نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۵

سریال Masters of Doom به تهیه‌کنندگی جیمز فرانکو و برادرش تولید خواهد شد

کتاب Masters of Doom به روابط جان کارمک و جان رومرو و ماجراهای تولید بازی Doom می‌پردازد و اکنون قرار است سریال تلویزیونی آن ساخته شود.

در حالی که نسخه قبلی بازی Doom به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد و این روزها هم استودیو اید سافتور (id Software) در حال کار روی نسخه بعدی آن یعنی Doom Eternal است، در آینده شاهد پخش سریالی تلویزیونی براساس کتاب اربابان رستاخیز (Masters of Doom) خواهیم بود که ماجراهای تولید اولین نسخه این مجموعه را روایت می‌کند.

اربابان رستاخیز را می‌توان یکی از معروف‌ترین کتاب های مرتبط با بازی های ویدیویی دانست؛ این کتاب با نام کامل «اربابان رستاخیز: چگونه دو نفر توانستند یک امپراتوری خلق کنند و فرهنگ عامه را تغییر دهند» در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و نویسنده‌ی آن دیوید کوشنر که سابقه‌ی کار در مجلات معروفی چون رولینگ استون را دارد، در آن به روابط بین دو بازی‌ساز بزرگ، جان کارمک و جان رومرو در اید سافتور پرداخته بود؛ از روزهایی که آن‌ها دوستانی بسیار نزدیک بودند تا زمانی که درگیر مشکلاتی با یکدیگر شدند. در کنار این‌ها، در این کتاب با نحوه‌ی خلق یکی از تأثیرگذارترین آثار اول شخص تاریخ یعنی Doom در استودیو اید سافتور هم آشنا می‌شویم.

شبکه USA Network سفارش ساخت قسمت آزمایشی (پایلوت) این سریال را به شرکت Ramona Films داده است؛ شرکتی که به جیمز فرانکو و برادرش دِیو تعلق دارد. فیلمنامه این سریال آنتولوژی هم اثری از تام بیسل است که پیش از این روی داستان بازی‌هایی چون Gears of War: Judgment ،Batman: Arkham Origins و Battlefield Hardline کار کرده است.

در کنار شرکت برادران فرانکو، شرکت‌های دیگری هم در تولید سریال نقش دارند، از جمله The Gotham Group (از تهیه‌کنندگان Abduction و The Maze Runner) و Universal Content Productions (با سابقه‌ی کار روی Mr. Robot و The Umbrella Academy).

طرفداران Doom در کنار انتظار برای تماشای این سریال می‌توانند چند ماه دیگر در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ۱۳۹۸) به تجربه‌ی Doom Eternal بپردازند که توسط شرکت بتسدا (Bethesda Softworks) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و همین‌طور گوگل استیدیا منتشر خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده