نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

لودینگ ۷۹: کسلوینیا، دراکولا و نگاهی به سبک مترویدوینیا

در لودینگ این هفته پا به دنیا خون‌آشام‌ها می‌گذاریم. از داستان مجموعه کسلوینیا می‌گوییم و پنج بازی برتر با محوریت دراکولا را فهرست می‌کنیم.

مجموعه Castlevania به اعتقاد بسیاری یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است. تاثیری که این مجموعه روی بازی‌های بعد از خود گذاشته است، تاثیری غیرقابل انکار است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که لودینگ ۷۹ را به مجموعه کسلوینیا اختصاص دهیم و در یک پرونده مفصل، به روایت داستان این مجموعه قدیمی و جذاب پرداخته‌ایم.

یکی از تاثیرات بزرگ مجموعه کسلوینیا، خلق ژانر جدیدی در بازی‌های ویدیویی بود. ژانری که از ترکیب المان‌های بازی Symphony of the Night (یکی از بازی‌های مجموعه کسلوینیا که توسط ایگاراشی ساخته شده بود) و بازی‌های متروید خلق شده و تا همین امروز در زمره ژانرهای محبوب میان گیمرها است. به دلیل اهمیت این ژانر و به دلیل تاریخچه جالب آن، در یک آیتم ویژه دیگر به ریشه‌های این سبک پرداخته‌ایم و بررسی کرده‌ایم تا ببینیم سبک Metroidvania چگونه به وجود آمده است.

در بخش تاپ فایو لودینگ این هفته به خون‌آشام‌ها سر زده‌ایم و پنج بازی برتر با محوریت دراکولا را فهرست کرده‌ایم. اما این هفته بعد از چند هفته غیبت، بخش تازه‌ها بازگشته تا با میثم همراه شویم و با بازی‌هایی که قرار است طی ۷ روز آینده منتشر شوند، آشنا شویم. در دماسنج این هفته هم باز هم به یوبی‌سافت گیر داده‌ایم و از پرفروش‌ترین بازی‌های بریتانیا گفته‌ایم. با لودینگ ۷۹ همراه زومجی باشید:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده