نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

هرآنچه که از رویداد جدید دی سی به نام Future State باید بدانیم

مدتی پیش شرکت دی سی کامیکس رویداد بزرگ و جدید خود را با نام Future State معرفی کرد که قرار است یک دنیای کاملا جدید از این شرکت را به ما نمایش دهد که با تغییرات زیادی همراه است.

رویداد فعلی مولتی ورسی دی سی کامیکس که بحران بزرگی را هم به وجود آورده، Dark Nights: Death Metal نام دارد؛ رویدادی که قرار است در ماه ژانویه به پایان برسد. اتفاقات بزرگ آن هم قرار است یک رویداد جدید را برای این شرکت انتشاراتی به ارمغان بیاورد؛ این رویداد جدید و بزرگ DC Future State نام دارد که در گذشته با نام راه‌اندازی مجدد DC 5G شناخته می‌شد. در ماه ژانویه و فوریه سال ۲۰۲۱ قرار است این مجموعه فعلی دی سی کامیکس متوقف شود؛ آن هم زمانی‌که ما تصاویری را از قهرمانان جدید، شروران جدید و یک وضعیت کاملا جدید دیده‌ایم. این موارد قرار است درکنار هم، یک مولتی ورس کاملا جدید را برای دی سی کامیکس به وجود بیاورد.

همان‌طور که در تصاویر گالری زیر هم مشاهده می‌کنید، رویداد DC Future State قرار است مفاهیم و کانسپت‌های بسیار جذابی را به ما ارائه کند؛ آن هم به همراه یک سری جلوه‌های بسیار زیبا و چشمگیر که توسط تیم‌های خلاقیتی بااستعدادی خلق شده‌اند. اما در ابتدا، بهتر است که شما بیانیه رسمی شرکت دی سی را مطالعه کنید که در آن به‌صورت کامل توضیح داده شده است که رویداد DC Future State اصلا درباره چیست. این رویداد قرار است در ماه ژانویه، تصویری از آینده دنیای دی سی را در اختیار خوانندگان قرار دهد. یک تیم بزرگ از نویسندگان و هنرمندان درجه یک که قصد دارند ابرقهرمانان و ابرشروران جدید بسیار ترسناک از آینده دنیای دی سی را در یک رویداد دو ماهه و بسیار گسترده، معرفی کنند. طرفداران در این رویداد می‌توانند از وضعیت فعلی ابرقهرمانان و ابرشروران مورد علاقه خود هم خبردار شوند:

شرکت دی سی قصد دارد که سال ۲۰۲۱ را با یک اتفاق انفجاری آغاز کند و نگاهی اجمالی از آینده (چه نزدیک و چه دور) را در اختیار طرفداران قرار دهد. در این رویداد، تعداد زیادی از شخصیت‌های فعلی و جدید حضور دارند. همان‌طور که خود این شرکت اعلام کرده، DC Future State قرار است یک رویداد دو ماهه باشد که از ماه ژانویه کار خود را آغاز می‌کند. در طی این مدت ما شاهد انتشار ترکیبی کمیک‌های ماهانه و کمیک‌هایی خواهیم بود که با سبکی آنتولوژی و اندازه‌ای بزرگتر، هر دو ماه یک بار منتشر می‌شوند. علاوه‌بر این، قرار است یک سری مینی سری‌ها و تک قسمت‌های مختلف هم منتشر شود. رویداد DC Future State روی بزرگ‌ترین ابرقهرمان دنیا تمرکز دارد که در نقش‌هایی کاملا جدید هستند.

درکنار این، یک سری شخصیت کاملا جدید هم حضور پیدا می‌کنند که هر کدام جایگاه خودشان را دارند. این رویداد توسط تیم بزرگتری از خالقان بااستعداد، نویسندگان و هنرمندان صاحب جایزه خلق می‌شوند که از دنیای تلویزیون، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها به دنیای کمیک آمدند و می‌خواهند کار جدیدی انجام دهند. در مارس سال ۲۰۲۱ عنوان‌های فعلی شرکت دی سی به کار خودشان ادامه می‌دهند؛ همین خط داستانی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ وجود داشتند و آرک‌های جدیدی را معرفی کردند. در رویداد DC Future State، مولتی ورس از آستانه نابودی نجات یافته است اما پیروزی قهرمانان دی سی باعث شده تا ساختار زمان و فضا تا حدودی تغییر کند!

آخرین قسمت سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ منتشر می‌شود، زندگی جدیدی را به مولتی ورس دی سی می‌دهد؛ این نگاه اجمالی را به دنیاهای نانوشته که در آینده دی سی قرار دارند، نشان می‌دهد. ماری جاوینز، سردبیر اجرایی شرکت دی سی اینطور درباره این رویداد گفته است: «دنیای دی سی همیشه زمینه مناسبی برای ورود شخصیت‌های جدید یا تازه کردن کاراکترهای فعلی ما بوده است. رویداد DC Future State هم قطعا کمک زیادی به این میراث می‌کند. زمانی‌که این رویداد در ماه ژانویه آغاز شود، یک سری خواننده‌های باهوش نه‌تنها به این موضوع پی می‌برند که بارها در عنوان‌های فعلی به این رویداد اشاره شده، بلکه متوجه می‌شوند که یک سری نکات هم وجود دارد که به اتفاقات بعدی اشاره می‌کند؛ اتفاقاتی که قرار است در سال ۲۰۲۱ رخ دهد».

یک سری از نویسنده‌ها و هنرمندان فوق‌العاده عالی در این تیم وجود دارند که قرار است تصاویر منحصربه‌فردی را از شخصیت‌های محبوب دی سی در اختیار طرفداران قرار دهند؛ افرادی مانند ماریکو تاماکی، برایان مایکل بندیس، جینی لوئن یانگ، جوئل جونز، جاشوا ویلیامسون، نیکولا اسکات، کالی همنر و جان تیمز. علاوه‌بر این، یک سری افراد جدید هم در این تیم هستند که در میان آن‌ها می‌توان به جان ریدلی فیلمنامه‌نویس صاحب جایزه فیلم 12 Years A Slave (۱۲ سال بردگی)، برندون ویتی از انیمیشن سریالی Young Justice (یانگ جاستیس)، مگان فیتزمن از سریال Supernatural (فراطبیعی) و انیمیشن سریالی DC Super Hero Girls، برندون ایستون از بازی Transformers: War for Cybertron و انیمیشن سریالی Thundercats، آلیتا مارتینز از رمان گرافیکی REPRESENT! It’s A Bird!، ال. ال. مک‌کینی از رمان گرافیکی Nubia: Real One، پاولا سونبرگن از مجموعه Stargirl و سیا اوم از رمان گرافیکی Lola XOXO اشاره کرد.

دنیای بتمن:

مورد هدف قرار گرفتن شخصیت بتمن جدید در رویداد DC Future State

در دنیای آینده، شهر گاتهام توسط Magistrate هدایت و کنترل می‌شود. این رژیم شرور کنترل شهر را در دست گرفته است و به‌صورت مداوم روی آن نظارت دارد. تمام پارتیزان‌های ماسک‌پوش غیرقانونی اعلام شدند و بتمن هم به قتل رسیده است. اما حالا یک بتمن کاملا جدید به روی کار آمده است و گروهی از نگهبانان جدید از شهر گاتهام قیام کردند تا به تمام کسانی که امید خود را از دست دادند، دوباره آن را بازگردانند. مدتی پیش اعلام شده بود که شرکت دی سی کامیکس قصد دارد خوانندگان را یک دهه به آینده ببرد. همان‌طور که پایین‌تر هم به آن اشاره می‌شود، قهرمان محبوب گاتهام یعنی نایت وینگ هم جزو شخصیت‌هایی است که کمیک‌های ماهانه دارد.

حالا در تصویری که از نایت وینگ منتشر شده، ما شاهد این هستیم که دیک گریسون یک لباس تاکتیکی‌تر را برتن کرده است؛ تصویری که در آن نایت وینگ روی پشت بام است و میله‌های اسکریم خود را هم در دست دارد. در اولین نگاه می‌توان متوجه شد که تغییراتی در لباس نایت وینگ به وجود آمده است؛ مانند محافظ‌های زانو و یک چانه‌بند که بخشی از ماسک جدید او شده است. با اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند که بتمن مرده است، اما در حقیقت بروس وین در دنیای DC Future State سالم و سرحال است؛ اما لباس دارک نایت را برای ابرقهرمان جدیدی گذاشته تا آن را برتن کند.

ظاهرا بعد از اینکه بتمن نمی‌تواند سازمان شبه نظامی به نام Magistrate را متوقف کند و آن‌ها کنترل شهر را در دست می‌گیرند، او به زیرزمین می‌رود و به همراه یک هویت جدید به نام Dark Detective پا به فرار می‌گذارد. بن ابرناتی، سردبیر گروه بتمن در طی مصاحبه‌ای، Magistrate را با سیث لردها از دنیای Star Wars مقایسه کرده است. او همچنین در ادامه درباره رهبر این نظام حکومتی که Peacekeeper One نام دارد، صحبت کرد و گفت که خوانندگان به مرور زمان و با پیشروی داستان، بیشتر و بیشتر درباره هدف نهایی او خبردار می‌شوند:

آن‌ها با استفاده از سلاح‌های نظارتی پیشرفته در قالب «سایبرها»، در خیابان‌های شهر گشت می‌زنند و همه جا را بررسی می‌کنند. سایبرها یک سری ماموران اجرای قانون هستند که صلح را برقرار می‌کنند؛ کسانی که در زنجیره غذایی قانون، در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. من قبلا شوخی کردم و گفتم که آن‌ها «سیث لردهای» شهر گاتهام هستند. آن‌ها خیلی راحت در سرتاسر شهر می‌چرخند و سعی می‌کنند که خیابان‌ها را از دست افرادی که «ماسک» دارند، در «امان» نگه دارند. زیرا حالا یک پارتیزان ماسک‌دار بودن غیرقانونی محسوب می‌شود و عواقب آن هم وحشتناک است.

شخصیت نایت وینگ روی پشت بام به همراه چوب‌های مخصوص خود

کمیک‌های سایز بزرگ:

  • کتاب کمیک The Next Batman
  • کتاب کمیک Outsiders
  • کتاب کمیک Arkham Knights
  • کتاب کمیک Batgirls
  • کتاب کمیک Gotham City Sirens
  • کتاب کمیک Dark Detective
  • کتاب کمیک Grifters
  • کتاب کمیک Red Hood

مینی سری‌های ماهانه:

  • Future State: Batman/Superman
  • Future State: Catwoman
  • Future State: Harley Quinn
  • Future State: Nightwing
  • Future State: Robin Eternal

شخصیت بروس وین در حال گریه کردن و فریاد زدن در رویداد DC Future State

دنیای سوپرمن و واندر وومن:

از آنجایی که کلارک کنت در یک بحران بین‌المللی که قرار است در آینده‌ای نزدیک رخ دهد، دخالت کرده است، مردم سیاره زمین دیگر او را طرد کرده‌اند و نمی‌توانند او را قبول کنند. همین اتفاق باعث شد تا سوپرمن تصمیم بگیرد که تلاش‌های قهرمانانه خود را در جایی خارج از خانه دومش صرف کند. او به Warworld سفر می‌کند تا در صف نبردهای گلادیاتوری قرار بگیرد و به جایگاه بالایی برسد. او قصد داشت تا در این نبرد، به کمک یک سری قهرمانان Mongul را شکست دهد. در شهر مترو پلیس، این پسر کلارک یعنی جان بود که لباس سوپرمن را برتن کرد. او بعد از اینکه مشکلات و ترس و وحشت در شهر گاتهام را دید، تصمیم گرفت که مترو پلیس را وارد یک بطری کند تا آن را در امان نگه دارد؛ همین اتفاق باعث شد تا او با سوپر گرل به مشکل بخورد.

اگر بخواهیم دو عنوان سایز بزرگ سوپرمن را به هم متصل کنیم، بهتر است درباره مرد دیگری به نام شیلو نورمن که با نام میستر میراکل شناخته می‌شود هم صحبت کنیم. او در این رویداد، در میان شهری که در آن بزرگ شده است و سیاره جنگ‌زده‌ای که می‌تواند باعث سقوط او شود، گیر افتاده است. جینی اس. ریچ، سردبیر گروه سوپرمن، اعلام کرد که میستر میراکل نقش خیلی زیادی در کتاب‌های سوپرمن و لیگ عدالت خواهد داشت. ریچ عنوان کرد که در عنوان‌های کیهانی، آن‌ها نقش هسته را دارند؛ همه همیشه عاشق این بودند که با خدایان جدید بازی شود... شیلو نورمن هم یکی از کسانی بود که برای مدتی در کتاب‌های کمیک حضور نداشت.

شخصیت سوپرمن در حال مبارزه کردن با هیولاها در رویداد DC Future State

درست در همین حین و در میان جنگل‌های بارانی آمازون، بانوی جدیدی به نام یارا فلور انتخاب می‌شود تا واندر وومن جدید باشد. چندین سال بعد، سوپرمن و واندر وومن جدید با یکدیگر متحد می‌شوند تا در یک اقدام ابرقهرمانانه، شهرهای خود را نجات دهد؛ چیزی که دنیا تا به آن روز شاهد آن نبوده است. جیمی اس. ریچ، اینطور درباره این شخصیت با آی جی ان صحبت کرد:

ما بالاخره متوجه می‌شویم که ارتباطاتی هم با سایر قبایل آمازون وجود دارد که هنوز به آن‌ها نپرداخته‌ایم. یارا هم یک نوع ارتباط خاصی با آمازون‌ها دارد. به مرور زمان ما متوجه می‌شویم که ریشه‌های او در کجا قرار دارد و چه چیزی باعث می‌شود که چنین موقعیتی برای او فعال شود؛ چه چیزی او را در این زمان تبدیل به واندر وومن می‌کند. او اهل برزیل است اما به‌عنوان یک مهاجر در آمریکا زندگی می‌کند. آن عنصر هم همچنین در داستان او وجود دارد. با اینکه ما در این زمان او را به‌عنوان واندر وومن فعال می‌بینیم، اما در آینده قرار است بیشتر به منشاء و داستان گذشته‌اش بپردازیم؛ خصوصا پی بردن خودش به‌معنی همه این چیزها، اینکه از کجا آمده است، چرا تبدیل به چنین شخصیتی شده است، چه ارتباطی با دایانا دارد، چه ارتباطی با دیگر آمازون‌ها دارد.

او هم درست همانند دیانا لباس آبی، قرمز و طلایی می‌پوشد. اینطور گفته شده که در بسیاری از مسائل، فلور دقیقا در نقطه «مقابل» دایانا پرینس قرار دارد. به‌گفته ریچ، طراح یارا به‌گونه‌ای با او رفتار می‌کرد، انگار که او کاملا با این مسائل غریبه است. انسانیت او هنوز خیلی دست نخورده است و این موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود. به‌عنوان یک خواننده، این سؤال به وجود می‌آید که این موضوع برای نویسنده چه معنی و اهمیتی دارد؟ خب دایانا پرینس یک الهه است و از همین‌رو، از همه ما بالاتر است. این دقیقا همان فرصتی است که به نویسندگان اجازه می‌دهد که به ریشه‌های واندر وومن بازگردند؛ جایی که دایانا تلاش می‌کرد تا یک انسان باشد و یاد بگیرد که چطور می‌تواند یک انسان باشد.

حالا ما در رابطه با این شخصیت باید مسیر را برعکس برویم. اینکه یک انسان تلاش می‌کند که چطور می‌تواند یک الهه باشد. علاوه‌بر این، رویداد Future State تمرکز خود را روی یک شخصیت آمازونی دیگر به نام نوبیا هم قرار می‌دهد. ریچ همچنین به این موضوع اشاره کرد که طرفداران قرار است شاهد مبارزه واندر وومن اصلی، در پایان زمان باشند؛ آن هم به‌عنوان آخرین بازمانده از دوران طلایی قهرمانان زمین.

کمیک‌های سایز بزرگ:

  • Superman of Metropolis
  • The Guardian
  • Mister Miracle
  • Superman: Worlds of War
  • Midnighter
  • Black Racer
  • Mister Miracle
  • Immortal Wonder Woman
  • Nubia

مینی سری‌های ماهانه و تک قسمتی‌ها:

  • Future State: House of El (تک قسمتی، انتشار در ماه فوریه)
  • Future State: Kara Zor-El, Superwoman
  • Future State: Legion of Super-Heroes
  • Future State: Superman/Wonder Woman
  • Future State: Superman vs. Imperious Lex (مجموعه سه قسمتی، پایان در ماه مارس ۲۰۲۱)
  • Future State: Wonder Woman

دنیای لیگ عدالت:

رشته‌ای از تغییرات خیلی بزرگ قرار است در میان قهرمانان لیگ عدالت به وجود بیاید؛ یک لیگ جدید که براساس هویت‌های مخفی (هویت‌هایی که از دیگر اعضا پنهان است ساخته می‌شود. اما قرار است یک دشمن قدیمی و تکامل یافته تلاش کند و در براندازی جهان، از رازهای آن‌ها استفاده کند. در رابطه با قهرمانان فراطبیعی گروه جاستیس لیگ دارک، می‌توان اینطور گفت که اصل واقعیت برای آن‌ها تغییر کرده است و آن‌ها مدام تحت آزار و اذیت قرار دارند. برای فلش، شزم و اعضای گروه تین تایتانز ماجرا زمانی آغاز شد که چهار اسب‌سوار آخرالزمان جهنم را در طی نبردی علیه گروه Titans Academy آزاد کردند. در همین حین، بری آلن ارتباط خود را با اسپید فورس از دست داد، والی وست تا حد زیادی تحت کنترل دیگری قرار دارد و ممکن است برای نجات دادن او دیر شده باشد و بیلی بتسون هم قراری را با شیطان می‌گذارد که ممکن است شزم را برای همیشه تغییر دهد.

خارج از سیاره زمین، جان استورات به همراه دیگر اعضای باقیمانده ارتش گرین لنترن، در سایه یک باتری قدرتی مرده، تنها و سرگردان هستند. جکسون هاید و اندی کری از هم جدا شده‌اند و هر کدام در قسمتی از کهکشان قرار دارند. بالاخره نویسندگان صدای طرفداران جان استورات را شنیدند و قرار است که فرصت دوباره‌ای را در اختیار او قرار دهند. در کتاب کمیک ۴۴ صفحه‌ای Last Lanterns، ما شاهد این هستیم که استورات به همراه اعضای گروه خود، در حال مقاومت کردن در یک سیاره خاص است؛ سیاره‌ای که در آستانه سقوط کردن توسط یک فرقه مذهبی کهکشانی قرار دارد. این آخرین ایستادگی آن‌ها دربرابر این گروه محسوب می‌شود.

اما مشکلی که در اینجا وجود دارد، این است که باتری مرکزی که لنترن‌ها برای شارژ کردن حلقه‌های قدرت خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، انرژی خود را از دست داده است. حالا اگر باتری قدرتی واقعا از بین برود، چه اتفاقی برای این گرین لنترن‌ها رخ می‌دهد؟ جان استوارت و اعضای گروهش اثبات می‌کنند که حتی بدون وجود حلقه‌ها هم می‌توانند کارهای خوب و مفیدی انجام دهند. در بخش دوم این کتاب ما شاهد این هستیم که داستان روی دیگر گرین لنترن‌های جهان مانند جسیکا کروز، گای گاردنر، تین لنترن و موگو و غیره تمرکز می‌کند. آن‌ها هم شرایطی را پشت سر می‌گذارند و به این نتیجه می‌رسند که چطور می‌توانند بدون سلاح اصلی خود کار کنند.

اعضای ارتش گرین لنترن در حال نگاه کردن به حلقه‌های قدرت

صحبت از گروه تین تایتانز شد و نام Teen Titans Academy به میان آمد. شرکت دی سی کامیکس تصمیم گرفته تا در رویداد Future State خود، یک المان جدید را به افسانه‌های تین تایتانز اضافه کند و اسم آن را هم تین تایتانز آکادمی گذاشته است. ظاهرا قرار است که عنوان مخصوص تین تایتانز، نشان دهد که در مقطعی از زمان، آن هم در دوران آینده، آکادمی تایتان‌های نوجوان ساخته می‌شود. در این آکادمی، اعضای قدیمی و باسابقه مانند نایت وینگ، ریون و سایبورگ، اعضای جدیدتر را آموزش می‌دهند و تربیت می‌کنند تا تبدیل به قهرمانانی با سبک و سیاق خودشان شوند؛ افرادی مانند کراش و راوند هاوس.

البته دراین‌میان، تایتان‌ها خودشان را در شرایطی می‌بینند که در آکادمی، «دانش آموزانی وجود دارند که نمی‌توانند به آن‌ها آموزش دهند». داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State's Teen Titans پس از یک خیانت مرموز جریان دارد؛ خیانتی که باعث ویرانی و نابودی آکادمی تایتان‌های نوجوان می‌شود و «تعداد زیادی از دانش آموزان آن هم» جان خود را از دست می‌دهند. علاوه‌بر این، این عنوان شرایطی را فراهم می‌کند که شخصیت رد ایکس، برای اولین‌بار در پیوستگی اصلی دی سی کامیکس حضور پیدا کند؛ یک شخصیت اصیل که در انیمیشن سریالی Teen Titans در سال ۲۰۰۳ حضور داشت.

برای افرادی که اطلاع ندارند می‌توان اینطور گفت که شخصیت Red X کار خود را به‌عنوان یک هویت مخفی برای رابین آغاز کرد. بعدها یک فرد ناشناس این لباس را دزدید و هویت رد ایکس را در اختیار خودش گرفت. تا به امروز، اصلا هویت واقعی رد ایکس دوم به‌صورت رسمی مشخص نشده است. از طرف دیگر هم آماندا والر نقشه نهایی خود را عملی می‌کند و یک نسخه جدید اما به‌طرز وحشتناکی آشنا از گروه جوخه انتحاری را در زمین ۳ به وجود آورده است. در پایان زمان، سوامپ تینگ مقصود واقعی خود را نشان می‌دهد؛ او قرار است تا زمانی‌که اعضای باقیمانده بشریت شورش نکردند، بر آن‌ها حکمرانی کند و جایگاه بالایی داشته باشد.

شخصیت سوامپ تینگ به صورت پیچیده دور مجسمه آزادی

در همین حین که این اتفاقات در حال رخ دادن است، بلک ادم به سراغ گذشته می‌رود تا بتواند به‌نوعی آینده مولتی ورس را به این طریق نجات دهد. حالا که درباره نسخه جدید گروه جوخه انتحاری هم صحبت کردیم، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که در رویداد Future State، تغییرات و ابتکار خیلی زیادی در این گروه اعمال خواهد شد. در این رویداد و کتاب مخصوص جوخه انتحاری، ما شاهد این هستیم که نه‌تنها کانر کنت یا همان سوپر بوی عضوی از این گروه است، بلکه جایگاه رهبری آن را هم برعهده دارد. افرادی مانند دشمن شیپ شیفتر بتمن یعنی کلی فیس (کسی که خودش را به شکل مارشن من هانتر درآورده است)، بلک ادم و یک شخصیت از سری کتاب کمیک Future State's Teen Titans در این گروه حضور دارند.

چیزی که درباره این گروه و کمیک آن بسیار جذاب است، این است که نویسندگان به اصول اولیه جوخه انتحاری بازگشته‌اند. خودشان اینطور توضیح داده‌اند که اگر شما دوست دارید جوخه انتحاری‌ای را ببینید که مطمئن نباشید در آخر ماجرا چه کسی زنده می‌ماند و چه کسی می‌میرد، این رویداد کاملا برای شما مناسب است. همان‌طور که گفته شد، این گروه در زمین ۳ مستقر هستند؛ جایی که خانه اعضای شرور سندیکای جنایت محسوب می‌شود. این سندیکا از اعضایی کاملا مخالف اعضای لیگ عدالت تشکیل شده است که با مشتی آهنین جهان خود را اداره می‌کنند. چیزی که ما در این کتاب می‌بینیم، تکامل نهایی برنامه آماندا والر است.

زیرا حالا آن‌ها در زمین ۳ قرار دارند و آماندا والر اصلا از نقشی که در دنیای دی سی دارد، راضی نیست. بنابراین قصد دارد حالا هرکاری با اعضای تیم خود انجام دهد تا به هدف نهایی‌اش برسد؛ کاری که هزینه زیادی برای کانر دارد. حالا این سؤال به وجود می‌آید که هدف نهایی آماندا والر، چه قیمتی دارد؟

کمیک‌های سایز بزرگ:

  • Justice League
  • Justice League Dark
  • Last Lanterns
  • Tales of the Green Lantern Corps
  • Suicide Squad
  • Black Adam

مینی سری‌های ماهانه:

  • Future State: Aquaman
  • Future State: The Flash
  • Future State: Teen Titans
  • Future State: SHAZAM!
  • Future State: Swamp Thing

رویداد DC Future State از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ توسط شرکت دی سی آغاز می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده