نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

بازیگران نقش‌های جان کارمک و جان رومرو در سریال Masters of Doom مشخص شدند

بازیگران سریال Masters of Doom که روایتگر ماجراهای ساخت بازی Doom و روابط بین سازندگان آن خواهد بود، مشخص شدند.

حدود سه ماه قبل بود که خبری منتشر شد مبنی بر تولید یک سریال تلویزیونی برپایه‌ی کتاب اربابان رستاخیز (Masters of Doom)؛ کتابی که در سال ۲۰۰۳ منتشر شده بود و به روابط بین دو بازیساز بزرگ استودیو اید سافتور (id Software) در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ می‌پرداخت. اکنون اطلاعات بیشتری از این سریال منتشر و اسامی تعدادی از بازیگران آن هم اعلام شده است؛ از جمله دو بازیگر اصلی در نقش‌های جان کارمک و جان رومرو.

قسمت اول سریال توسط ریس توماس کارگردانی می‌شود، کسی که بیش از هرچیز با کارهایش در !Documentary Now و Saturday Night Live شناخته می‌شود و جایزه‌ی امی را هم دریافت کرده است. ادواردو فرانکو (Booksmart) در سریال اربابان رستاخیز ایفاگر نقش جان رومرو خواهد بود؛ برنامه‌نویس و طراح جوان و بااستعدادی که در حال تبدیل شدن به یکی از اولین ستاره‌های صنعت بازی است.

از طرف دیگر هم پاتریک گیبسون (The OA) به‌جای جان کارمک بازی خواهد کرد؛ نابغه‌ای که هنر برنامه‌نویسی را بدون آموزش از طرف دیگران یاد گرفته است و با توانایی‌های عظیم خود باعث خلق سبک شوتر اول شخص به‌شکل مدرن و امروزی می‌شود. در کار این دو، جان کارنا (Valley of the Boom) هم در سریال حضور خواهد داشت و نقش تام هال را ایفا می‌کند؛ یکی دیگر از طراحان و برنامه‌نویس‌های بااستعداد اید سافتور که به ستونی اساسی در این استودیو تبدیل می‌شود.

از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به جین اکرمن (Neptune) اشاره کرد که نقش هانا رومرو را برعهده دارد؛ همسر جوان جان رومرو که با وجود تلاش‌های زیادی خود بابت فراهم‌کردن زندگی‌ای موفق در کنار شوهر و فرزندش، به‌علت عشق و علاقه‌ی دیوانه‌وار جان به تولید بازی‌های ویدیویی با شکست مواجه می‌شود. شوان ویلیامز (Deadly Class) هم در این سریال به‌جای استیوی کیس بازی می‌کند، دوست جان رومرو که یکی از اولین گیمرهای زن حرفه‌ای در آن سال‌ها محسوب می‌شود. در نهایت هم پیتر فریدمن (Succession) را داریم که ایفاگر نقش ال وکوویس است، از بنیان‌گذاران کمپانی Softdisk که در سال ۱۹۸۷ به‌عنوان چهره‌ی تجاری برتر شهر شریوپورت واقع در ایالت لوئیزیانای آمریکا انتخاب شد و نقش مهمی در تشکیل تیم کارمک و رومرو و تولید اولین آثار آن‌ها داشت.

جان کارمک و جان رومرو

جان کارمک و جان رومرو در دهه‌ی ۱۹۹۰

کتاب اربابان رستاخیز نوشته‌ی دیوید کوشنر را می‌توان یکی از جذاب‌ترین آثار در زمینه‌ی صنعت بازی دانست و علاقمندان مجموعه بازی‌های Doom می‌توانند منتظر تماشای سریالی متفاوت براساس داستان زندگی خالقان این بازی به تهیه‌کنندگی جیمز فرانکو برای USA Network باشند که نویسندگی آن را هم تام بیسل برعهده دارد، کسی که در گذشته روی داستان بازی‌هایی مانند Gears of War: Judgment ،Batman: Arkham Origins و Battlefield Hardline کار کرده است.

در کنار این سریال که ماجراهای مختلفی از روابط نزدیک کارمک و رومرو تا درگیری‌ها و اختلافات این دو استعداد صنعت بازی را نمایش می‌دهد، طرفداران Doom می‌توانند در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ۱۳۹۸) به تجربه‌ی نسخه‌ی جدید این مجموعه تحت عنوان Doom Eternal بپردازند که توسط کمپانی بتسدا (Bethesda Softworks) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر و همین‌طور گوگل استیدیا منتشر خواهد شد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده