نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

درهای ادامه حضور مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول فعلا بسته شده است

تونی وینسیکورا، مدیر عامل سونی پیکچرز اطلاعات جدیدی از وضعیت شخصیت اسپایدرمن و احتمال حضور آن در فیلم‌های این شرکت به اشتراک گذاشته است.

اواخر ماه گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات والت دیزنی و سونی پیکچرز در سطوح مختلف با اختلاف نظر مواجه شده و به بن بست خورده که نتیجه آن قطع همکاری دو شرکت و خارج شدن مجموعه فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) از مارول استودیو و مجموعه کوین فایگی بوده است. پس از آن سونی به این خبر واکنش نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیزنی باعث شکست در مذاکرات شده است و در صورتی که توافق جدیدی حاصل نشود، این استودیو از ادامه ساخت فیلم‌های فعلی بدون همکاری با دیزنی خبر داده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سونی پیکچرز از بستن فعلی درهای مذاکره با دیزنی خبر داده است. تونی وینسیکورا، مدیر عامل و رئیس اجرایی مجموعه سونی پیکچرز در مصاحبه ورایتی تایید کرد که درهای مذاکره با دیزنی برای توافق ادامه حضور مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول فعلا بسته شده است. با این حال، او اشاره کرد که ممکن است روزی دوباره درهای مذاکره باز شود و اضافه کرد که این یک زندگی طولانی است. 

Spider-Man: Far From Home

با وجود این جدایی، وینسیکورا در ادامه گفت که هیچ رابطه ناخوشایندی بین سونی، مارول و دیزنی پس از پایان قرارداد Spider-Man وجود ندارد. او همچنین اعتراف کرد که واکنش بسیار منفی طرفداران در طول هفته‌های گذشته باعث دو دسته شدن افراد موافق و مخالف این تصمیم شده بود. وینسیکورا همچنین توضیح داد که پس از بازگشت مجموعه‌هایی چون X-Men (ایکس من) و Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) به مارول، فایگی زمان کافی را برای تمرکز روی فیلم‌های اسپایدرمن نداشت و همین موضوع یکی از اختلافات دیزنی و سونی بوده است و او همچنین بار دیگر تاکید کرد که سونی حقوق ساخت فیلم‌های شخصیت اسپایدرمن را کاملا در اختیار دارد. وینسیکورا گفت:

ما با فایگی یک همکاری فوق العاده در فیلم‌های Spider-Man داشتیم. ما تلاش کردیم تا راهی را برای ادامه این همکاری پیدا کنیم. کارکنان مارول آدم‌های فوق العاده‌ای هستند و ما احترام زیادی برای آن‌ها قائل هستیم، اما از طرف دیگر ما هم افراد فوق العاده‌ای را در اختیار داریم و کوین نمی‌تواند همه کارها را با هم انجام دهد.

همچنین وینسیکورا در ادامه اطلاعاتی از آینده مرد عنکبوتی تحت نظارت سونی پیکچرز و دنیای شخصیت‌های اسپایدرمن را نیز به اشتراک گذاشته است. در حال حاضر سونی پیکچرز در حال ساخت دنباله فیلم Venom (ونوم) و فیلم Morbius (موربیوس) است و همچنین ۵ یا ۶ سریال براساس انیمیشن Spider-Man‌ در دست ساخت است. وینسیکورا در ادامه اشاره کرد که موفقیت انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی) که جایزه اسکار دریافت کرد و همچنین موفقیت سریال The Boys (بویز) باعث شد تا سونی مطمئن شود که اسپایدرمن در دستان سونی می‌تواند موفق باشد. او گفت:

پیش از فیلم‌های اخیر نیز فیلم‌ها و رویدادهای موفقی از Spider-Man داشتیم و شاهد عملکرد بهتر آن در رویداد اخیر بودیم و ما اکنون دنیای خود را در اختیار داریم و او می‌تواند در فیلم‌های دیگر شخصیت‌ها نیز حضور داشته باشد. من فکر می‌کنم ما قادر به انجام کارهای زیادی هستیم و باید این کارها را خودمان انجام دهیم.

spider-man and venom

با توجه به صحبت‌های وینسیکورا، به‌نظر می‌رسد است که ممکن است شاهد کراس اور شخصیت اسپایدرمن با بازی تام هالند، با ونوم یا موربیوس که به ترتیب تام هاردی و جرد لتو نقش‌های این شخصیت‌ها را بر عهده دارند، باشیم که در آینده نزدیک ممکن است اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر شود. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده