// جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۸

رابط کاربری ایکس باکس سری ایکس احتمالا با رزولوشن 4K اجرا نمی‌شود

یکی از نویسندگان سایت دیجیتال فاندری گزارش کرده که برخلاف اجرای رابط کاربری پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K، رابط کاربری کنسول ایکس باکس سری ایکس در وضوح ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد.

باتوجه‌به اینکه فاصله‌ی زیادی تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد نداریم، سونی و مایکروسافت هردو ویژگی‌های رابط کاربری (UI) کنسول‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اند. اگرچه رابط کاربری کنسول‌های جدید ایکس باکس مدتی است که برای همه به نمایش درآمده است، اما به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت جزئیاتی از آن را که تشخیص داده ممکن است طرفداران را ناراضی کند، پنهان کرده باشد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، جان لینمن از سایت دیجیتال فاندری اخیرا در توییتر اعلام کرده که رابط کاربری کنسول ایکس باکس سری ایکس، مانند ایکس باکس وان ایکس، در وضوح 1080p اجرا می‌شود. از آنجایی که مطمئن هستیم که کنسول پرچم‎دار نسل بعد ایکس باکس از نظر سخت‌افزاری کاملا از پس اجرای رابط کاربری‌اش در وضوح 4K برمی‌آید، فقدان آن می‌تواند کمی عجیب باشد.

البته می‌توان این نکته را هم درنظر گرفت که کاربران کنسول‌ها زمان زیادی در منوهای آن‌ها صرف نمی‌کنند و وضوح تصویر خود بازی‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. بااین‌حال، سوییچ کردن بین یک بازی 4K و رابط کاربری 1080p می‌تواند برای بعضی بازیکنان کمی آزاردهنده باشد. از طرفی، این مورد احتمالا خیلی مشکل حادی برای کنسول نسل بعد دیگر مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس (به‌خاطر سخت‌افزار ضعیف‌تر) به‌شمار نمی‌رود.

متن پست جان لینمن را که دیروز در توییتر منتشر کرده می‌توانید در زیر بخوانید:

بسیار خوب. مشکل اصلی من، بیش از موارد دیگر، با داشبورد کنسول جدید ایکس باکس این است که وضوح تصویر پایینی دارد. از اینکه کنسول ایکس باکس سری ایکس فقط گزینه‌ی اجرا روی 1080p را دارد بسیار ناامید شدم. این در حالی است که حتی PS4 Pro نیز در حالت Native، وضوح 4K ارائه می‌دهد. اینکه رزولوشن 1080p بخواهد برای رابط کاربری ایکس باکس سری ایکس نیز ادامه یابد برای من کاملا غیر‌قابل‌قبول است.

همچنین سونی دیروز از رابط کاربری کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد که در وضوح 4K اجرا خواهد شد. در خبر دیگری، طی یک به‌روزرسانی، چهره‌ی داشبورد (نام رابط کاربری کنسول‌های ایکس باکس) کنسول ایکس باکس وان به‌زودی دچار تغییر خواهد شد و قرار است این ظاهر جدید زمان عرضه‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، برای آن‌ها نیز حفظ شود.

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه خواهند شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا اهمیتی به 4K نبودن رابط کاربری ایکس باکس سری ایکس می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده