نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

جوکر واکین فینیکس هیچ ارتباطی با بتمن رابرت پتینسون نخواهد داشت

فیلم‌های Joker و The Batman به‌هیچ‌وجه با یکدیگر مرتبط نیستند و رابرت پتینسون و واکین فینیکس مقابل یکدیگر بازی نخواهند کرد.

این روزها همه‌جا صحبت از فیلم جوکر (Joker) با هنرنمایی واکین فینیکس در نقش این شخصیت معروف دی سی کامیکس (DC Comics) است؛ فیلمی که نه‌تنها جایزه‌ی اصلی جشنواره فیلم ونیز را به‌دست آورد، بلکه از طرف منتقدان مختلف هم با بازخوردهای مثبتی همراه بوده است. خیلی‌ها تصور می‌کنند که جوکر با بازی واکین فینیکس سرانجام وارد مجموعه فیلم‌های جدید بتمن (The Batman) با حضور رابرت پتینسون خواهد شد، ولی در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که کارگردان جوکر چنین موضوعی را به‌طور کامل رد کرده است.

تاد فیلیپس در گفتگوی اخیر خود با ورایتی و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد جوکر این فیلم با بتمن رابرت پتینسون در یک اثر مشترک حضور داشته باشند، جوابی محکم و قاطعانه داده است:

نه، مطمئناً نه.

البته فیلیپس از احتمال معرفی شخصیت‌های دیگری برپایه‌ی جوکر توسط دی سی در آینده صحبت می‌کند و چنین موضوعی را غیرممکن نمی‌داند ولی درهرصورت جوکری که او در فیلم خود نمایش داده است، در فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز حضور نخواهد داشت.

کمیک بوک‌ها برای ما همان نقشی را ایفا می‌کنند که در کارهای اقتباسی از آثار شکسپیر هم می‌بینیم. یعنی همان‌طور که می‌توان انواع و اقسام هملت‌ها را خلق کرد، در آینده هم جوکرهای بسیار بیشتری خواهیم داشت.

البته پیش از این هم اخباری منتشر شده بود، مبنی بر اینکه فیلم جوکر اثری جداگانه و بی‌ارتباط با سایر فیلم‌های بتمن محسوب می‌شود. ولی باز هم بعضی از طرفداران بتمن امیدوار بودند جوکر فینیکس را درکنار بتمن پتینسون ببینند؛ موضوعی که بازه‌ی زمانی رخ‌دادن ماجراهای این دو فیلم هم باعث تقویت آن می‌شد، چرا که فیلم جوکر در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ رخ می‌دهد و فیلم بتمن هم در دهه‌ی ۱۹۹۰ و از نظر این هواداران، تهیه‌ی اثری با حضور مشترک این دو خیلی هم عجیب نبود.

فیلم جوکر تا امروز با تعریف و تمجیدهای زیادی رو‌به‌رو شده و برای مثال منتقد سایت IGN که امتیاز کامل را برای آن در نظر گرفته است، در مورد فیلم می‌نویسد:

در این فیلم شاهد یک عملکرد عالی، فوق‌العاده و شایسته اسکار از واکین فینیکس هستید که نشان می‌دهد به‌طور کامل و عمیق، شخصیت خود را درک کرده است. شما با تماشای این فیلم و بدون اینکه نیاز داشته باشید تا کتاب‌های کمیکی دی سی کامیکس را بخوانید، اطلاعات بسیار خوب و شناخت زیادی نسبت به جوکر پیدا می‌کنید. می‌توان گفت که این فیلم، یک اثر سینمایی بسیار خوب در دنیای بتمن است که واقعا باید ساخته می‌شد. شما هم احتمالا بعد از پایان فیلم و زمان ترک سینما حسی شبیه به من خواهید داشت: بسیار ناآرام و مشوش که حاضر هستید در طی چند سال آینده فقط درباره آن صحبت کنید.

از طرف دیگر مراحل تولید فیلم بتمن هم توسط عوامل شرکت برادران وارنر به‌خوبی پیش می‌رود؛ فیلمی که صحبت‌هایی در مورد حضور شخصیت‌هایی چون زن گربه‌ای (Catwoman)، دوچهره (Two-Face)، ریدلر (Riddler) و پنگوئن (Penguin) در آن به‌گوش می‌رسد و رابرت پتینسون هم به‌تازگی از مشورت خود با کریستوفر نولان، خالق سه‌گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight) برای ایفای نقش بتمن صحبت کرده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده