// دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

رابرت پتینسون از مشورت با کریستوفر نولان برای ایفای نقش بتمن می‌گوید

رابرت پتینسون که این‌روزها مشغول نقش‌آفرینی در فیلم Tenet است و به‌زودی باید برای حضور در «بتمن» آماده شود، به‌تازگی فاش کرد که برای رفتن سراغ بروس وین شدیدا روی مشورت‌هایی که با نولان داشت، تکیه کرده است.

رابرت پتینسون تا چند سال پیش یکی از بازیگران فیلم‌های عامه‌پسند بدون هیچ‌گونه سابقه‌ی هنری خاص محسوب می‌شد. اما آنقدر در سال‌های اخیر گزیده‌کار شد و به سراغ همکاری با کارگردانان سطح بالا رفت که اکنون جامعه‌ی هنری نیز از او استقبال گرمی می‌کند. اما حضور او در فیلم‌های تحسین‌شده‌ای همچون High Life و The Lighthouse که تعداد مخاطبان قابل توجهی ندارند و در عین حال به‌شدت توسط منتقدان ستایش می‌شوند، باعث نشد که پتینسون راه خود را به فیلم‌های ارزشمند بزرگ‌تر هم پیدا نکند. طوری که او اکنون به‌عنوان بازیگر بعدی نقش بتمن در سینما انتخاب شده است و به‌گفته‌ی خودش به‌جای داشتن استرسِ نقش‌آفرینی در جایگاه این کاراکتر، فعلا باید تمام تمرکز خودش را روی حضور در Tenet به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان بگذارد. فیلمی که باتوجه‌به الهام‌گیری‌های انکارناپذیر مت ریوز، کارگردان فیلم The Batman از سینمای فیلم‌ساز شهیر بریتانیایی، برخی گزارش‌ها می‌گویند که انتخاب پتینسون برای حضور در آن روی معرفی شدن وی به‌عنوان بروس وین جدید دنیای هنر هفتم هم بی‌تاثیر نبوده است.

Christopher Nolan

اما در مصاحبه‌های اخیر انجام‌شده، از آن‌جایی که هیچ‌کدام از بازیگران و افراد پشت صحنه‌ی ساخت «تنت» اجازه‌ی صحبت درباره‌ی این فیلم را ندارند، پتینسون بیشتر به گفت‌وگو درباره‌ی «بتمن» مت ریوز پرداخت. او می‌گوید که خبر قطعی انتخاب شدنش برای بازی در نقش بتمن، در اولین روز آغاز فیلم‌برداری Tenet به وی داده شد. او هم فرصت را غنیمت شمرد و در برخی اوقات، به سراغ کارگردانی که با سه‌گانه‌ی خود جایگاه مرد خفاشی و در کل فیلم‌های ابرقهرمانی را تغییر داد رفت و درباره‌ی هرچیزِ مرتبط با پوشیدن شنل و بر تن کردن لباس خاص بتمن، با وی گفت‌وگو کرد. پتینسون می‌گوید که حتی با نولان درباره‌ی چالش‌های بر تن کردن لباس خاص بتمن و حرکت در آن هم گفت‌وگو کرده است و سعی داشت هیچ موضوعی را روی زمین نگذارد. مخصوصا به این خاطر که گویا جنس تاثیر لباس مرد خفاشی در فیلم جدید کارگردان «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» (War for the Planet of the Apes) از نظر سختی‌هایی که برای حرکت بازیگر ایجاد می‌کند، بی‌شباهت به لباسی نیست که کریستین بیل در سه‌گانه‌ی «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) بر تن می‌کرد. البته پتینسون می‌گوید که بر تن کردن این لباس فورا به انسان حس قدرت را می‌بخشد و این پروژه قرار است برای او لذت‌بخش باشد. این وسط شاید اشاره به این موضوع هم بد نباشد که مطابق جدیدترین شایعه‌ها، اولویت شماره‌ی یک مت ریوز برای ایفای نقش کمیسر گوردن در The Batman شخصی به جز ماهرشالا علی نیست و او برای کاراکتر سلینا کایل/کت‌وومن در این فیلم جدید، به‌دنبال یک بازیگر سیاهپوست مثل زوئی کراویتز می‌گردد.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده، ماهرشالا علی و زوئی کراویتز به ترتیب اولویت‌های اول مت ریوز برای بازیگری در نقش‌های کمیسر گوردن و کت‌وومن در فیلم The Batman هستند

پتینسون که امسال با The Lighthouse اثر جدید رابرت اگرز (نویسنده و کارگردان فیلم فوق‌العاده‌ی The Witch) شانس خوبی برای درخشش در فصل جوایز دارد، در ماه‌های آتی تقویم کاری شلوغی خواهد داشت. چون Tenet در تاریخ هفدهم ژوئیه/ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی (جمعه، ۲۷ تیر سال ۱۳۹۹ شمسی) به روی پرده‌های نقره‌ای خواهد رفت و The Batman نیز ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۴ تیر ۱۴۰۰) اکران خود را آغاز می‌کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده