نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰

اکران فیلم The Batman تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاد؛ تغییر برنامه اکران سایر آثار برادران وارنر

شرکت برادران وارنر تاریخ اکران بسیاری از آثار سینمایی خود را تغییر داد و اکران فیلم The Batman به کارگردانی مت ریوز را به سال 2022 موکول کرد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که اکران فیلم The Batman (بتمن) با نقش‌آفرینی رابرت پتینسون دوباره با تاخیر مواجه شده است. شرکت برادران وارنر روز گذشته با انتشار بیانیه‌ی جدیدی اعلام کرد که این فیلم ابرقهرمانی دیگر در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ (۱ اکتبر ۲۰۲۱) روی پرده‌ی سینما نمی‌رود و اکران آن به تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ (۴ مارس ۲۰۲۲) موکول شده است. البته این تمام ماجرا نیست و فیلم پُرهزینه‌ی The Batman تنها یکی از محصولاتی است که با تغییر برنامه‌ی اکران آثار برادران وارنر بر اثر شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه می‌شود. شرکت برادران وانر کاملاً از فصل پاییز ۲۰۲۱ برای اکران فیلم‌های خود صرف‌نظر نکرده است و تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ (۱ اکتبر ۲۰۲۱) را برای نمایش فیلم Dune (تل‌ماسه) با نقش‌آفرینی تیموتی شالامی، خاویر باردم و اسکار آیزاک در نظر گرفته است.

از دیگر تغییرات قابل توجه برنامه‌ی اکران آثار برادران وارنر می‌توان به تغییر زمان اکران فیلم The Matrix 4 (ماتریکس ۴) اشاره کرد. این دنباله‌ی بی‌نام که برای اکران در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ (۱ آوریل ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده بود، حالا در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۱) روی پرده‌ی سینما می‌رود. از میان آثار DC نیز تاریخ اکران فیلم‌های The Flash (فلش)، Shazam! Fury of the Gods (شزم!: خشم خدایان) و Black Adam (بلک ادم) تغییر یافته است. فیلم «فلش» با بازی ازرا میلر اکنون به‌جای ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ (۳ ژوئیه‌ی ۲۰۲۲) در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ (۴ نوامبر ۲۰۲۲) و فیلم «شزم!» حالا به‌جای ۱۳ آبان ۱۴۰۱ (۴ نوامبر ۲۰۲۲) در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ (۲ ژوئیه‌ی ۲۰۲۳) اکران خواهد شد. فیلم «بلک ادم» با نقش‌آفرینی دواین جانسون نیز تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰ (۲۲ دسامبر ۲۰۲۱) را رها کرده است و اکنون تاریخ اکرانی ندارد.

دواین جانسون در نقش بلک ادم

به همه‌ی این موارد اقتباس سینمایی بازی Minecraft (ماینکرفت) را نیز اضافه کنید که برای اکران در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ (۴ مارس ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده بود، اما حالا جایی در برنامه‌ی زمانی ندارد و احتمالاً در آینده‌‌ی نزدیک شاهد رونمایی از تاریخ انتشار جدیدش خواهیم بود. به غیر از فیلم «تل‌ماسه» شرکت‌های برادران وارنر و لجندری پیکچرز که فیلم‌برداری آن به پایان رسیده است، دلیل بسیاری از جابه‌جایی‌ها را می‌توان تعویق در تولید آثار عنوان کرد. برای مثال می‌توان از فیلم The Batman نام برد که تولید آن در اسفند‌ سال گذشته بر اثر شیوع ویروس کرونا متوقف شد و با اینکه کار فیلم‌برداری پس از یک وقفه‌ی نسبتاً طولانی در اوایل شهریور امسال از سر گرفته شد، اما خیلی زود تحت تاثیر بیماری رابرت پتینسون قرار گرفت. مراحل تولید این فیلم پس از پایان قرنطینه‌ی ۱۴ روزه‌ و بهبودی رابرت پتینسون باری دیگر در تاریخ ۲۷ شهریور (۱۷ سپتامبر) آغاز شد، اما ظاهراً این تاخیرها سازندگان را به دردسر انداخته است.  

پس از اینکه شرکت برادران وانر مجبور به تغییر تاریخ اکران فیلم ابرقهرمانی برجسته‌ی Wonder Woman 1984 (زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴) از ۱۱ مهر ۱۳۹۹ (۲ اکتبر ۲۰۲۰) به ۵ دی ۱۳۹۹ (۲۵ دسامبر ۲۰۲۰) شد، تاریخ راه‌یابی فیلم Dune به سینما نیز تغییر یافت؛ زیرا هیچ شرکتی نمی‌خواهد تا با خودش رقابت کند. زمان اکران دنباله‌ی فیلم «زن شگفت‌انگیز» تابه‌حال تغییر نکرده است، اما باتوجه‌به وضع فعلی تاخیر آن دور از انتظار نیست. روز گذشته شرکت سونی نیز تغییراتی در برنامه‌ی زمانی اکران آثارش ایجاد کرد. سونی فیلم The Kid Detective (کارآگاه بچه) شرکت «استیج ۶ فیلمز» را در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۹ (۱۶ اکتبر ۲۰۲۰) روی پرده‌ی سینما می‌فرستد و اکران فیلم Monster Hunter (شکارچی هیولا) را به تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۹ (۳۰ دسامبر ۲۰۲۰) موکول کرده است تا سینماها را با اکران چندین فیلم تازه در بازگرداندن مخاطبان یاری کند.

رابرت پتینسون نقش بتمن، زوئی کراویتز نقش سلینا کایل/زن گربه‌ای، پل دینو نقش ادوارد نیگما/ریدلر، کالین فارل نقش پنگوئن، جان تورتورو نقش کارماین فالکون، جفری رایت نقش کمیسر جیمز گوردون، اندی سرکیس نقش آلفرد پنی‌ورث و پیتر سارسگارد نقش گیل کالسون را در فیلم The Batman ایفا می‌کنند. فیلم «بتمن» سال دوم مبارزه‌ی بروس وین با جرم‌وجنایت شهر گاتهام را به تصویر می‌کشد و اخیراً نیز شاهد انتشار نخستین تریلر آن در جریان رویداد DC FanDome بودیم که با استقبال بسیار خوب بینندگان مواجه شد. مت ریوز، کارگردان فیلم‌های War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) و Cloverfield (کلاورفیلد) سکان هدایت فیلم The Batman را در دست دارد و متنسون تاملین را در نگارش فیلمنامه‌ی آن یاری می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه‌ی مقاله‌ی «تمام اطلاعاتی که از فیلم The Batman با نقش‌آفرینی رابرت پتینسون داریم» بپردازید. 


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده