نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

تصاویر جدیدی از نمونه اولیه Xbox Series X و پورت‌های تعبیه شده در آن منتشر شد

پس از رونمایی کامل از ظاهر کنسول نسل بعدی مایکروسافت، حال دو تصویر از نمونه اولیه Xbox Series X و محل پورت‌های تعبیه شده در آن منتشر شده است.

در جریان رویداد The Game Awards 2019 بود که فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس، بالاخره از کنسول نسل بعدی مایکروسافت تحت عنوان Xbox Series X پرده‌برداری کرد که ظاهر این کنسول به دلیل نامتعارف بودن آن، با انبوهی از نظرات ضدونقیضی نیز همراه شد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، خبر دارید که این حرف‌ و حدیث‌ها تا جایی ادامه داشت که اسپنسر نیز مجبور شد درمورد آن توضیحاتی ارایه دهد.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، پس از گذشت بیش از یک ماه از زمان رونمایی از کنسول ایکس باکس سری ایکس، دو تصویر تازه از نمونه اولیه آن توسط شخصی در وب‌سایت NeoGAF فاش شده است که محل و تعداد پورت‌های تعبیه شده در این دستگاه را نشان می‌دهد.

Xbox Series X

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ایکس‌باکس سری ایکس دارای یک عدد پورت HDMI، پورت اترنت، دو عدد پورت USB، پورت صدای S/PDIF (رابط سخت‌افزاری برای انتقال صدا به‌صورت دیجیتال) و همچنین پورتی که به احتمال زیاد به کیت توسعه کنسول ارتباط دارد، است. اگر دقت کرده باشید، حفره‌ای نیز به‌نام K در پشت دستگاه دیده می‌شود که به مسائل امنیتی و جلوگیری از سرقت کنسول مربوط است.

نکته مهم و قابل توجه این است که همان‌طور که اشاره شد، تصاویر منتشر شده به نمونه اولیه کنسول اختصاص دارد و احتمال اینکه در نسخه نهایی محل قرارگیری و تعداد پورت‌ها تغییر کند، زیاد است.

Xbox Series X

از پشت کنسول که بگذریم، بخش جلویی دستگاه تنها به یک پورت USB مزین شده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت تعداد پورت‌های کنسول نسل نهم خود را کم و زیاد می‌کند یا با محصولی با همین چینش و تعداد پورت‌ها مواجه خواهیم شد.

به‌نظر شما تعداد پورت‌ها، نوع و همچنین نحوه چینش آنها مناسب طراحی شده است یا خیر؟ و آیا پورتی است که جای خالی آن احساس شود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده