// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳

برند پلی استیشن برای خریداری استودیوهای بیشتر در آینده برنامه دارد

جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن می‌گوید که آن‌ها برای دوره‌ی پلی استیشن 5 تمایل دارند در جهت رشد و افزایش تعداد استودیوهای فرست پارتی گام بردارند.

زمان چندانی به تاریخ عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 نمانده است و به‌نظر نمی‌رسد که سونی قصد داشته باشد برای نسل آینده فقط به افتخارات گذشته‌ی خود تکیه بزند و تلاشی برای گسترش برند پلی استیشن نکند.

جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن طی مصاحبه که اخیرا با خبرگزاری رویترز داشته، گفته که آن‌ها به‌دنبال این هستند تا به‌مرور، در طول زمان، با ادغام یا خریداری شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی دیگر، پلی استیشن را رشد و گسترش دهند. رایان به‌طور خاص به این نکته اشاره می‌کند که آن‌ها می‌خواهند این رشد به‌صورت طبیعی اتفاق بیفتد، به‌طوری‌که «هروقت امکان آن وجود داشته باشد، بتوانیم توانایی‌ها و ظرفیت‌های درون برند پلی استیشن را برای تولید بازی‌ها با خریداری‌ها و ادغام‌های شرکت‌های دست‌چین‌شده تقویت کنیم.»

در سال‌های اخیر، سونی دائما تمایل خود را برای رشد پلی استیشن ازطریق تصاحب شرکت‌های دیگر ابراز کرده است. درعین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد که آن‌ها به‌اندازه‌ی نزدیک‌ترین رقیب خود، یعنی مایکروسافت خواسته باشند گام‌هایی عملی درراستای محقق کردن چنین هدفی بردارند. جدیدترین استودیویی که به خانواده‌ی بزرگ استودیوهای پلی استیشن پیوست، اینسامنیک گیمز بود که در سال ۲۰۱۹ توسط سونی خریداری شد. اینسامنیک گیمز قصد دارد تا بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را ماه میلادی بعد برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 منتشر کند.

فقط زمان نشان خواهد داد که سونی درآینده در چه جهتی حرکت خواهد کرد، اما اگر بخواهیم از روی اظهار نظرهای ماه‌های اخیر آن‌ها قضاوت کنیم، به‌نظر می‌رسد که برند پلی استیشن قصد دارد با همان قدرت نسل گذشته به حرکت روبه‌جلوی خود ادامه دهد. با اینکه سونی موفقت عظیمی را از سال‌های عرضه‌ی پلی استیشن 4 تجربه کرده است، ولی احتمالا این‌بار تمایل دارد تا برای رشد و افزایش تعداد استودیوهای فرست پارتی خود کمی حساب‌شده‌تر عمل کند. شاید این رویکرد به این معنی باشد که آن‌ها فعلا ترجیح می‌دهند به‌جای خریداری کامل استودیوهای شخص ثالث، استودیوهای داخلی جدیدی راه‌اندازی کنند. درهرصورت، به‌نظر می‌رسد که برند پلی استیشن قرار است در آینده‌ی نزدیک تغییراتی را تجربه کند.

زمان عرضه‌ی پلی استیشن 5 ماه میلادی بعد فرا می‌رسد و این کنسول در آمریکا و چند کشور دیگر در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) و برای سایر نقاط جهان یک هفته‌ی بعد در ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) عرضه خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.  


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده