نویسنده: میلاد فاطمی
// یکشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۹

تصاویر مقایسه اندازه کنسول‌های نسل نهم و نینتندو سوییچ، بزرگی پلی استیشن 5 را نشان می‌دهد

با اینکه هنوز کنسول‌های نسل نهم روانه بازار نشده‌اند، اما به‌تازگی تصاویری از مقایسه اندازه PS5، ایکس‌باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ، منتشر شده است.

پلی ‌استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس کنسول‌های دو شرکت سونی و مایکروسافت به‌حساب می‌آیند که قرار است نسل نهم کنسول‌های خانگی را برای ما تعریف کنند.

مسئله طراحی همواره یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار برای موفقیت یا شکست یک دستگاه تلقی می‌شود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که طراحی و اندازه دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس با تحولات زیادی همراه بوده و دو غول صنعت بازی‌های ویدیویی با طراحی‌های خود دو مسیر متفاوت را طی کرده‌اند. سونی با پلی‌استیشن 5 سعی کرده یک طراحی مدرن را در نسل نهم ارایه دهد؛ از آن طرف اما ردموندی‌ها بیشتر روی یک طراحی ساده‌‌تر تمرکز داشته‌اند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، یک طراح در حساب رسمی توییتر خود با انتشار تصاویری از زوایای مختلف به مقایسه اندازه کنسول‌های نسل نهم، نینتندو سوییچ، پلی ‌استیشن 4 و یک  تلویزیون سی اینچی پرداخته است. با نگاهی به تصاویر منتشر شده متوجه اندازه بسیار بزرگ PS5 می‌شویم؛ چراکه ارتفاع این کنسول با تلویزیون تقریبا برابری می‌کند.

درحالیکه هنوز هیچ یک از کنسول‌های نسل آینده عرضه نشده‌، اما همگی اطلاع داریم که پلی‌استیشن 5 بزرگ‌ترین کنسول تاریخ این صنعت لقب خواهد گرفت؛ دستگاهی که به استناد صحبت‌های معاون طراحی پلی‌استیشن، به‌دلیل استفاده از یک سیستم خنک‌کننده بسیار قوی که به فضای نسبتا زیادی نیاز داشت، اندازه کنسول بزرگ است.

با تمام این اوصاف بسیاری، از طراحی کنسول‌های نسل نهم مخصوصا پلی‌استیشن 5 هیجان‌زده هستند و بسیاری نیز نظری مخالف داشته و طراحی آن را شایسته نسل نهم کنسول‌های خانگی نمی‌دانند. شما جزو کدام دسته هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده