نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

مدت زمان فیلم The French Dispatch وس اندرسون مشخص شد

درحالی‌که شایعات خبر از فیلمی ۴ ساعته می‌دادند، در خبری جدید اعلام شد مدت زمان فیلم The French Dispatch بسیار کوتاه‌تر از آنچه پیش‌تر اعلام شد خواهد بود.

روز چهارشنبه اخباری در توییتر منتشر شد مبنی براینکه فیلم The French Dispatch (گزارش فرانسوی) وس اندرسون، یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های سینما خواهد بود و احتمال اکران دو قسمتی آن نیز به‌علت مدت زمان طولانی فیلم وجود دارد که حال در خبری جدید این موضوع تکذیب شده است و خبری از ۴ ساعت نخواهد بود. فیلم جدید وس اندرسون پروژه‌ای لایو اکشن است که اتفاقات آن در کشور فرانسه روایت خواهد شد و مراحل فیلمبرداری آن از سال گذشته آغاز شده بود.

در توییتر خبری با مضمون ۴ ساعتی بودن فیلم جدید وس اندرسون ریتوییت می‌شد و حتی صفحهٔ رسمی سایت IMDb نیز این موضوع را تأیید کرده بود که فیلم «گزارش فرانسوی» حدود ۲۴۰ دقیقه است و احتمال اکران این فیلم به‌صورت دوقسمتی وجود دارد و بسیاری با اعلام این خبر به‌یاد فیلم Nymphomaniac (نیمفومانیاک) لارس فون تریه افتادند. اما موضوعی که عجیب بود و با این خبرها همخوانی نداشت، مدت زمان آثار پیشین این کارگردان بود که معمولاً بیش از ۲ ساعت نبوده و اغلب کمتر از این زمان هم بودند. حال به‌لطف خبری که سایت TheFilmStage منتشر کرد، متوجه شدیم شرکت فاکس سرچلایت که ناشر فیلم «گزارش فرانسوی»، به‌صورت رسمی اعلام کرد مدت زمان این فیلم بسیار کوتاه‌تر از آنچه پیش‌تر اعلام شد خواهد بود؛ طبق اعلان رسمی Fox Searchlight، مدت زمان فیلم The French Dispatch حدود ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه یا به‌عبارتی ۱۰۸ دقیقه خواهد بود.

Wes Anderson

اتفاقات فیلم The French Dispatch در قرن بیستم میلادی و در شهر پاریس جریان دارد که این فیلم داستان نامه‌ٔ عاشقانه به‌خبرنگارانی که در یک شعبهٔ روزنامه آمریکایی در شهر پاریس قرار دارند را روایت می‌کند. در ابتدا گفته می‌شد که این فیلم قرار است یک فیلم موزیکال باشد، اما در حال حاضر به‌‌نظر می‌رسد که این خبر درست نبوده و فیلم «گزارش فرانسوی» قرار نیست یک فیلم موزیکال باشد. سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، تیلدا سوئینتن، تیموتی شالامی، بنیسیو دل تورو، هنری وینکلر، متیو آمالریک، جفری رایت، لئا سیدو، لوئیس اسمیت، الیزابت ماس، ویلم دفو، کریستف والتس، اوون ویلسون، آدرین برودی، جیسون شوارتزمن، باب بالابان، متیو آمالریک، روپرت فرند، گریفین دان، استیو پارک، دنیس منشت، ونسان ماکنی، گیوم گالین، سسیل دو فرانس، الکس لاوتر و فیشر استیونس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The French Dispatch حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

پروژهٔ جدید اندرسون براساس داستان کمدی Monsieur Hulot’s Holiday جکز تاتی، نوشته‌شده در سال ۱۹۵۳، ساخته شده و باید دید این فیلم نیز همچون اکثر فیلم‌های این کارگردان خوش‌فکر، خوب از آب درخواهد آمد یا خیر. داستانی که جکز تاتی نوشته، داستانی کوتاه است و اینکه در قالب فیلمی بلند سینمایی به‌تصویر کشیده شود، چالشی برای وس اندرسون خواهد بود. اندرسون وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم The French Dispatch را بر عهده داشته است. او پیش از این نامزد دریافت ۷ جایزه اسکار در بخش‌های مختلف برای آثاری چون فیلم The Grand Budapest Hotel (هتل بزرگ بوداپست)، فیلم The Royal Tenenbaums (خانواده اشرافی تننبام)، انیمیشن Fantastic Mr. Fox (آقای فاکس شگفت‌انگیز)، فیلم Moonrise Kingdom (قلمرو طلوع ماه) و انیمیشن Isle of Dogs (جزیره سگ‌ها) شده، اما تا به‌امروز این جایزه را دریافت نکرده است.

آخرین فیلمی که از وس اندرسون روی پردهٔ سینما رفت، انیمیشن/استاپ‌موشن Isle of Dogs بود که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد و فروشی ۶۵ میلیون دلاری در گیشه داشت. بیل مری، تیلدا سوئینتن، برایان کرانستون، اسکارلت جوهانسون، فهرید موری آبراهام، هاروی کایتل و یوکو اونو از جمله صداپیشگان مطرح این انیمیشن/استاپ‌موشن بودند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده