نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

لودینگ ۸۴: Cyberpunk 2077، نگاهی به بازی‌های ریمیک و اجزای داخلی پلی استیشن ۵

در قسمت ۸۴ از برنامه لودینگ، از تفاوت بازی‌های ریمیک و ریمستر می‌گوییم، اجزای داخلی پلی‌استیشن 5 را بررسی می‌کنیم و مروری بر پروسه ساخت بازی Cyberpunk 2077 خواهیم داشت.

بدون شک یکی از موردانتظارترین بازی‌های نه تنها امسال بلکه نسل هشتم بازی‌های ویدیویی، بازی Cyberypunk 2077 است که به زودی عرضه خواهد شد. فراز و نشیب‌های بسیار زیادی در پروسه ساخت این بازی وجود داشت. به دلیل اهمیت بازی سایبرپانک و طولانی شدن ساخت این بازی، تصمیم گرفتیم در آیتمی در لودینگ این هفته، نگاهی به پروسه ساخت این بازی فوق‌العاده مورد انتظار داشته باشیم.

از طرف دیگر، سونی در یک اقدام غافلگیرکننده،‌ هفته گذشته ویدیویی منتشر کرد که در آن ما توانستیم برای اولین بار اجزای داخلی پلی ‌استیشن ۵ را از نزدیک مشاهده کنیم. به همین دلیل،‌ در آیتم دیگری در لودینگ ۸۴، ویدیوی منتشر شده از سونی را بررسی کرده‌ایم و توضیحاتی در رابطه با قطعات و ساختار داخلی پلی ‌استیشن 5 ارائه کرده‌ایم.

اما یکی از داغ‌ترین مباحث دنیای بازی‌های ویدیویی در چند سال اخیر،‌ بحث ریمیک و ریمستر بازی‌های قدیمی بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بخش اصلی لودینگ این هفته را به این مبحث اختصاص دهیم. در رابطه با تفاوت‌های ریمستر و ریمیک گفتیم و همچنین تنی چند از بچه‌های تحریریه دلایل خوب یا بد بودن برخی از ریمیک‌های این چند سال اخیر را در قالب صداهای ارسالی برای توضیح داده‌اند. در این بخش از ریمیک‌های مافیا، رزیدنت ایول، فاینال فانتزی و زلد گفته‌ایم. اما بخش دیگری نیز در لودینگ این هفته وجود دارد. مدتی است که شاهد این هستیم که بازی‌های عموما مستقلی بدون هیچ سروصدایی منتشر می‌شوند و برای مدتی دنیای گیم را مشغول خود می‌کنند. این هفته در قالب آیتمی، نگاهی به بازی‌های ترند شده انداخته‌ایم.

مانند همیشه در دماسنج به زمین و زمان گیر داده‌ایم و همچنین در ادامه لودینگ صحبتی دوستانه با کاربران زومجی داشته‌ایم. لودینگ ۸۴ را از دست ندهید:

دانلود از آپارات | تماشا از یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده