جایزه بهترین فیلم‌نامه اورجینال و بهترین فیلم خارجی را دریافت کرده بودند، با این حال انتخاب شدن بونگ جون هو به‌عنوان بهترین کارگردان یک شگفتی بود؛ چرا که سم مندس در جوایزی چون گلدن گلوب و انجمن کارگردان‌ها برای فیلم ۱۹۱۷ این جایزه را دریافت کرده بود و حتی خود بونگ جون هو هم از دریافت این جایزه شگفت‌زده شد؛ چرا که در سخنرانی‌اش اعلام کرد که انتظار داشته تا پس از برنده شدن جایزه بهترین فیلم خارجی، دیگر بتواند با خیال راحت در صندلی‌اش بنشیند و نیازی به آمدن دوباره روی صحنه نداشته باشد!

Toy Story 4

شگفتی: انتخاب داستان اسباب بازی ۴ به‌عنوان بهترین انیمیشن

معمولا اتفاق بعیدی است که برای انیمیشن شرکت پیکسار شانس کم‌تری نسبت به رقبا در جوایزی مثل اسکار قائل باشیم ولی دلیل در نظر گرفتن چنین جایگاهی برای داستان اسباب بازی 4، بیش‌تر درخشش رقبایش در مراسم‌های دیگر بود؛ چرا که جایزه بهترین انیمیشن در گلدن گلوب به Missing Link رسیده بود و در جوایز Annie هم انیمیشن Klaus این موفقیت را به‌دست آورده بود. با این حال وقتی زمان معرفی برنده این بخش رسید، داستان اسباب‌بازی ۴ به‌عنوان برنده اعلام شد؛ دقیقا همانطور که در سال ۲۰۱۱ قسمت قبلی این مجموعه موفق به دریافت این جایزه شده بود. 

امینم جایزه اسکار ۲۰۲۰

شگفتی: حضور امینم و اجرای زنده Lose Yourself

فیلم ۸ مایل در سال ۲۰۰۲ اکران شد و آهنگ مشهور امینم یعنی Lose Yourself هم در اسکار ۲۰۰۳، برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی اورجینال بود. با این حال امینم در آن سال نه در سالن برگزاری مراسم حضور داشت و نه توانست این آهنگ را اجرا کند؛ با این حال یکی از اتفاقات جالب اسکار ۲۰۲۰، حاضر شدن امینم روی صحنه و اجرای این آهنگ بود که با استقبال عالی افراد حاضر در سالن هم روبه‌رو شد. 

the irishman

شکست: مرد ایرلندی

فیلم مرد ایرلندی مارتین اسکورسیزی، با ۱۰ نامزدی در شاخه‌های مختلف پا به اسکار ۲۰۲۰ گذاشته بود و از این حیث، فقط از فیلم جوکر تاد فیلیپس وضعیت بدتری داشت و تعداد نامزدی‌هایش با ۱۹۱۷ هم مساوی بود. با این حال هم جوکر و هم ۱۹۱۷، در نهایت با دریافت چند جایزه، اسکار ۲۰۲۰ را ترک کردند ولی مرد ایرلندی در هیچ‌یک از بخش‌هایی که نامزد شده بود موفق به دریافت جایزه نشد. اتفاقی که البته قبلا در گلدن گلوب هم رخ داده بود ولی کماکان، یک شکست برای مرد ایرلندی به‌حساب می‌آید. 


منبع ورایتی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده