// یکشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵

کنترلر پلی استیشن 5 احتمالا با کنسول پلی استیشن 4 سازگار خواهد بود

شعبه فرانسه پلی استیشن، به‌تازگی تصویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد کنترلر پلی استیشن 5 با کنسول پلی استیشن 4 سازگار خواهد بود.

درحال حاضر آن‌چنان اطلاعات زیادی از کنسول پلی استیشن 5 در دسترس نیست، اما سونی کم و بیش اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران قرار داده است. بعضی از این موارد به کنترلر PS5 مربوط می‌شود که احتمالا دوال شاک 5 نام دارد. برای مثال عملکرد هپتیک (Haptic) یا همان تکنولوژی بازخورد لمسی از ویژگی‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا به‌واسطه‌ی میزان فشاری که روی تریگرها اعمال می‌کنید، عملکرد متفاوتی را در بازی مشاهده کنید. باید منتظر بمانیم و ببینیم که سونی و بازیسازان به چه صورتی از این ویژگی‌ها در بازی‌های خود استفاده می‌کنند.

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌ های بازی، شعبه فرانسه و بریتانیا تصاویری را از مقایسه پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو منتشر کرده‌اند. نکته‌ی جالب این مقایسه در بخش کنترلرها است که در شعبه فرانسه نوشته شده است که کنترلر پلی‌استیشن 5، با کنسول نسل هشتمی سونی هم سازگار است. این در حالی است که این مورد در تصویر مقایسه منتشر شده از سوی شعبه بریتانیا، وجود ندارد. نکته‌ی جالب‌تر هم این است که مدتی پس از منتشر شدن این تصویر، عکس منتشر شده در شعبه فرانسه اصلاح شد و مواردی که به کنسول نسل بعدی سونی اشاره داشت، حذف شدند. 

ps5

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا کنسولی پلی‌استیشن 5 در ماه فوریه به‌صورت کامل معرفی می‌شود یا خیر. از دیگر اخبار حول کنترلر پلی‌استیشن 5 هم می‌توان به انتشار تصاویر جدید این کنترلر اشاره کرد که ظاهرا مربوط به کیت توسعه‌دهنده کنسول در شرکت یوبی‌سافت می‌شود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده