نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

بازیگرانی که می توانند نقش وزمیر را در سریال The Witcher بازی کنند

در این مقاله قرار است ۶ بازیگری را معرفی کنیم که می‌توانند نقش وزمیر را در سریال The Witcher بازی کنند. با زومجی و ادامه مقاله همراه باشید.

سرانجام اواخر ماه آذر بود که فصل اول سریال The Witcher (ویچر) شبکه نت فلیکس منتشر شد و با اینکه نقدهای مثبت و منفی زیادی دریافت کرد، اما خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های این سرویس استریم تبدیل شد. پیش از انتشار این سریال فانتزی، شبکه نتفلیکس از تمدید سریال ویچر برای فصل دوم خبر داد که در واقع نشان می‌دهد که آن‌ها از عملکرد سریال به خوبی آگاهی داشتند و حال قرار است به‌زودی مراحل فیلمبرداری و تولید فصل دوم سریال The Witcher آغاز شود که انتظار می‌رود بسیاری از مشکلات فصل اول را حل کند و همچنین شاهد ماجراجویی جدید گرالت، ینیفر و سیری باشیم. اما یکی از شخصیت‌هایی که در فصل اول حضور نداشت و در واقع ما تنها صدای آن را شنیدیم، شخصیت وزمیر بود که هنوز بازیگری برای این همراه همیشه وفادار گرالت از ریویا استخدام نشده و در حال حاضر نمی‌دانیم که چه شخصی قرار است نقش این شخصیت را در فصل دوم بازی کند.

از آنجایی که شخصیت وزمیر قرار است حضور مهم و پر رنگی را در فصل دوم سریال The Witcher ایفا کند، تصمیم گرفتیم تا ۶ گزینه منتخب از نگاه زومجی را انتخاب و معرفی کنیم و همچنین یک گزینه بامزه را نیز در کنار آن بهش بپردازیم. همچنین این نکته را باید اشاره کنیم که تئو جیمز، بازیگر مجموعه فیلم Divergent، صداپیشگی شخصیت وزمیر جوان در لحظات پایانی فصل اول سریال ویچر را بر عهده داشته که بعید است نقش این شخصیت را در فصل دوم نیز بازی کند و این بازیگر ۳۵ ساله در واقع حضور افتخاری در فصل اول سریال The Witcher داشته است. همچنین این نکته قابل ذکر است که این تنها یک مقاله براساس نظر زومجی است و ممکن است در نهایت شخص دیگری که در این فهرست حضور ندارد، بازیگر نقش وزیمر شود. در ادامه مقاله با زومجی همراه باشید.

گراهام مک تاویش

گراهام مک تاویش

مک‌تاویش پیش از این در انیمیشن Castlevania و سریال Lucifer با نتفلیکس همکاری کرده است

 گراهام مک‌تاویش که بیشتر برای بازی در نقش سینت او کیلرز در سریال Preacher، نقش دوالین در سه‌گانه فیلم The Hobbit، نقش دوگُول مک‌کنزی در سریال Outlander و صداپیشگی شخصیت دراکولا در سریال Castlevania، شناخته می‌شود، بازیگری بسیار با تجربه با چهره‌ای جدی و صدایی خشن و قوی است که گزینه خیلی خوبی می‌تواند برای نقش وزمیر باشد. ویژگی‌های شخصیتی و ظاهری مک‌تاویش باعث می‌شود تا شاهد شخصیتی باشیم که بتواند گرالت را به چالش بکشد و همچنین قدرت صدایی او می‌تواند به بهتر به تصویر کشیده شدن وزمیر نیز کمک کند. در کنار این موارد مک‌تاویش رابطه خوبی نیز ظاهرا با شبکه Netflix دارد و علاوه‌بر حضور در انیمیشن Castlevania، شاهد حضور وی در فصل چهارم سریال Lucifer نیز بودیم که می‌تواند باعث حضور این بازیگر ۵۹ ساله در سریال دیگر این سرویس استریم محبوب نیز شود. در هر حال مک‌تاویش سابقه بازی در آثار فانتزی مثل پریچر و هابیت را در کارنامه خود دارد و از آنجایی که نقش‌های او طیف گسترده‌ای از نقش‌های منفی و مثبت بوده، می‌توان گفت او می‌تواند یک شخصیت جدی و پخته و حتی سخت‌گیر از وزمیر را به نمایش بگذارد. همچنین مک‌تاویش در دنیای بازی نیز حضور داشته و پیش از این شاهد حضور به‌عنوان صداپیشه در آثاری چون بازی Assassin's Creed III، بازی The Order: 1886 و بازی Uncharted 4: A Thief's End بوده‌ایم. 

Game of Thrones

شان بین

شان بین به بازی در نقش‌ شخصیت‌هایی که سرنوشت تلخی دارند، مشهور شده است 

شان بین از آن دسته بازیگرانی است که در آثار فانتزی متعددی حضور داشته، اما شخصیت‌های او همواره بدشانس بوده و باعث مرگ آن‌ها بودیم و همین موضوع باعث شده تا این بازیگر با تجربه و محبوب برای بازی در چنین نقش‌هایی شهرت پیدا کند. بین سابقه بازی در نقش برومیر در فیلم The Lord of the Rings و ند استارک در سریال Game of Thrones را در کارنامه خود دارد که قطعا گزینه بسیار مناسبی برای شخصیت وزمیر می‌تواند باشد که حداقل بین می‌تواند در جدیدترین تجربه خود در یک اثر فانتزی امیدوار باشد که شخصیتش سرنوشت بسیار بهتری در مقایسه با دنیای سرزمین میانه و وستروس در پایان پیدا کند. بین که تجربه خیلی خوبی در بازی در آثار تلویزیونی و حتی تاریخی دارد، می‌تواند شانس دوباره‌اش را در یک اثر فانتزی و اینبار در سریال ویچر امتحان کند که بدون شک استایل شخصیتی او برای نقش وزمیر می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد و بدون شک تجربیات او طی این سال‌ها نکته‌ای است که نمی‌توان از آن گذشت. اگرچه بین می‌تواند گزینه بسیار ایده‌آلی برای نقش وزمیر باشد، اما او اخیرا برای بازی در فصل دوم سریال Snowpiercer قرارداد همکاری امضا کرده و همین موضوع شاید باعث شود تا شانس حضور بین در فصل دوم سریال The Witcher بسیار کمرنگ شود. 

 سریال Watchmen

جرمی آیرونز

جرمی آیرونز پیش از این نقش رودریگو بورجیا را در سریال The Borgias بازی کرده بود

جرمی آیرونز، بازیگر بریتانیایی برنده جایزه اسکار برای فیلم Reversal of Fortune که اخیرا برای بازی در نقش ادرین الکساندر وایت (آزیمندیس) در سریال Watchmen بسیار خوش درخشیده، می‌تواند شانس خود را در یک مجموعه تلویزیونی بزرگ دیگر تجربه کند. آیرونز با تلویزیون و بازی در سریال‌هایی با استایل نزدیک به ویچر غریبه نیست و پیش از این نقش رودریگو بورجیا را در سریال The Borgias نیز بازی کرده بود. آیرونز طی این سال‌ها نقش آلفرد پنی‌ورث را هم در دنیای سینمایی DC بازی کرده و این بازیگر ۷۱ ساله شاید کمی سنش برای بازی در نقش وزمیر بالا به نظر برسد، اما بدون شک نمی‌توان از چنین اندوخته و تجربه‌ای قطعا به این راحتی گذشت. از آنجایی که واچمن ظاهرا قرار نیست برای فصل دوم بازگردد و در حال حاضر آیرونز در اثر بزرگ یا بلاک‌باستری یا حتی سریال دیگری حضور ندارد، بنابراین بازیگر همیشه در دسترسی در حال حاضر برای سریال ویچر می‌تواند باشد که نوع صحبت و بازی او به شخصیتی مثل وزمیر نیز می‌تواند بی‌شباهت نیز نباشد. در هر حال آیرونز قبلا در دنیای سینمایی DC با هنری کویل مواجه شده و بنابراین آشنایی خوبی نیز با این بازیگر بریتانیایی از قبل نیز دارد و همین موضوع می‌تواند به بهبود روابط بین این دو شخصیت در طول سریال نیز بسیار کمک کند که اینبار به‌جای آلفرد و سوپرمن شاید بتوانند در نقش گرالت و وزمیر هم‌بازی شوند.

The Lord of the Rings

ویگو مورتنسن

ویگو مورتنسن تا به امروز نامزد دریافت ۳ جایزه اسکار شده است

ویگو مورتنسن با اینکه بیشتر برای بازی در نقش آراگورن در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها شناخته می‌شود، اما شاهد حضور وی در فیلم بلاک باستری دیگری نبودیم و در مقابل نقش آفرینی‌های ماندگاری از او از جمله نقش نیکلای در فیلم Eastern Promises، نقش مرد در فیلم The Road، بن کش در فیلم Captain Fantastic و تونی لیپ در فیلم Green Book شاهد بودیم. مورتنسن که ۳ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده، در اوج تجربه است و بسیاری از علاقه‌مندان دوست دارند تا او را بار دیگر در یک مجموعه بزرگ دیگر ببینند و چه مکانی می‌تواند بهتر از سریال ویچر باشد؟ شخصیت آرامش بخش، متقاعد کننده و متفکر مورتنسن و سبک شوخی کردن مختص به خودش، می‌تواند او را به یک گزینه جدی و ایده‌آل برای نقش وزمیر تبدیل کند. مورتنسن اخیرا با کارگردانی فیلم Falling، برای اولین‌بار یک فیلم را کارگردانی کرده و در حال حاضر او در پروژه دیگری نیز حضور ندارد و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا این بازیگر دانمارکی به بازیگری قابل دسترس برای تیم سریال ویچر تبدیل شود. همچنین مورتنسن هرگز تجربه جدی و مهمی در تلویزیون نداشته و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا او بخواهد تجربه جدید و متفاوتی را نیز در تلویزیون داشته باشد. در هر حال باید دید مورتنسن آیا علاقه دارد تا پس از نزدیک به دو دهه بار دیگر در یک اثر فانتزی و بلاک‌باستری حضور پیدا کند یا در نهایت ترجیح می‌دهد به بازی در نقش‌هایی که از پس از ارباب حلقه‌ها بازی کرده، ادامه دهد. 

Mads Mikkelsen

مدس میکلسن

مدس میکلسن گزینه اول طرفداران برای بازی در نقش گرالت بود

بر کسی پوشیده نیست که مدس میکلسن محبوب‌ترین گزینه بازی در نقش گرالت از ریویا بوده، اما در نهایت این هنری کویل بود که برای بازی در این نقش انتخاب شد. انتخاب کویل شاید جنجال زیادی در ابتدا ایجاد کرد و طرفداران به دو دسته مخالف و موافق تقسیم شدند، اما با انتشار اولین تصاویر رسمی و تریلرهای سریال و در ادامه انتشار خود سریال The Witcher، حال بسیاری اعتقاد دارند که شاید از ابتدا هم شخصی بهتر از کویل نمی‌توانست نقش گرالت را بازی کند. بااین حال، هنوز طرفداران میکلسن دوست دارند که شاهد حضور این بازیگر دانمارکی در سریال ویچر باشند که خب اگر بخواهیم کمی صادق باشیم، ظاهر او در فیلم Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas بی‌شباهت به شخصیت وزمیر نیست. میکلسن با اینکه نقش شخصیتی مثل هانیبال را بازی کرده و شاید کمی سخت باشد او را در نقش مثبتی ببینیم، اما در هر حال او هم مانند مورتنسن ظاهری آرامش‌بخش و متفکری دارد که به خصوصیات شخصیت وزمیر نیز نزدیک است؛ البته شاید این ویژگی مردم دانمارک هم باشد! میکلسن با دنیای تلویزیون هم غریبه نیست و پیش از این شاهد بازی در نقش هانبیال در سریال Hannibal بازی کرده بود که نقش‌آفرینی او با تحسین بسیاری نیز مواجه شد. نکته جالب دیگر این است که لارس میکلس، برادر مدس نیز در سریال حضور داشته و شاید او حتی باعث شود تا برادرش نیز به دنیای فانتزی ویچر راه پیدا کند و در نهایت نقش وزمیر را به‌دست بیاورد. 

مارک همیل در سریال Knightfall

مارک همیل

مارک همیل محبوب‌ترین گزینه طرفداران برای بازی در نقش وزمیر است

و اما می‌رسیم به گزینه‌ای که در واقع محبوب‌ترین گزینه بین طرفداران یعنی مارک همیل. همیل که بیشتر برای بازی در نقش لوک اسکای‌واکر در دنیای جنگ ستارگان و صداپیشگی شخصیت جوکر در انیمیشن‌ها و بازی‌های بتمن شناخته می‌شود، بیش از هر گزینه دیگری مورد توجه طرفداران است و حتی شاهد طراحی فن آرت‌های متعددی از شخصیت وزمیر با ظاهر همیل بودیم. حتی این موضوع باعث واکنش همیل نیز شده بود و او حتی ابراز علاقه کرده تا نقش وزمیر را در سریال ویچر بازی کند. اگرچه این موضوع برای پیش از ساخت فصل اول بود، اما هنوز طرفداران امید دارند تا شاهد حضور این بازیگر ۶۸ ساله در سریال باشیم که ظاهرا حتی خود سازنده‌های نیز علاقه‌مند به همکاری با همیل هستند. بااین حال، شرایط ساخت یک سریال به‌خصوص سریال The Witcher می‌تواند باعث شود تا در نهایت شاهد چنین موضوعی نباشیم، اما همیل اخیرا در سریال Knightfall نیز نقش‌آفرینی کرده که شباهت ظاهری شخصیت همیل در سریال باعث شد تا بار دیگر تنور درخواست‌ها برای حضور همیل در نقش وزمیر داغ‌تر شود. با توجه به اینکه همیل این روزها بیشتر به‌عنوان صداپیشه در آثار مختلف حضور پیدا می‌کند، احتمالا مشکلی برای حضور در سریال ویچر نخواهد داشت و همین نکته می‌تواند باعث شود که حضور تمام وقتی را در سریال ویچر پیدا کند، اما بدون شک مساله سن شاید به‌عنوان یک مانع بزرگ در سر راه حضور همیل دیده شود. بااین حال، پس از نقش‌آفرینی‌های خاطره‌انگیز، بدون شک حضور همیل در نقش وزمیر می‌تواند هر طرفدارای را به هیجان بیاورد.

دنی دویتو

دنی دویتو

۶ گزینه در طول مقاله برای بازی در نقش وزمیر معرفی کردیم، اما مدتی پیش یک تصویر هنری بامزه منتشر شد که در آن دنی دویتو را در نقش وزمیر به تصویر کشیده شده بود. این تصویر بامزه یک نمای جالب و متفاوت از این شخصیت را به نمایش گذاشت که باعث شد تا گزینه نهایی ما باشد! صد البته وزمیر با موهای ریخته و عینک نمی‌تواند خیلی به کمک گرالت بیاید، اما دویتو قبلا نقش پنگوئن را به بهترین شکل ممکن در فیلم Batman Returns بازی کرده بود و تنها نقش‌های ماندگار او خلاصه به نقش‌های کمدی‌اش نیست و او نقش‌های جدی نیز بازی کرده که برای آن نیز شهرت زیادی پیدا کرده بود. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده