نویسنده: نیما احمدی
// چهار شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶

تمام بازی های سری Half-Life را می توانید از طریق استیم رایگان دریافت کنید

به‌دنبال عرضه بازی Half-Life Alyx، استودیو ولو تصمیم گرفت تا تمام بازی‌های قبلی این سری محبوب را برای بازیکنان رایگان کند.

از آن‌جایی که قسمت بعدی سری شوتر اول‌شخص استودیو ولو (Valve) با نام Half Life: Alyx تقریباً یک‌دهه بعد از بازی Half Life 2: Episode 2 منتشر می‌شود، بسیاری از افراد نیاز دارند تا دوباره داستان این مجموعه را تجربه و یادآوری کنند. خوشبختانه استودیو ولو به‌همین دلیل تمام بازی‌های قبلی این سری را در فروشگاه استیم برای مدت محدودی رایگان کرده است.

با این‌که بازی Half Life Alyx قبل‌از اتفاقات بازی Half-Life 2 جریان دارد، ولی طبق اطلاعاتی که ولو در صفحه استیم به‌اشتراک گذاشته است، بسیاری از شخصیت‌ها و عناصر داستان این بازی با قسمت‌های قبلی این سری اشتراک دارند. ولو درباره این بازی گفت:

تیم سازنده بازی Half Life: Alyx اعتقاد دارد که بهترین روش برای لذت بردن از بازی جدید، تجربه قسمت‌های قبلی است، به‌خصوص بازی Half-Life 2 و قسمت‌های بعدی آن، پس ما سعی داریم که این کار را برای شما ساده کنیم.

در حال‌حاضر کاربران استیم می‌توانند بازی‌های Half Life 2: Episode 1 ،Half Life 2 ،Half Life و Half Life 2: Episode 2 را تا زمان انتشار بازی Half-Life Alyx در ماه مارس (اواخر اسفند یا اوایل فروردین) به‌صورت رایگان تجربه کنند. ولو همچنین بسته‌های الحاقی بازی Half-Life را با نام‌های Opposing Force و Blue Shift (که توسط استودیو گیرباکس خلق شده‌اند) را نیز در اختیار بازیکنان قرار داده است. به‌علاوه بسته الحاقی Team Fortress Classic نیز برای طرفداران بخش چندنفره رایگان شده است.

متاسفانه ولو در این جریان، بازی‌های Portal و Portal 2 را رایگان نکرده است. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه بازی Half-Life Alyx اعلام نشده، البته زمان زیادی تا ماه مارس باقی نمانده است. با این‌حال بازیکنانی که تمایل دارند تا دوباره داستان‌های بازی Half-Life را تجربه کنند و شهر City 17 را بازدید کنند یا حتی کسانی که برای اولین‌بار به‌دنبال شروع ماجراهای گوردون فریمن هستند، می‌خواهند که این بازی در سریع‌ترین زمان ممکن عرضه شود.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده