نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

گروه‌ بندی مسابقات Leipzig Major بازی Dota 2 مشخص شد

نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی مسابقاتِ DreamLeague Season 13 بازی Dota 2 به‌دنبالِ پایانِ تورنمنتِ WePlay! Bukovel Minor تعیین شد.

دومین رویدادِ میجورِ فصلِ ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 به‌زودی کارش را آغاز می‌کند و درحالی‌که تنها چند روز از پایانِ مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor می‌گذرد، طرفداران باید خود را برای یک ماجراجویی بزرگ‌تر آماده کنند. تعدادِ ۱۶ تیمِ برترِ دنیا در تورنمنتِ DreamLeague Season 13 Major به رقابت می‌پردازند و براین‌اساس نباید از تماشای بازی‌های بی‌نظیر و نفس‌گیرِ این رویدادِ دارای امتیازِ Dota Pro Circuit غافل شد. فهرستِ تیم‌های حاضر در مسابقاتِ Leipzig Major پس از پیروزی نیگما در تورنمنتِ بوکاول ماینور کامل شد و حالا مطابق تازه‌ترین اخبارِ مسابقات، نحوه‌ی گروه‌بندی تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی این رویدادِ میجور مشخص شده است که در ادامه می‌توان آن را مشاهده کرد. 

گروهِ اولگروهِ دوم
FnaticNigmabeastcoastChaos Esports Club
Team AsterTNC PredatorTeam SecretVici Gaming
گروهِ سومگروهِ چهارم
AllianceInvictus GamingEvil GeniusespaiN Gaming
Reality RiftVirtus.proNatus VincereTeam Liquid

Dota 2

اولین گروه شاملِ تیم‌های Fnatic ،Team Aster ،TNC Predator و Nigma است. در نگاهِ اول به نظر می‌رسد که همه‌ی تیم‌های این گروه، هر آنچه برای قرارگیری در براکتِ بالایی لازم است، دارند. حضورِ دو نماینده از منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا احتمالاً جالب‌ترین موردی است که در این گروه شاهدِ آن هستیم. پُر واضح است که دیدارِ این دو تیم بیش از یک تقابلِ ساده خواهد بود. تیمِ جالبِ توجه دیگر این گروه نیگما است. کورو "KuroKy" صالحی تخاصمی و یارانش پس از پیروزی شگفت‌انگیزشان در مسابقاتِ WePlay! Bukovel Minor هیجانِ بسیاری برای شرکت در Leipzig Major دارند. بااین‌وجود، تیمِ نیگما نشان داده است که هنوز مشکلات بسیاری برای حل‌وفصل دارد؛ بنابراین تماشای اینکه آیا آن‌ها موفق به رفعِ مشکلات‌شان می‌شوند یا برخی مسائل همچنان جلوی دست‌وپای آن‌ها را می‌گیرد، جالب خواهد بود.

گروه دوم تیم‌های Chaos Esports Club ،Team Secret ،Vici Gaming و beastcoast را گرد هم می‌آورد. با اطمینان می‌توان گفت که نبرد بر سرِ ایستادن در رده‌ی اولِ این گروه میانِ تیم‌های وی‌چی گیمینگ و تیم سیکرت است که در یکی دو ماهِ گذشته کاملاً بی‌عیب‌ و نقص عمل کرده‌اند. این مورد به‌ویژه در خصوصِ تیمِ Vici Gaming که در ابتدای دی ماه جامِ قهرمانی مسابقاتِ ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational را بالای سر برد، صادق است. در آن سو، Chaos Esports Club و beastcoast نیز تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند، اما احتمالاً تنها در صورتی شاهدِ دسته‌بندی آن‌ها در براکتِ بالایی خواهیم بود که معجزه‌ای رخ دهد. بااین‌حال، پچ فعلی بازی Dota 2 را می‌توان غیرقابل‌پیش‌بینی دانست و به‌همین‌خاطر فعلاً نمی‌توان درباره‌ی نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در هر گروه اظهارِ نظر کرد.

Dota 2

برخلافِ سایر تیم‌های گروهِ سوم، ما چیز زیادی از تیمِ ریلیتی ریفت نمی‌دانیم و تکلیفِ آن‌ها در مرحله‌ی گروهی مشخص می‌شود

در گروه سوم، تیم‌های Alliance ،Reality Rift ،Virtus.Pro و Invictus Gaming تعیین می‌کنند که چه تیم‌هایی به براکتِ بالایی مرحله‌ی اصلی راه می‌یابند. با اینکه بسیاری از افراد می‌گویند که تیمِ الاینس از شانسِ بیشتری برای ایستادن در صدرِ جدولِ این گروه برخوردار است، اما احتمالاً شاهدِ چنین اتفاقی نخواهیم بود. هرچه باشد، تیم‌های اینویکتوس گیمینگ و ویرتوس.پرو درحال‌حاضر از قدرتِ بسیار زیادی برخوردار هستند. برخلافِ سایر تیم‌های این گروه، ما چیز زیادی در موردِ تیمِ Reality Rift نمی‌دانیم. آن‌ها عملکردِ بی‌نظیری در مرحله‌ی مقدماتی منطقه‌ی جنوب‌شرقی آسیا داشتند که قطعاً نشانه‌ی خوبی است. بااین‌حال باید منتظر باشیم و ببنیم که آیا ریلیتی ریفت می‌تواند به همین منوال به کارش ادامه دهد یا خیلی زود شاهدِ خروجِ آن‌ها از گردونه‌ی رقابت‌ها خواهیم بود.

گروه چهارم نیز تیم‌های Evil Geniuses ،Natus Vincere ،paiN Gaming و Team Liquid را دور هم جمع کرده است. با نگاهی گذرا می‌توان گفت که تیم‌های Evil Geniuses و Team Liquid برجسته‌ترین تیم‌های این گروه محسوب می‌شوند. تیمِ ایول جنیوسس از منطقه‌ی آمریکای شمالی پس از تغییراتی که در تابستانِ امسال در ترکیب ایجاد کرد، عملکردِ خیره‌کننده‌ای داشته است که این مورد برخلافِ انتظارِ طرفداران بود. در سوی دیگر، ترکیبِ سابقِ تیم الاینس به معنای واقعی کلمه عملکردِ ناپایداری داشته است. آن‌ها پس از مواجهه با چالش‌های بسیار توانستند فصلِ ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را بسیار قدرتمند آغاز کنند. آخرین نتایجِ Team Liquid نیز نشان می‌دهد که این تیم باری دیگر در مسیر پیروزی قرار گرفته است. دراین‌میان، پِین گیمینگ و ناوی نیز دو تیمِ بسیار قابلِ احترام در دنیای Dota 2 هستند. تیمِ Na’Vi خصوصاً پس از نتایجِ بحث‌برانگیزِ اخیرِ ویرتوس.پرو در حال رشد بوده است. این رویدادِ میجور بهترین فرصتِ آن‌ها خواهد بود تا به‌عنوانِ بهترین تیمِ حالِ حاضرِ منطقه‌ی CIS به قهرمانی برسند.

Dota 2

مسابقاتِ DreamLeague Season 13 در بازه‌ی زمانی ۲۸ دی تا ۶ بهمن (۱۸ تا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰) در آلمان برگزار می‌شود و شانزده تیم را برای کسبِ قسمتی از جایزه‌ی نقدی ۱ میلیون دلاری و ۱۵ هزار امتیازِ Dota Pro Circuit مقابلِ هم قرار می‌دهد. در مرحله‌ی گروهی مسابقاتِ میجورِ پیش‌رو، شانزده تیم به ۴ گروه تقسیم می‌شوند و در گروه‌هایشان به رقابت می‌پردازند. با پایان این مرحله، دو تیمِ ابتدای جدولِ هر گروه به براکتِ بالایی و دو تیمِ انتهای جدولِ هر گروه به براکتِ پایینی مرحله‌ی اصلی راه پیدا می‌کنند. تیم‌ها در مرحله‌ی اصلی مسابقات در براکتی دو حذفی به مصافِ هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری دیدارهای این مرحله به استثنای «اولین دیدارهای براکتِ پایینی» و «دیدارِ فینال» که به ترتیب به‌صورتِ Bo1 و Bo5 پیگیری می‌شود، به‌شکلِ Best-of-Three است. شما می‌توانید سایرِ اخبارِ مربوط‌به مسابقاتِ دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن دنبال کنید و نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایتِ زومجی در میان بگذارید.


منبع ESTNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده