نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

شایعه: پایین بودن قدرت کنسول های فعلی دلیل تاخیر بازی Cyberpunk 2077 بوده است

شایعه‌ای منتشر شده که کنسول‌های نسل جاری قابلیت اجرای بهینه Cyberpunk 2077 را ندارند و همین موضوع باعث تاخیر در عرضه بازی شده است.

استودیوی لهستانی CD Projekt Red که ساخت بازی بزرگی چون The Witcher 3 را در کارنامه خود دارد، مدتی است که در حال تولید یکی از موردانتظارترین بازی‌های نسل هشتم است. بازی نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 با دنیای وسیع و جذاب خود و باتوجه به‌ تریلرهای تحسین برانگیزی که در مراسم‌های مختلف به نمایش گذاشته شد، نوید یک اثر موفق و جذاب را می‌دهد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که بازی سایبرپانک 2077 در ابتدا قرار بود فروردین ۹۹ به‌صورت رسمی برای کنسول‌های نسل هشتمی و پی سی عرضه شود، اما چند روز پیش تیم سازنده از تاخیر پنج ماهه در عرضه بازی خبر داد.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، براساس شایعات و ادعای یک فرد لهستانی به‌نام بوریس نیسپیلاک، به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این اتفاق کنسول‌های نسل هشتم است که توانایی اجرای بهینه بازی را ندارند. 

در مصاحبه‌ای که با نیسپیلاک انجام شده، وی ادعا کرده است که کنسول ایکس باکس وان قدرت کافی برای پردازش و اجرای بازی سایبرپانک 2077 را ندارد و عملکرد کنسول برای اجرای این بازی برای تیم سازنده راضی‌کننده نبوده است. وی همچنین در انتها مدعی شد اگر این مشکل روی ایکس‌باکس تا انتهای ژانویه ۲۰۲۰ حل نشود امکان دارد که دوباره با تاخیر مواجه شود.

این موضوع همینطور گریبانگیر بازی ویچر 3 نیز شده بود؛ طوری‌که در انتهای فرآیند ساخت بازی شاهد کاهش گرافیک بازی بودیم. گویا قدرت کنسول‌ها همواره یکی از مشکلات اصلی استودیوی سی‌دی پراجکت رد بوده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، این منبع تایید می‌کند که در صورتی که تا اوایل ماه جاری تیم سازنده راه‌حلی برای این مشکل پیدا می‌کرد، بازی بدون هیچ تاخیری روانه بازار می‌شد. حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای باقیمانده استودیوی سی‌دی پراجکت رد می‌تواند این مشکل را حل کند یا خیر؟ لطفا نظرات خود در این خصوص را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع altchar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده