نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰

میزان فروش نسخه دیجیتالی بازی FIFA 21 برای اولین‌بار در بریتانیا از نسخه فیزیکی عبور کرد

طبق اطلاعات منتشر شده، فروش نسخه دیجیتالی بازی FIFA 21 با رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال گذشته، برای اولین‌بار در کشور بریتانیا فروش نسخه فیزیکی را پشت سر گذاشت.

استودیوی الکترونیک آرتز طبق سنت هرساله برخلاف رقیب سنتی خود یعنی کونامی، چند روز پیش نسخه جدید شبیه‌ساز فوتبال خود را برای کاربران پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی روانه بازار کرد. اثری که باوجود بهبودهای جزیی گیم‌پلی، اما به‌نظر می‌رسد نتوانسته به‌عنوان یک نسخه انقلابی در مجموعه FIFA وارد میدان شود.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که اوایل هفته خبری ناامید کننده منتشر شد که نشان می‌داد فروش نسخه فیزیکی بازی FIFA 21 در بریتانیا حدود ۴۲ درصد نسبت به نسخه سال گذشته این سری افت داشته است. حال اما ساعاتی پیش در جدیدترین اخبار بازی گزارشی مبنی‌بر اینکه این افت نسبتا زیاد آنطور که در نگاه اول به‌چشم می‌خورد، ناامید کننده هم نیست، منتشر شد؛ چراکه باتوجه به اطلاعات منتشر شده فروش نسخه دیجیتالی بازی فیفا 21 نسبت به سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را تجربه کرده است. این موضوع برای اولین‌بار رخ می‌دهد که فروش دیجیتالی یکی از نسخه‌‌های این مجموعه روی کنسول‌ها بیشتر از حالت فیزیکی آن شده است.

این اتفاق دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ یکی از مهم‌ترین دلایل آن را می‌توان شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ماندن مردم در خانه‌‌های خود دانست. موقعیتی که باعث شده علاقه‌مندان خرید نسخه دیجیتالی را به‌عنوان گزینه کم‌خطرتر و عاقلانه‌تر انتخاب کنند. 

البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که بسیاری افزایش احتمالی آمار فروش نسخه فیزیکی بازی را پس از عرضه کنسل‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس پیش‌بینی کرده‌اند.

شما هم اگر از طرفداران همیشگی و قدیمی سری FIFA هستید، لطفا نظرات خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده