نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴

فیل اسپنسر: کنسول Xbox Series X به‌صورت افقی نیز قابل استفاده است

با رونمایی از ظاهر کنسول Xbox Series X در رویداد The Game Awards، حرف و حدیث‌های زیادی درمورد آن شنیده می‌شود. به‌همین دلیل فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، در مصاحبه اخیر خود توضیحات جالبی ارائه داده است.

با نزدیک شدن به پایان عمر نسل هشتم و همچنین معرفی مشخصات کنسول‌های آینده از طرف سونی و مایکروسافت، بسیاری منتظر رونمایی از ظاهر سخت‌افزاری هستند که قرار است سالیان سال آنها را در لحظات مختلفی همراهی کند. مراسم The Game Awards امسال که دیروز برگزار شد، علاوه‌بر اینکه برندگان در هر حوزه را به مخاطبان معرفی کرد، میزبان کنسول جدید مایکروسافت که تا پیش از این با اسم رمز پروژه اسکارلت می‌شناختیم نیز بود. درست از زمانی که فیل اسپنسر روی صحنه حاضر شد و با نمایش تریلری از قدرت و همچنین ظاهر نهایی ایکس باکس آینده که نام رسمی آن نیز Xbox Series X است، رونمایی کرد کاربران بحث‌های زیادی را مطرح کرده‌اند.

بسیاری معتقد هستند که شمایل این کنسول ساده و شیک است و بسیاری نیز طراحی آن را به تمسخر گرفتند. یکی از سوالاتی که گیمرها مطرح می‌کنند این است که Xbox Series X همانند کنسول‌های گذشته می‌تواند هم به‌صورت افقی و هم در حالت عمودی قرار گیرد یا خیر.

حال در جدیدترین اخبار کنسول های بازی، فیل اسپنسر در همین زمینه مصاحبه‌ای انجام داده و از این بابت خیال طرفداران خود را راحت کرده است:

پیش از هرچیز تاکید می‌کنم که Xbox Series X مثل ایکس باکس وان قادر است هم به‌صورت افقی و هم عمودی مورد استفاده قرار گیرد. اعتقاد ما این است که نباید جهت قرارگیری کنسول را به مخاطبان خود تحمیل کنیم؛ چراکه این قضیه به خود آنها مربوط است. این مسئله بسیار مهم است که به کاربر حق انتخاب بدهیم که باتوجه به فضا و نیازهای خود نحوه قرار گرفتن کنسول را انتخاب کند.

در ادامه مصاحبه زمانی که از اسپنسر درمورد حسی که موقع مشاهده Xbox Series X برای اولین بار به او منتقل شده بود، سوال پرسیده شد او اعتراف کرد که از اینکه کنسول تا این حد طراحی کوچکی دارد بسیار شگفت زده شده بود. چراکه او اعتقاد دارد کنسول باید طوری طراحی شود که در پس زمینه محلی که قرار می‌گیرد محو و نامرئی باشد.

در حال حاضر Xbox Series X را روی قفسه به‌صورت افقی در خانه گذاشتم. کنسول کاملا بی‌سروصدا است. تمام این موارد دقیقا آن چیزی بود که من می‌خواستم. ظاهر آن طوری طراحی شده که قدرت آن را به مخاطب خود و افرادی که آن را تماشا می‌کنند، منتقل می‌کند.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت از تصمیم‌ها و سیاست‌های اشتباهی که برای نسل هشتم اتخاذ کرده، درس گرفته است؛ چراکه به‌نظر می‌رسد قرار است بازی‌های انحصاری زیاد و باکیفیتی برای Xbox Series X در دسترس کاربران قرار گیرد. در همین راستا یکی از شگفتی‌هایی که اسپنسر برای حاضرین در مراسم تدارک دیده بود، معرفی دنباله بازی Hellblade تحت عنوان Hellblade II: Senua’s Saga بود؛ اثری که استودیوی نینجا تئوری وظیفه ساخت آن را برعهده دارد و طبق پیش‌بینی‌ها قرار است به‌صورت انحصاری برای Xbox Series X عرضه شود.

اگر شما هم از طرفداران قدیمی برند مایکروسافت و کنسول ایکس باکس هستید، لطفا نظرات خود را درمورد نسل بعدی کنسول‌ها و همچنین ظاهر Xbox Series X با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده