نویسنده: نیما احمدی
// پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

استودیو ولو اطلاعات بیشتری از توسعه بازی Half-Life: Alyx منتشر کرد

به‌تازگی تیم توسعه‌دهنده استودیو ولو، در پاسخ به سوالات طرفداران سری Half Life، اطلاعات جدیدی از بازی Half-Life: Alyx را منتشر کردند.

استودیو ولو (Valve) در قالب پرسش و پاسخ در صفحه رددیت بازی Half Life، به سوالات کاربران درباره بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx پاسخ داد. چند نفر از طراح‌ها، برنامه‌نویس‌ها، انیماتورها، طراح‌های صدا و هنرمندان استودیو ولو در این پرسش و پاسخ حضور داشتند و به سوال‌های کاربران پاسخ می‌دادند. این موضوع به‌نحوی با سکوت این استودیو درباره عرضه بازی‌های جدیدش در تضاد است، ولی اطلاعات جدیدی از توسعه این بازی و چالش‌های مسیر تولید آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

توسعه‌دهنده‌های این استودیو اعلام کردند که تقریباً ۸۰ نفر از توسعه‌دهندگان استودیو ولو در قالب یک تیم روی بازی Half-Life: Alyx کار می‌کنند. این تعداد افراد تا‌کنون بزرگترین تیم مستقل استودیو ولو را تشکیل داده است. انتظار می‌رود که این بازی در ماه مارس (اواخر اسفند یا اوایل فروردین) عرضه شود.

بیشتر روند توسعه بازی تکمیل شده و اکنون تیم توسعه‌دهنده در حال رفع نواقص و مشکلات فنی بازی است. توسعه‌دهنده‌ها حتی مسئله Valve Time را نیز تأیید کرده‌اند، در حقیقت استودیو ولو قبل‌از معرفی بازی‌های جدید خود، به‌صورت مداوم زمان انتشار آن‌ها را به‌تأخیر می‌اندازد.

توسعه‌دهندگان همچنین مشخص کردند که بازی Half-Life: Alyx از نظر محتوا قابل‌مقایسه با بازی Half-Life 2 است. این بازی از نظر مقدار زمانی نیز شباهت زیادی به قسمت قبلی دارد. همچنین به‌نظر می‌رسد که بازی Half-Life: Alyx از عناصر ترسناک مجموعه هاف لایف دور نشده است و بازیکنان باید در این بازی نیز منتظر هدکرب‌ها (Headcrab) باشند و این‌بار در پلتفرم واقعیت مجازی با آن‌ها روبه‌رو شوند.

تریستان ریدفورد، یکی‌از توسعه‌دهندگان بازی Half-Life ALyx نوشت:

اگر من این بازی را تجربه کنم و در محلی باشم که می‌دانم یکی‌از آن موجودات فضایی در اطراف من حضور دارند، قطعاً هدست برمی‌دارم، آن را جلوی صورتم نگه‌می‌دارم و سعی می‌کنم با صفحه نمایش دوم جهت‌یابی کنم تا ترس پیدا کردن هدکرب‌ها را کمتر کنم. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که تنها من در تیم توسعه‌دهنده نمی‌توانم حضور این موجودات را تحمل کنم، ما قسمت‌های ترسناک را به‌نحوی طراحی می‌کنیم تا دسترسی به آن‌ها درون بازی راحت‌تر باشد.

گرچه، بازیکنان می‌توانند برای مقابله با این هدکرب‌ها در طول بازی، سطلی را برداشته و وقتی هدکرب‌ها در حال حرکت هستند، روی یکی از آن‌ها قرار دهند. همچنین برای راحتی در بازی، بازیکنان می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند حالت چپ‌دست و توانایی نشستن در بازی استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان همچنین درباره پروتاگونیست‌های بازی‌های بعدی خود و عدم وجود برنامه برای انتشار کیت توسعه نرم‌افزاری موتور گرافیکی Source 2 صحبت کردند. استودیو ولو اخیراً تمام بازی‌های قبلی مجموعه Half Life را تا زمان انتشار بازی Half-Life: Alyx در فروشگاه استیم رایگان کرده است.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده